Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander 1,8] glosne buczenie przy 3,5-4tys obrotow
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander 1,8] glosne buczenie przy 3,5-4tys obrotow
Autor Wiadomość
nooner 



Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 7



  Wysłany: Pon Cze 11, 2012 18:59   [Freelander 1,8] glosne buczenie przy 3,5-4tys obrotow
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich posiadaczy Freelanderów. Przeczytałem już wiele postów, większość na temat huczenia ze stukaniem itp. Niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem i w związku z tym ten temat. W trakcie jazdy z prędkością obrotową 3,5-4tys obrotów słyszę mocne buczenie. Czy ktoś miał podobny problem i może się podzielić doświadczeniami?? Dziękuje i pozdrawiam forumowiczów.
Ostatnio zmieniony przez nooner Czw Lis 01, 2012 16:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 11, 2012 18:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 07:05   

Ja mam podobnie przy 4,5 -5 tys obr. ale u mnie podejrzewam pompę wspomagania bo nie ma ciszy po wciśnięciu sprzęgła. U ciebie podejrzewam łozyska albo w skrzyni albo IRD
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 07:42   

Ja mam takie buczenie w zakresie 2300-2600 obrotów również jak nie jadę autem i przygazuje na postoju.
Ustaje jak wcisnę sprzęgło.
Dźwięk jest lekko metaliczny.
Możliwe że to dwu-mas się kończy albo tarcza sprzęgła bicia dostała. :?:
:sad:
Dodam ze biegi wchodzą jednym paluszkiem idealnie na środku skoku pedału sprzęgła.
 
 
nooner 



Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 7



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 17:00   

u mnie buczy w przedziale 3,5-4tys obrotow jadąc autem, jak wcisne sprzeglo to ustaje, czyli troszke inaczej... podejrzewam, ze skrzynia pada, tylko nie wiem czy zwyklą czy katowa (IRD), czy obie;/
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 22:14   

szykuj się na IRD i najlepiej już się nią zajmij to może tylko łożyska wymienisz.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
nooner 



Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 7



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 05:57   

sknerko, dziękuje za rade, niestety miałeś racje, IRD, na szczęście tylko łozyska nieobrócone jeszcze. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez nooner Czw Lis 01, 2012 16:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 07:19   

chłodniczka zdaje się nie ma uszczelki, trzeba ją wymienić a jest droga jak cholera. Co do podkładek sferycznych to uderz do SyntaXa albo t15690b

[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 08:19 ]
a tak z ciekawości ,ile przeleciała tysięcy kilometrów twoja IRD?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 11:48   

podkładki sferyczne czasami do dostania na ebay albo alle drogo widziałem, z tym że dla nowszych IRD były grubsze dla starszych cieńsze, ale te grubsze można trochę "objechać" uszczelka do chłodniczki bez szans do załatwienia osobno, gdzieś o tym już pisałem, pozostaje jeszcze tuleja... hm też nie dostania, ja rozgrzałem rozciągnąłem i skręciłem na razie działa, ale to rzeźba, musisz sobie zdawać z tego sprawę, generalnie naprawa IRD to rzeźba, ale jak się nie ma co się lubi.... to półśrodki pozostają, ale na jak długo wystarczą to ten u góry raczy wiedzieć :)
 
 
AG1929 



Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 2



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 19:02   

A czy same rozebranie ird i zalozenie nowych łozysk jest ciezką sztuką ,jakie narzedzia nalezy mnieć przygotowane ,oraz zdjecie i załozenie reduktora w aucie ile czasu zajmuje,bo czeka mnie to pewnie też gdyżmam straszne buczenie ,wycie z przodu auta
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 20:38   

Osobiście uważam, że jak nie masz kasy na nowe IRD to już lepszym rozwiązaniem niż takie klejenie będzie zakup używki ze sprawdzonego źródła z auta z niskim przebiegiem.
W praktyce prawie zawsze pada osadzenie łożysk jeśli hałasuje i nie bardzo daje się to naprawić.
Patenty o wklejaniu na Lacotite można wywalić do kosza.
W praktyce 15.000 i zgon totalny IRD i często przy okazji i skrzyni.
Odradzam.
 
 
AG1929 



Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 2



Wysłany: Czw Cze 21, 2012 09:55   

DZieki za odp ,problem jest taki ze znalezc teraz sprzedawce który sprzeda ci taki reduktor jaki potrzebujesz to pewnie graniczy z cudem ,bo te z alledrogo to pewnie wszystkie po tzw regeneracji a powiedzą ze 30tys mil itd i stan super itd. Jak rozpoznać iż reduktor jest z 2003 i powyzej oczywiscie do 2006 ,wiem ze po numerze ale reszty nie za bardzo?
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Pią Cze 22, 2012 11:49   

syntax - piszesz o klejeniu łożysk bo widziałeś i przetestowałeś - czy piszesz bo słyszałeś ?
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pią Cze 22, 2012 11:56   

Ja słyszałem jak walnęło podczas wyjazdu z błota pod górkę, a potem widziałem efekt wybitej dziury w obudowie IRD... :twisted:

Sekcja zwłok IRD wykazała lepiszcze, sztukowane podkładki sferyczne i inne dziwne rzeczy - a to była zabawka kupna na allegro "w super stanie" :evil:
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Pią Cze 22, 2012 12:21   

- jak można sztukować podkładki sferyczne?
- lepiszcze - co to? czy widziałeś kiedyś dokładnie loctite 660 i jak się to robi i jak osadza, czy opowiadacie nie widząc tego na oczy?

głowica aluminiowa z głowiczką w silnikach 1.8 jest klejona fabrycznie klejem anaerobowym, jak myślisz jaki moment ścinający zachodzi przy różnicy temperatur i samoistnym przemieszczaniu się głowicy przy różnicy temperatur. zobacz sobie moment ścinający występujący przy pracy łożysk, jeśli ktoś robi takie coś sam dla siebie to ok, ale jeśli to sprzedaje nie informując co sprzedaje to po prostu oszust i tyle... cóż w naszym świętym kraju oszustów bez liku :(
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pią Cze 22, 2012 12:55   

A skąd ja mam wiedzieć jak można - polska myśl techniczna jest zawsze pomysłowa. Wyglądało toto trochę jak kawałek blaszki wyklepany na "kopycie". Kształt w istocie zbliżony był.

Co było lepiszczem też nie wiem (bo niby jak to identyfikować na rozbabranym trupie), taka biało/niebieska warstwa na obsadach chwilami dość gruba. Znając nasz kraj to mogło być wszystko...

Co do reszty - nie interesują mnie momenty ścinające i inne cuda. Jeżeli producent kazał kleić głowicę to widocznie tak ma być... Nie wnikam czemu? i po co?

Przy L-Series też podczas wymiany pompy był podany środek do wklejenia. Kupiłem, nałożyłem gdzie kazali i reszta mnie nie obchodzi. Tam gdzie ma być w/g wytycznych, tam jest.

O klejeniu łożysk w IRD producent nic nie wspomina, ba nie przeznaczył tego elementu do serwisowania (poza uszczelnieniami) i flanszą. - więc dla mnie osobiście jest to typowo polska rzeźba. Ale jak ktoś ma ochotę tak to robić i na siłę przechytrzyć producenta to jego wola.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Cze 22, 2012 13:30   

Kolego win32 my to chyba musimy kominiarki i bejsbole zakupić bo inaczej nie zrozumieją że tego się nie naprawia :bezradny:
Ile jeszcze trupów muszą mi na plac wstawić by ludzie w końcu zrozumieli że aut nie klei się i nie sztukuje na nity sznurki i inne.
Teraz daję klientowi do podpisania oświadczenie jak chce rzeźbę.
Jest tam taki punkt:
Oświadczam że zostałem poinformowany że naprawa zostaje wykonana na nieoryginalnych częściach i jestem w pełni świadomy że mogą one stanowić zagrożenie w ruchu z utratą zdrowia lub życia włącznie.
Niektórzy po przeczytaniu tego zdania nabierają rozumu.
A niektórzy maja gwarancję pół metra za bramę.
 
 
mirek13 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 30



Wysłany: Pią Cze 22, 2012 13:38   

a mnie się trafił wielopust przegubu posmarowany klejem-masakra !! !
 
 
kojotedek 



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Klimontów



Wysłany: Pią Cze 22, 2012 13:45   

byłem kiedyś u magików regenerujących IRD; koszt robocizny 250 zł + części
raczej nie było mowy o regeneracji osadzenia łożysk tylko leciało "lepiszcze" i słynny "gównolit"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [freelander TD4 2001r.] dziwne buczenie ...
GrossLand Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Pon Lis 21, 2011 23:55
GrossLand
Brak nowych postów [Freelander] Buczenie w okolicy mostu
maxximus Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Wto Paź 23, 2007 17:43
przemo285



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink