Czesc, zamowilem sobie dzisiaj alusy i teraz pora kupic do nich opony, moze ktos sie spotkal z tymi co podalem nizej i ma juz opinie wyrobiona to wiadomo ze trzeba sie podzielic Druga sprawa jest spasowane opon do felg. Z gory dziekuje za kazda pomoc i porade
Jesli zly dzial to przepraszam ale nie wiedzialem gdzie napisac
Alusy
[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 14:51 ]
a co do profilu to ja mam 205/45/16 na szerokosci 6,5 i jest tak prawie na styk, wiec 205/55 moze Ci trzec na zakretach
ktos tam wlasnie kiedys pisal ze przy mocnym skrecie trze
bioly napisał/a:
Bizon to jakie parametry szukac?
no ja mam profil 45. oprocz tego ze nie trze, to ssrednica bardziej zblizona do preferowanych przez producenta, no i mi sie bardziej niskoprofilowe podobaja.
ale 205/45 sa drozsze i ciezej dostac
[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 15:31 ]
no i dokup sobioe pierscienied centrujace bo na bank nie sa 56,1
Widzę wybierasz pierwsze najtańsze z brzegu. Jak już chcesz coś taniego to nie celował bym niżej niż Nexen lub Nankang, a w tym rozmiarze to i tak dołożyłbym do czegoś markowego bo cena w miarę przystępna. Z rozmiaru możesz też brać 205/50R16 takie były ZTCP zalecane np. do R 45 wiec do 4setki tez powinny pasować.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
chcialbym sie zmiescic w kosztach tak do 800-900 zl bo jeszcze pasuje kupic te pierscienie i dekle, opony zeby byly dobrze spasowane, ta strona co szukam to widze ze przesylke maja gratis chyba ze wy macie jakies propozycje to bylbym wdzieczny
Tak, tylko musisz zmierzyc otwor w feldze i zamowic odpowiedni rozmiar
[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 16:20 ]
bioly napisał/a:
Co myslisz o tych oponach, pasowaly by dobrze?
na firmach sie nie znam to sie nie wypowiadam.
poszukaj w szukajce tematow o 16calowkach i popytaj tych co sie tam wypowiadaja jakie profile maja i czy im trze. moze sie okaze ze te 55 na styk podejda.
[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 16:22 ]
i jak juz zainwestujesz w opony 16tki niskoprofilowe (w sensie ze drogie) to jedz na ustawienie geometrii bo szkoda zjechac nowe oponki przez sezon
chcialbym sie zmiescic w kosztach tak do 800-900 zl bo jeszcze pasuje kupic te pierscienie i dekle, opony zeby byly dobrze spasowane, ta strona co szukam to widze ze przesylke maja gratis chyba ze wy macie jakies propozycje to bylbym wdzieczny
Na jak uważasz tylko pamiętaj, ze opona to jedyne co łączy twoje auto z ziemią więc ja osobiście nie brał bym najtańszych. Sam u siebie mam Nankangi NS-2 i szału nie robią, a co dopiero o połowę tańsze opony.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
No przecież napisałem wyżej, ze mam Nankangi NS-2 Jak pisałem szału nie robią ale jakiś totalny szmelc to też nie jest są to raczej lepsze opony z tych najtańszych. Ja za oponyna 18" płaciłem 350zł gdybym miał mniejsze felgi pewnie zdecydował bym się na coś lepszego niestety dobra opona 18" to jakieś 500-600zł
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Ostatnio zmieniony przez Pływak Sro Cze 20, 2012 18:09, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 224 Skąd: Międzylesie
Wysłany: Czw Cze 21, 2012 10:17
co do pierścieni to może być problem. Zmierz dobrze otwór w felgach, bo moim zdaniem na tych zakupionych będzie 56,5mm. Rover ma 56,1. O takich pierścieniach zapomnij, nie ma. Trzeba kombinować, np delikatnie szlifowali ludzie pierścień 57,1 zeby pasował na rovera. Kombinowanie. Zobacz i pomierz dobrze
Przez kilka miesięcy śmigałem bez pierścienia w R i nic nie biło. Nie żebym polecał takie rozwiązanie ale felga i tak się wycentruje na śrubach jeśli mamy odpowiednio dobrane do felgi i będziemy je dobrze przykręcać. Przy tak małym luzie po 0,2mm na stronę możliwe, ze obejdzie się bez pierścienia, a jak nie to możesz dosztukować z jakieś blaszki cienkiej.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
a co moze sie stac jesli otwor centrujacy bedzie 0,4mm wiekszy od piasty?
jak bedizesz mial dobrze dokrecone sruby to nic, ale jak tylko troche Ci sie poluzuja i stozek nie bedzie dociskal to bivcie, krzywe scieranie opon a nawet skrzywienie felgi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum