Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam.
Właśnie nadszedł czas na pierwszą poważną usterkę auta. Mianowicie zaczęła mi się palić kontrolka od oleju. Czasami mruży, czasem przygada, bądź ciągle świeci. Znajomy mechanik powiedział mi, żebym się modlił nad tym, że poszedł jedynie czujnik. W tym celu mam go wykręcić i zatkać otwór palcem patrząc czy jest ciśnienie.
Pora na pytania.
Przeczytałem, że w Roverku są 2 czujniki. Który z nich mam sprawdzić? Oba?
Gdzie one dokładnie są? Jak się do nich dostać? Czytałem że to gdzieś obok filtra oleju. Problem w tym, że nawet tego nie mogę znaleźć. Czy ktoś może podać mi dokładną lokalizację tego? Mam nadzieję, że nie muszę jechać na kanał.
Przy okazji, czy warto wymieniać od razu filtr?
Usterka nastąpiła nagle. Wcześniej śmigałem pięknie. Mechanik powiedział, że jeżeli jest to jakaś pompa to mam się modlić o fundusze.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 27, 2012 17:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sro Cze 27, 2012 18:09
Czujnik od oleju jest tylko jeden,własnie zaraz przy obudowie filtra oleju.
Najpierw sprawdz czy kabel nie jest gdzies przerwany badz nie dotyka do masy,dosc czesta przyczyna .
Znajduje sie on za prawym przednim kolem ,najlepiej je odkrecic i wtedy jest ładny dostep do fitra jak i czujnika oraz wiazki.
zakreslony w kółku jest czujnik cisnienia oleju
http://zapodaj.net/d4f64de275d55.jpg.html
Co do wymiany filtra to zaszkodzic nie powinno ,a najlepiej aby wymienic go wraz z olejem
A co do mechanika to popros go aby w miejsce czujnika wkrecił zegar wtedy najdokładniej zmierzy sie cisnienie oleju.
A i najwazniejsze pamietaj ze na czujniku jest gwint stożkowy, wiec trzeba krecic z wyczuciem i nie dokonca ,gdyz uszkodzic latwo mozna ta cała obudowe w której jest on wkrecony.
Cudownie, takiej odpowiedzi oczekiwałem.
Jak na razie mechanik jest zajęty, ponieważ ma warsztat pełen. Poprosił abym na razie sprawdził sam to co trzeba. W takim razie jutro działam. Dziękuję, bardzo. Jutro dam znać jaki jest progres.
Olej został wymieniony jakieś 7000 km temu.
Ciekawe jak sprawdzisz ciśnienie palcem. Za nim zatkasz otwór palcem po wykręceniu czujnika i odpalisz auto to Ci wszystko zachlapie olejem. Mechanika masz naprawde dobrego
Ciekawe jak sprawdzisz ciśnienie palcem. Za nim zatkasz otwór palcem po wykręceniu czujnika i odpalisz auto to Ci wszystko zachlapie olejem. Mechanika masz naprawde dobrego
A nie pomyślisz, że mogę mieć do tego drugą osobę?
No więc tak. Pod czujnikiem jest szczelina przez którą mam wyciek (w tym miejscu gdzie się go wykręca). http://www.bankfotek.pl/view/1278018 - żółtym kółkiem zaznaczyłem miejsce wycieku, a czarną kreską wygląd pęknięcia.
Przynajmniej mam pewność że jest jakieś ciśnienie. W takim wypadku ile może to kosztować?
EDIT: Mechanik powiedział, że muszę wymienić tą całą część bo jest poważne pęknięcie. Jak zwie się ta część? Czy ewentualnie pasuje jakiś zamiennik od Hondy, bądź innego auta? Nie wiem czy kupować nówkę czy używkę?
Jest to podstawa filtra oleju, taka sama będzie w SD oraz w SDi, szukaj od r200, r400, r600.
Nie wiem czy nówkę dostaniesz ale moim zdaniem wystarczy używka w dobrym stanie, pękanie nie jest wadą fabryczną, wygląda na to, że ktoś za mocno wkręcił czujnik ciśnienia oleju, ty też na to uważaj.
Mechanik powiedział mi, że obawia się, że będzie trzeba rozmontowywać rozrząd aby wymieć tą część? Prawda?
Następne pytanko - niestety poza tematem
Mam do wymiany całą skrzynię biegów. Czy pasuje ona z rovera SD, czy musi być koniecznie pod SDi? Może być również z 400 i 600?
rovek, nie wprowadzaj w błąd NIE PASUJE OD 600 SDI !
Dobra, nie podniecaj sie, moja pomyłka, pomyliłem sie też co do nazwy bo to musi być pompa oleju a nie podstawa i trzeba demontować rozrząd aby wymienić.
Cytat:
Następne pytanko - niestety poza tematem
Mam do wymiany całą skrzynię biegów. Czy pasuje ona z rovera SD, czy musi być koniecznie pod SDi? Może być również z 400 i 600?
Skrzynie w R200 i R400 są takie same, w silnikach SDi montuje się większe sprzęgło ale skrzynie pasują, do tego według danych z rave skrzynia z SDi jest wytrzymalsza.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Cze 29, 2012 06:44
Jesli masz jakiego magika w poblizu to daj i niech ci pospawa to pekniecie i poprawi gwint.
Wszystko jest do zrobienia i wyjdzie o wiele taniej niz kupno całej pokrywy.
Wychodzi na to że pompę olejową tak czy siak kupię bo są z nią problemy.
Mechanik powiedział, że lepiej wymienić cały rozrząd, bo po ponownym założeniu starego, może pęknąć pasek. W tym wypadku muszę kupować tylko pasek rozrządu, czy cały zestaw taki jak tu http://allegro.pl/rozrzad...2436876229.html ?
Wymieniam z tego względu, ponieważ nie działa mi wsteczny bieg. (wcześniej mocno szarpał a później coś strzeliło i silnik obraca tak jak na sprzęgle). Po wymianie tego będzie wszystko w normie?
Ostatnia sprawa. Wypada w tym wypadku zakupić nowy czujnik i koniecznie filtr, prawda?
_________________ A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
Sabzu, po co wymienia caly rozrzad ? ( pytanie kiedy byl wymieniany) po 2 NIGDY NIE WYMIENIA SIE SAMEGO PASKA. po 3 WYMIANA POMPY TYLKO I WYLACZNIE Z NOWĄ USZCZELKA ! Bo one są jednorazowe
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mechanik mi powiedział że skoro trzeba rozmontować rozrząd aby wymienić pompę to muszę kupić nowy, bo mi stary pasek strzeli. Pytanie czy mam kupować tylko pasek?
Raptile, planuję kupić pompę od tego gościa co mi podałeś link. W takim wypadku mam kupić jeszcze dodatkowo uszczelkę? Mógłbyś podać mi link do takiej? Nie mogę tego znaleźć.
_________________ A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
U mnie nie byl wymieniany pasek ( caly rozrzad wymieniany z 8-9 tys km wczesniej) I koniecznie delikatnie z tym czujnikiem oleju. Zeby znowu nie pekla obudowa i nie wmawial ci ze uszkodzona pompe kupiles
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dobrze, w takim razie wszystko już chyba wiem.
Do kupienia:
- pompa
- uszczelka
- czujnik
- filtr
- skrzynia biegów
Co do rozrządu. Jeżeli mi zostało około 15000 km rozrządu to chyba mogę wymienić tylko pasek? Ciągle nie mam odpowiedzi, czy mam kupować cały rozrząd czy tylko tą część.
Ostatnio zmieniony przez Sabz Pon Lip 02, 2012 19:01, w całości zmieniany 2 razy
Pęknąć od wymiany pompy nie powinien, ale skoro trzeba zdjąć rozrząd aby dostać się do pompy to raczej trzeba już kupić nowy pasek, bo jak sam napisałeś "nigdy nie wymienia się tego samego paska"
No teraz zrozumiałem
W takim wypadku muszę wydać jeszcze około 400 zł na rozrząd. Pięknie...
Podliczając koszty - 400 zł rozrząd + 250 pompa + 25 uszczelka + grosze na filtr i czujnik.
Skrzynię sobie odpuszczę bo raczej nie wydolę kolejnych 370 zł.
Dobrze liczę? Nie uwzględniam jeszcze tego, ile mechanik weźmie...
_________________ A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum