Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem po wymianie koła pasowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Wto Lip 10, 2012 21:21
[R75] Problem po wymianie koła pasowego
Autor Wiadomość
Radek82 



Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: Husów



  Wysłany: Pon Lip 09, 2012 22:12   [R75] Problem po wymianie koła pasowego
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich. Jestem od niedawna posiadaczem R75 i niestety rozpadło mi się koło pasowe. Po wymianie na nowe dzieją się dziwne rzeczy, a mianowicie koło to elektryzuję się i przeskakuje iskra na budę auta. Po przejechaniu kilku kilometrów zaświecił mi się check energy, a po podpięciu do kompa pokazał awarię świec i układu paliwowego. I moje pytanie brzmi: co mam z tym fantem zrobić?, jeździć dalej, reklamować, chociaż wątpię żeby mi ktoś uwierzył ze mam wyładowania atmosferyczne po maską :shock: , :grin: Jeśli miał ktoś podobny przypadek to niech podzieli się jakąś radą, z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez Radek82 Wto Lip 10, 2012 06:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 09, 2012 22:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 09, 2012 22:24   

jak się może koło pasowe elektryzować? przecież to nie prądnica :)

może jakiś kabel nie podłączony i jakaś iskra skacze?
 
 
 
Radek82 



Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: Husów



Wysłany: Sro Lip 11, 2012 01:02   

No niestety nie, tylko zdjęliśmy paski, wymieniliśmy koło, poskładaliśmy wszystko i ja plus dwóch kolegów nie mogło wyjść z podziwu co się dzieje. Dzisiaj zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów, check się nie zaświecił, ale iskra na kole jest nadal.
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Sro Lip 11, 2012 05:34   

Radek82, moze rsczej podczas demontażu starego koła coś uszkodziliśćie jakieś kawałek instalacji elektrycznej i masz przebicie do masy.... uważaj z tym zebts kiedyś rano nie zobaczył ze twój R stoi w płomieniach bo miał zwarcie instalacji ;/ albo zeby podczas jazdy sie nie zapalił... kup sobe na wszeli wyadek większą gasnice bo tymi półkilowymi to sobie mozesz popsikac na zapałkę ;/
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 11, 2012 08:27   

taa i mniej od razu na telefonie wykręcone 112 w razie co :D

tu do jakiegoś dobrego elektryka trzeba podjechać i taki problem trzeba rozwiązać.
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 11, 2012 09:52   

na bank zwarcie, albo masa gdzieś się zgubiła albo plus skacze po aucie, ja bym Ci radził szybko się tym zająć i nie zostawiać auta bez widoku z podpiętym aku, jeżeli poleci zwarcie masz gotowy pożar, ja tak spaliłem jeden samochód, plus z rozrusznika źle mi przykręcili i się połączył z kablem masowym... instalacja w 30sec wyglądała jak suchar:)
_________________
Pamparampam
 
 
 
Radek82 



Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: Husów



Wysłany: Sro Lip 11, 2012 22:22   

No to sprawa wygląda nie za przyjemnie :sad: , jutro przewertuję wszystkie kable i kabelki. Być może obie awarie zbiegły się w jednym czasie, a może by miernik zastosować, jak myślicie pokazał by jakieś skoki napięcia? Co do gaśnicy pomysł niezły, w ostateczności, tylko że mój roverek już nie wyglądał by tak sympatycznie po konieczności jej użycia :grin: .
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Mar 05, 2019 21:31   

Odgrzeję kotleta:
Dziś po wymianie koła pasowego wału też dopadł mnie ten dziwny problem.
Na kole pasowym, zaraz po wymianie i odpaleniu zaczęła przeskakiwać iskra,
taka jak w zapalniczce piezo., mniej więcej co kilka sekund.
Tak jak w tym filmie: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Po przejechaniu kilkunastu kilometrów iskra "podzieliła" się na kilka mniejszych,
przeskakują po wew. i zewnętrznej stronie koła, nie przeskakują do karoserii.
Po popryskaniu wodą iskra znika, co się tam może tak elektryzować :evil: .
Nowe koło to Hart.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Mar 05, 2019 22:40   

do głowy przychodzi tylko brak-słaba masa, ale może ktoś jeszcze podpowie

[ Dodano: Wto Mar 05, 2019 22:40 ]
rada z innego forum:
"łatwo jest to sprawdzić my zmasowaliśmy kolo przez kawałek kabla podłączonego do masy i iskierki znikły, oczywiście trzeba uwazac żeby paluszków i kabelka nie wciągnęło..."
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Mar 06, 2019 00:08   

dawidd napisał/a:
rada z innego forum: ...

Tak, czytałem, po kilku godzinach, dniach kabelek się wytrze i iskierki powrócą.
Lanie wody też było z innego forum, masa ..., hmmm nie wydaje mi się, na starym kole iskry nie skakały,
poza tym połączenie silnika z blachą nic nie dało. Iskry są, więc masa odpada.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Mar 06, 2019 11:25   

Temat ciekawy i chyba rzadko spotykany, wiec ciężko będzie cos podpowiedzieć. Górna cześć koła jest odizolowana od masy przez gumę od wału wiec jeśli dochodzi tarcie paskiem to iskry mogą sie pojawić, chociaż nigdy sie z tym nie spotkałem. Teoretycznie jak byś połączył środek kola z górna jakąś plecionką to zapewnił byś masę na całym kole i to powinno rozwiązać problem iskry, bo jeśli jest masa to iskra nie ma prawa się pojawić. Tak sobie myślę ze dotykanie masą przy wirującym polakierowanym kole nie zapewnia dobrego styku i dlatego może masz iskry. Polanie woda zapewnia mase na górnej części i dlatego iskra niknie
To wszystko tylko moje teorie, ale może warto sprawdzić czy dołożenie plecionki do kola łącząc środkową z zewnetrzna częścią nie rozwiąże problemu
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Mar 06, 2019 12:41   

dawidd napisał/a:
Górna cześć koła jest odizolowana od masy przez gumę od wału wiec jeśli dochodzi tarcie paskiem to iskry mogą sie pojawić

dawidd napisał/a:
Polanie woda zapewnia mase na górnej części i dlatego iskra niknie

I tu masz rację.
dawidd napisał/a:
może warto sprawdzić czy dołożenie plecionki do kola łącząc środkową z zewnetrzna częścią nie rozwiąże problemu

Koło jest wyważane i dodanie kilku gram plecionki z jednej strony może je wprawić w mikro drgania,
bicie, tak jak nie wyważoną felgę, co może je szybciej uszkodzić lub coś innego.
Ale ..., wpadliśmy z kol. mechanikiem na pewien pomysł, pomalować koło w miarę równomiernie
lakierem przewodzącym, tym do naprawy ścieżek grzewczych w szybach.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Mar 06, 2019 14:16   

nie wiem czy to coś da, guma się "skręca", cały czas pracuje i lakier zaraz odpadnie. Co do wyważenia kola - wątpię żeby kolo harta było wywarzane ale może ... Ja bym spróbował połączyć plecionką jedną stronę z druga, ewentualnie zgrzać plecionkę do koła żeby juz nie dodawać ciężarków w postaci śrubek itp
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Odkręcająca się sruba koła pasowego wału
marcin.misek Rover serii 75, MG ZT 17 Sro Maj 13, 2020 09:01
SeniorA
Brak nowych postów [R75] chyba pompa wspomagania padla. zdjencia koła pasowego.
dorotamax1 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Lis 26, 2013 12:30
apples
Brak nowych postów [R75] Kupno kola pasowego i pasków
dorotamax1 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Lis 19, 2013 13:07
ripek
Brak nowych postów [R75] Problem z ABS po wymianie czujnika
lucass Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Cze 14, 2009 10:03
SeniorA
Brak nowych postów [MG ZT] Problem po wymianie klocków
art034 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 28, 2010 22:11
Dziadek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink