Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4i 1998r] LPG w moim autku.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4i 1998r] LPG w moim autku.
Autor Wiadomość
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Cze 17, 2012 16:23   

pistolet, rozmawialiśmy o LPG z tego co pamiętam i mówiłem żebyś nie zakładał podciśnienia.

co do instalacji to może kwestia wyregulowania i jakoś się będziesz toczył, ale nigdy to auto nie będzie jeździć dobrze na LPG IIgen

[ Dodano: Nie Cze 17, 2012 17:23 ]
KNA napisał/a:
9l gazu na 100km? To nie trochę za dużo? Mi 1.6 16V w trasie pali około 7l na 100km gazu.


u mnie 1,8VVC od 7,5L w trasie do 11L w mieście, przy 1,4 16V co miałem wcześniej było od 7L w trasie do 11L w mieście
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 17, 2012 16:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 16:27   

Pamiętam naszą rozmowę Kozik, niestety oszczędności...
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 18, 2012 11:26   

Spalanie LPG od 7 (oszczędnie) w trasie poprzez 9,0-9,5 w mieście a w zimę w duże mrozy do nawet 11-12 litrów na 100km przy tzw. częstym zimnym starcie ale wtedy już trudno to wyliczyć bo na krótkich odcinkach dużą część trasy przejeżdża się na PB kto ma gaz sekwencyjny ten wie coś o tym. Tak wygląda spalanie w tych autach, ogólnie nie jest źle.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 11:37   

robsson78 napisał/a:
na krótkich odcinkach dużą część trasy przejeżdża się na PB kto ma gaz sekwencyjny ten wie coś o tym.


W silniku K najczęściej tym odcinkiem jest wyjazd z parkingu ;)
Na kilkunastostopniowym mrozie masz co najwyżej 2-3 minuty.

W zakorkowanym mieście potafi mi łyknąć 11.5-12.5l ale tak to się jeździ w Lublinie :( Inne samochody nie palą wcale mniej. Na trasie BMW 318 brata spaliło 6.5-7l a po miescie pali mu 13.5....
Ostatnio zmieniony przez sobrus Pon Cze 18, 2012 12:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 18, 2012 11:59   

sobrus napisał/a:
robsson78 napisał/a:
na krótkich odcinkach dużą część trasy przejeżdża się na PB kto ma gaz sekwencyjny ten wie coś o tym.


W silniku K najczęściej tym odcinkiem jest wyjazd z parkingu ;)
Na kilkunastostopniowym mrozie masz co najwyżej 2-3 minuty.


W zależności od ustawień, ja ustawiłem przełączanie na LPG na 30ºC bo jak za wcześniej to tez nie dobrze dla reduktora a zimą przy -15 -20ºC to tak ze dwa-trzy km. po mieście i się przełącza. Masz rację :ok:
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 12:17   

Ja też mam 30st, w mróz czekam sobie 3 minutki na postoju (odśnieżanie) i jade już na gazie.
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lip 14, 2012 07:37   

Uporałem się z problemem braku mocy. Byłem na jeszcze jednej regulacji i wystarczyło wyłączyć opcję "Skok ATT do zadanej pozycji" - podobno to wzbogacało mieszankę i przez to zalewało silnik gazem i nie chciał jechać.
Teraz borykam się tylko z tym gaśnięciem po wciśnięciu sprzęgła. Gazownik powiedział, że to "zdmuchiwanie gazu" cokolwiek to znaczy, ale zrozumiałem to tak, że po wciśnięciu sprzęgła przy szybszej jeździe zimne powietrze gwałtownie wpada w dolot i zaburza skład mieszanki? Gość powiedział mi, że mam przełożyć rurę od dolotu powietrza pod maskę, ale przecież wtedy będzie pobierane ciepłe powietrze spod maski, zamiast domyślnie zimnego. Nie mówił nic o zmianie miksera, ani regulacji reduktora.

Co do spalania to na pełnej butli (37l) zrobiłem 418km z czego ponad połowę w trasie - wg auto-centrum spalanie wyszło 8,8l LPG/100km
Wymieniłem świece, bo stare miały już 25k km i zaczynało szarpać przy jeździe na LPG, może dlatego spadło spalanie.
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 14, 2012 13:00   

Z tego co piszesz spalanie masz OK. Trasa trasą ale co chwila miejscowość i fotoradar :wink:
A co do zdmuchiwania, miałem kiedyś fiata cinquecento 899 i właśnie tą rurkę od dolotu zimnego powietrza miał zdjętą z (łapacza powietrza) i wisiała sobie luźno gdzieś za silnikiem. Mimo wszystko czasem potrafił zgasnąć dwa razy dziennie a czasem przez miesiąc ani razu.
A tak przy okazji to chyba Masz konto na autowcentrum ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lip 14, 2012 15:09   

Chodzi mi o to, że nie chcę specjalnie dla gazu modyfikować układu dolotowego powietrza. Skoro benzynie nic się nie dzieje takiego, to czemu gaz ma mieć inaczej? Też powinno działać tak samo. Czemu mam dostarczać ciepłe powietrze zamiast zimnego? Chodzi mi o jakieś rozwiązanie. Nie chce mi się do końca wierzyć gazownikowi, że to jedyna słuszna możliwość wyeliminowania tego problemu. Tak jak wspomniałem nie mówił nic o regulacji reduktora czy innej średnicy miksera.
Mam konto na auto-centrum, w podpisie link, ale z wszystkich wpisów wiarygodne są tylko te, gdzie wyjeżdżam butle do zera i dopiero tankuje. Ta stara wersja auto-centrum była jakoś bardziej user-friendly...
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 14, 2012 17:38   

Rzeczywiście w podpisie jest link, nie zauważyłem ale skojarzyłem Twoją twarz bo też mam tam konto i wiem jakie (cuda) nieraz wychodzą w wydatkach paliwowych. Co do innego rozwiązania problemu to ... :bezradny: Spróbuj chociaż zdjąć ten dolot powietrza i zobaczysz czy jest efekt. Zawsze możesz założyć go z powrotem.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lip 15, 2012 14:21   

Zabrałem się za to i zauważyłem, że to oryginalne kolanko co dochodzi do obudowy filtra powietrza było pęknięte. Zdemontowałem to na test. Nie dochodzi w ogóle ta rura do obudowy filtra. Teraz powietrze będzie pobierane prosto spod maski zaraz zza chłodnicy. Czyli będzie ciepłe... Zaraz wyjeżdżam to sprawdzę czy dalej będzie gasło po wciśnięciu sprzęgła.

[ Dodano: Nie Lip 15, 2012 15:21 ]
Nie gaśnie, obroty ładnie spadają, przez chwile zatrzymują się na około 1200 po czym łagodnie spadają do 800-900. Czyli jest tak jak na benzynie. Tylko zauważalnie głośniej jest spod maski powyżej 2500RPM... Nie wiem, czy tak to zostawiać, czy nie.
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 15, 2012 14:32   

Straciłeś też troche mocy przez to ale jeśli lepiej chodzi na gazie to proponuje tak zostawić.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lip 15, 2012 14:46   

Od początku obstawiałem za tym, żeby nie modyfikować oryginalnego dolotu, drażni mnie to, że teraz głośniej pracuje podczas jazdy i to że nie ma tam tego kolanka...
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 2.0 SDi 97r.] ile świec w moim SDi :(
Tomek_D. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Gru 02, 2009 21:18
Brt
Brak nowych postów [R200 1,4 16v 1998r]
poszukuje komputera w lubline
witalis31 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lis 05, 2009 21:39
am_k
Brak nowych postów [R200 1,4 16v 1998r] nie pali
nie chce odpalic
witalis31 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lis 08, 2009 08:49
PHJOWI
Brak nowych postów [R200 1998r.] wycieraczki
tanie i dobre = mission impossible?
leszek95b Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 07, 2009 06:34
blue827



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink