Wysłany: Pon Sie 13, 2012 00:00 [freelander] 2.0 td4 1999 skaczące wolne obroty silnika
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
[size=18]witam wszystkich posiadaczy land roverów, w moim freelanderze mam taki problem ze jak przejade jakąs trase (np 5 km) i zatrzymam pojazd wrzuce na luz i puszcze noge z gazu to obroty silnika tak skaczą, falują jakby coś samo gazu co chwile dodawało. od czego to moze zalezeć? pomóżcie [i]pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 13, 2012 00:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Czw Sie 16, 2012 21:36 Re: [freelander] 2.0 td4 1999 skaczące wolne obroty silnika
Danuiiell1600 napisał/a:
[size=18]witam wszystkich posiadaczy land roverów, w moim freelanderze mam taki problem ze jak przejade jakąs trase (np 5 km) i zatrzymam pojazd wrzuce na luz i puszcze noge z gazu to obroty silnika tak skaczą, falują jakby coś samo gazu co chwile dodawało. od czego to moze zalezeć? pomóżcie [i]pozdrawiam
sprawdz czy dzieje sie tak zawsze czy moze tylko przy wlaczonej klimatyzacji
_________________ "bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
a tak w ramach informacji do kolegi "pazdzi0h" to co ma wspolnego wlaczona klimatyzacja z tymi objawami? Na pewno musi cos miec bo u mnie na poczatku tez byly te opisane objawy tylko przy wlaczonej klimatyzacji a teraz juz od ponad trzech tygodni juz sa niezaleznie czy klima jest wlaczona czy nie. Stad moje pytanie
Generalnie któryś z czujników.
Trzeba by kompa zapiąć i zobaczyć bo tak w ciemno nie ma co wymieniać.
Skakanie obrotów może powodować
- Czujnik położenia walka rozrządu
- Zawór stabilizacji biegu jałowego
- Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej
- Czujnik cienienia w kolektorze.
- Uszkodzony elektrozawór turbo
- Przepływomierz
- Niedrożność przewodów chłodnicy paliwa
- Uszkodzony termostat
Bez kompa tego nie sprawdzisz.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Paź 14, 2013 15:15
przecież nawet po focie widać że to L-ka w dodatkowo rocznik 1999 w której nie ma połowy tego co syntaX napisał.
Kolega też pisze o 20T2N - czyli L-series.
- Czujnik położenia walka rozrządu - Nie ma w L-series, jest tylko wału korbowego.
- Zawór stabilizacji biegu jałowego - Nie ma w L-series
- Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej Nie ma w L-series
- Czujnik cienienia w kolektorze. - Nie te objawy.
- Uszkodzony elektrozawór turbo- Nie ma w L-series
- Przepływomierz - nie odpowiada za nic poza sterowaniem EGR, jakiś tam wpływ może miec ale nie sądzę - można sprawdzić wypinając wężyk z zaworu,
A odpowiedzią jest zapewne wiązka pompy wtryskowej i/lub wtrysku sterującego. Dosyć znana przypadłość przecierania i łamania się kabelków. Wymienić/naprawić i po problemie.
SyntaX, Witam kolegę, mam problem z termostatem , nie mam zupełnie pojęcia jak sie do tego zabrać , czy da sie to tak domowo zrobić? jakie czynności trzeba wykonać po koleii. Narazie nawet nie zlokalizowałem tego termostatu.
Ty masz silnik Td4 BMW Kolega miał motor L-Seria (starszy diesel Rovera)
Sam raczej tego nie ogarniesz Bez klucza dynamometrycznego nie ma co tam podchodzić.
Do tego dostęp jest nie fajny a termostat jest z tyłu silnika przy kołach pasowych.
Obudowa plastikowa delikatna, przeciągniesz gwint i masz problem.
Witam
podepne sie pod temat bo u mnie jest sytuacja podobna. Czasem podnosza sie obroty po puszczeniu gazu na jakieś 1100 gdy lekko trącę pedał gazu to spadna do prawidłowych. Zdarza się też że gdy jadę na wolnych obrotach tak ok 1100 do 1400 na pierwszym lub drugim biegu to ma momenty przydławienia. te objawy czasem występuja a czasem kilka tygodni jeżdżę i jest ok. Sprawdzałem wtyczki do czyjników, egr itp. i wszystko wygląda ok. zastawnawia mnie wiązka pompy. czy są jakieś typowe miejsca gdzie następuja jej awarie?
Będzie mi miło za wszelkie podpowiedzi jak poradzić sobie z tym problemem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum