Wysłany: Sob Wrz 01, 2012 20:49 [FREELANDER 2.0 td] Elektryka w aucie oszalała !
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Drodzy klubowicze , pierwszy raz z czyms takim sie spotkałem. odebralem dzisiaj auto od mechanika ( wymiana skrzyni ) auto kilka dni posiadało odłączony akumulator , po podlaczeniu centralny zamek przestał działać , po właczeniu swiateł odzywa sie zamek w drzwiach od bagaznika, po włączeniu kierunku szaleje wskażnik obrotomierza, wskaznik paliwa cały czas pokazuje full miał ktoś z was podobna sytuacje ? Prosze o pomoc !
Ostatnio zmieniony przez jarekjurczyk Sob Wrz 01, 2012 21:11, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 01, 2012 20:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zmień nazwę tematu...
Ludzie powiedzcie, dlaczego tak je nazywacie? Co wami kieruje?
Widać że wszystkie inne tematy inaczej są nazwane, to dlaczego ty go tak nazwałeś?
Odłącz akumulator na co najmniej 30 minut.
Naładuj go i podłącz ponownie.
Freelander ma układy sterowane głownie masą.
Przy słabym akumulatorze mogą dziać się takie cuda.
Koniecznie zostaw go bez napięcia na przynajmniej 30 minut.
Komputer się wyzeruje i będzie OK.
Akumulator naładuj tak by miał przynajmniej 12,3V i będzie OK.
U mnie jak zostawiłem na światłach też się cuda działy.
Napięcie na zaciskach akumulatora spadło do 9,89V i oszalała elektronika.
Auto stalo kilka dni już laduje akumulator jest odłaczony.... dzieki za pomoc.
Czy to pomoże? Napewno dam znać.
[ Dodano: Sro Wrz 19, 2012 19:28 ]
Wiec Panowie tak jak kolega napisał powyzej naładowałem ale i to nie przyniosło skutku
Leczy sytuacje opanowałem. nalezało wyciagnac bezpiecznik odpowiadajacy za alarm i centralny zamek, nastepnie przekrecic zapłon przytrzymac chwile, wyłączyc zapłon, włożyc spowrotem bezpiecznik i sytuacja wraca do normy.
Skoro tak się ma sytuacja to sprawdź sobie dokładnie ta oto kostkę.
To kostka modułu komfortu jak zowią potocznie a ściślej CCU.
Te kabelki lubią tam się łamać.
U mnie były tam cyrki z tym.
Nie gasło oświetlenie kabiny, szyba sama się podnosiła w tylnych drzwiach.
Generalnie CCU steruje wieloma systemami w aucie i jak gdzieś coś nie łączy to może auto świrować.
Skoro tak się ma sytuacja to sprawdź sobie dokładnie ta oto kostkę.
To kostka modułu komfortu jak zowią potocznie a ściślej CCU.
Te kabelki lubią tam się łamać.
U mnie były tam cyrki z tym.
Nie gasło oświetlenie kabiny, szyba sama się podnosiła w tylnych drzwiach.
Obrazek
Generalnie CCU steruje wieloma systemami w aucie i jak gdzieś coś nie łączy to może auto świrować.
Witam. Czy mógłbyś mi przesłać te schematy i napisać gdzie znajdę tę kostkę CCU. U mnie stało się tak, zaczęła pracować sama tylna wycieraczka ( bez kluczyków i włączonej stacyjki) potem opadła tylna szyba której nie można było podnieść, przestał działać pilot, centralny zamek z pilota i z klawiszy na klamkach, światło kabiny przy otwieraniu drzwi, oświetlenie stacyjki. Raz trzeciego dnia nagle pilot zadziałał i oświetlenie kabiny się włączyło, a le to tylko raz i do tej pory ponownie cisza. Może byś coś doradził ? byłbym wdzięczny.
Za skrzynką bezpieczników jest moduł CCU.
Taka podczepiana od tylu skrzyneczka.
Odłącz akumulator i sprawdź sobie kostki idące do niej z prawej strony.
Możesz też wypiąc ją z puszki bezpieczników (Uwaga na zaczepy) i prysnąc izopropanolem na styki.
Nie WD40 tylko preparat do styków np. Kontakt albo ISOL do dostania w każdym markecie.
Cżęsto był tam problem ze ścieżkami masy i dzieją się wtedy cyrki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum