Forum Klubu ROVERki.pl :: [Fiat 125p] 1.6 rover trzyma wysokie obroty...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Fiat 125p] 1.6 rover trzyma wysokie obroty...
Autor Wiadomość
innybylzajety 



Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Lublin



  Wysłany: Pią Sie 31, 2012 09:21   [Fiat 125p] 1.6 rover trzyma wysokie obroty...
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995

Zacznijmy od podzespołów.

Blok z 1.6, cały osprzęt wraz z wtryskami, kolektorami, komputerem z 1.4.

Po odpaleniu silnik utrzymuje ok. 2tyś obrotów, po śmiałym dodaniu gazu silnik się dławi i gaśnie. Po lekkim dodawaniu gazu obroty pięknie rosną. Przy mniej więcej 3-3,5tyś obrotów można śmiało dodawać gazu i się wkręca.

I pytanie. Czym jest spowodowane utrzymywanie się wyższych obrotów i dlaczego na początku po śmiałym dodaniu gazu silnik się dławi. Jakiś czujnik czy coś padło?

Dzięki z góry.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 31, 2012 09:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 31, 2012 09:31   

Podwyższone obroty spowodowane najpewniej są nieszczelnością, gdzieś lewe powietrze się dostaje.

Dławienie się silnika przy śmiałym dodawaniu gazu oznacza problem z dobraniem mieszanki względem czujnika podciśnienia.
Tzn jeśli czujnik jest niepodłączony, uszkodzony w specyficzny sposób lub niedrożny, wtedy ECU nie wykryje jego uszkodzenia i mieszankę będzie dobierał względem niego.
Po otwarciu przepustnicy, zmienia się ilość dostarczanego powietrza, ale ECU nie widzi nadzwyczajnej zmiany, przez co dobiera zbyt ubogą mieszankę, powstają utrudnienia w zapłonie i silnik przygasa.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 31, 2012 14:02   

Jeśli doszło do swapu kolega powinien założyć wtryski od 1,6! po drugie wałki rozrządu są inne w 1,4/a 1,6i1,8. skoro są od 1,4 w silniku 1,6 ,to nigdy nie będzie on poprawnie pracował. jeśli chodzi o wysokie obroty to sprawdź po pierwsze czy wszystkie podciśnienia są podłączone, no i to co kolega pisze powyżej.
 
 
 
innybylzajety 



Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sie 31, 2012 17:07   

małe niedomówienie ;) blok razem z głowicą jest od 1.6.
Co do lewego powietrza i wyższych obrotów to teoretycznie przytkanie przepustnicy powinno zadziałać?
Podciśnienia te przy kolektorze ssącym? I co do tego czujnika w ecu jak go można sprawdzić? Podłączyłem komputer z poloneza 1.4 i na odłączonym podciśnieniu lepiej chodził niż na podłączonym, a teraz dostałem drugi komp i nie wiem od jakiej pojemności on jest bo lepiej na nim chodzi, a gdyby był od 1.6 to nie miał by prawa odpalić.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 31, 2012 19:28   

innybylzajety napisał/a:
małe niedomówienie ;) blok razem z głowicą jest od 1.6.
Co do lewego powietrza i wyższych obrotów to teoretycznie przytkanie przepustnicy powinno zadziałać?
Podciśnienia te przy kolektorze ssącym? I co do tego czujnika w ecu jak go można sprawdzić? Podłączyłem komputer z poloneza 1.4 i na odłączonym podciśnieniu lepiej chodził niż na podłączonym, a teraz dostałem drugi komp i nie wiem od jakiej pojemności on jest bo lepiej na nim chodzi, a gdyby był od 1.6 to nie miał by prawa odpalić.

kompy są różne. te co mamy w polonezach to takie jak w roverach 114GTI.
były ich dwa rodzaje. starsze poldki/kompy nie miały wyjścia na filtr par paliwa a nowsze tak. ale były one zamienne. gdzieś mi się o uszy obiło na tym forum że ludzie odłączali wtyczki od tego właśnie filtra bo coś tam szwankowało im z silnikiem; przerywał czy coś.
jeśli chodzi o komputery od innych roverów to nie będzie chodził, bo jest inne koło zamachowe, i immo.
u mnie też był podobny problem z obrotami, i winien był wężyk podciśnienia który spadł, i to chyba ten co biegnie od komputera do kolektora.
 
 
 
innybylzajety 



Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 19:07   

wężyk podciśnienia z kolektora do kompa podłączony i silnik ładnie pracuje tzn. nie rzuca go ani nic tylko chodzi na wysokich obrotach. Po odłączeniu go silnik kuleje trochę ale obroty ma mniejsze i trochę lepiej się wkręca.
Dziś się przejechałem i jest totalna tragedia... Wkręca się tylko do ok. 5tyś obrotów i to z wielkim truuudem i strzela w przepustnicę, oczywiście obroty min. 2tyś (to na podłączonym podciśnieniu do komputera). Po odłączeniu tego podciśnienia lepiej się wkręca ale nadal do 5tyś obrotów i strzela w przepustnicę. Nawet przegazówka na sprzęgle czy na wrzuconym luzie nie pomaga... Czujnik położenia wału jest raczej sprawny ponieważ na poprzednim silniku tzn. 1.4 działo się to samo. Co może być przyczyną? Silnik krokowy? Czujnik położenia wału? A może czujnik temperatury albo temperatury powietrza zasysanego?! nie wiem czy jego tak można nazwać, nieważne chodzi mi o ten w kolektorze ssącym od strony skrzyni biegów.

Pozdrawiam!
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 20:57   

a cisnienie paliwa masz ok? te niskie max obroty dziwnie wygladaja
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 06, 2012 10:50   

Rozrząd dobrze złożony ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
innybylzajety 



Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Wrz 06, 2012 14:35   

ciśnienia paliwa nie sprawdzałem bo nie mam czym, ale jak przytkam wężyk paliwa(ten z listwy) palcem to nie da rady utrzymać i wtryski sikają dość dobrze.
Co do rozrządu to na 99% jest dobrze ustawiony, silnik wyjęty z jeżdżącego samochodu i kiedyś go sprawdzałem i powtarzam, że sytuacja była taka sama na 1.4. Obstawiam któryś czujnik pomijając CPW bo jest z 1.6.

Czy po odłączeniu wtyczki od silniczka krokowego(chyba to on, ten na przepustnicy od góry) na pracującym silniku(ok. 2tyś obr) będą jakieś zmiany? Bo od położenia przepustnicy jak odepnę to gaśnie czyli teoretycznie coś tam działa. A co się może stać gdy odepnę czujnik z kolektora ssącego od strony skrzyni biegów(najprawdopodobniej od temp. powietrza)? Powinien jakoś zareagować czy coś?

Bym był wdzięczny gdyby ktoś mógł zrobić u siebie taki test, że na pracującym silniku po odłączeniu danego czujnika coś się dzieje i napisać. Z góry dzięki ;)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 06, 2012 17:05   

Krokowy możesz wykluczyć, bo on jest tylko do wolnych obrotów. Trochę mnie martwi ten komp od 1.4 i tak sądzę, że to on może być przyczyną twoich problemów.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 06, 2012 20:01   

leszczu napisał/a:
Krokowy możesz wykluczyć, bo on jest tylko do wolnych obrotów. Trochę mnie martwi ten komp od 1.4 i tak sądzę, że to on może być przyczyną twoich problemów.

komp musi zostać od 1,4 [poloneza/rovera 114gti] i wszystko musi grać! inny nie pasuje bo wyżłobienia na kole zamachowym nie będą z nim zgrywać [chodzi o iskrę], i immo jest.
silniczek krokowy jak odepniesz to będzie potem trochę wariować z obrotami ,po czasie mu przejdzie no ale tak się nie robi. może to być któryś z czujników tak jak pisaliście.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 06, 2012 20:43   

polofix napisał/a:
po drugie wałki rozrządu są inne w 1,4/a 1,6i1,8.


Senn rozgryzał ten temat kiedys dokładnie i z tego co pamiętam to róznica była, ale tylko w 1.8

podpinałeś się gdzieś do kompa ?? warto by bylo sprawdzić co "widzi komp"
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
innybylzajety 



Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Wrz 06, 2012 21:26   

No właśnie silnik krokowy od wolnych obrotów ;) to jeden z moich problemów ;))

co do odpięcia krokowego to u mnie się nic nie dzieje...
mam w garażu koło od 1.6 ale jak pisałeś nie będzie to hulało :) u mnie nie było iskry na 2 i 3 cylindrze.

A wałki na bank odpadają bo kompletny silnik (blok i kompletna głowica) jest od 1.6 :)


Niestety nie podpinałem, bo zbytnio nie mam gdzie ;) muszę podjechać do znajomego mechanika on ma kompa i być możliwe będzie mieć program, ale to zobaczymy.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 07, 2012 17:10   

AndrewS napisał/a:
polofix napisał/a:
po drugie wałki rozrządu są inne w 1,4/a 1,6i1,8.


Senn rozgryzał ten temat kiedys dokładnie i z tego co pamiętam to róznica była, ale tylko w 1.8

podpinałeś się gdzieś do kompa ?? warto by bylo sprawdzić co "widzi komp"

wiem bo to właśnie Seen jako pierwszy odkrył parę lat temu w swoim poldku po swapie na 1,8. ale to wałki w 1,6 są te same co w 1,8. 1,4 ma inne.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Fiat 125p] 1,6 rover 16v serii K i nie pali...
innybylzajety Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 17 Sob Gru 17, 2011 17:56
innybylzajety
Brak nowych postów [Fiat 125p] 1.6 16V przerwy w obrotach, impulsach na cewke
saperx Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Pią Lut 06, 2015 00:48
saperx
Brak nowych postów [fiat 125p] Brak mocy na wysokich obrotach odcinka
saperx Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Sob Mar 14, 2015 21:52
polofix
Brak nowych postów [125p 1.4] k16 moment dokręcania śrub dolot i wydech
Skandal Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Pon Wrz 22, 2014 10:32
leszczu
Brak nowych postów [Fiat Cinquecento 900 '97] Ładowanie alternatora
szoso Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Nie Sty 03, 2010 23:51
macikd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink