Forum Klubu ROVERki.pl :: Doradzenie samochodu ROVER 200
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Doradzenie samochodu ROVER 200
Autor Wiadomość
cami.merry 




Dołączyła: 19 Wrz 2012
Posty: 57
Skąd: RZESZÓW / Kosina



  Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 15:03   Doradzenie samochodu ROVER 200

Cześć chciałabym kupić samochód, tylko zbytnio się nie znam na tej marce, dlatego proszę Was o pomoc podoba mi się rover 200 albo 220, 214 takie małe chodzi mi o spalanie,o czesci czy są drogie itd zastanawialam sie nad diesel, albo z gazem. Chciałabym ekonomiczne autko. Możecie mi doradzić? pozdrawiam

http://otomoto.pl/rover-2...-C26000880.html np takie
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 15:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 15:16   

Na początek ustalmy jaki silnik będzie ci najodpowiedniejszy. Ile robisz km rocznie ??
Jeśli chodzi o części i awaryjność, to można to porównywać z innymi autami.
A co do auta z linku, to pierwsze co rzuca się w oczy to znaczek klubowy na tylnej klapie. Widać autko należy bądź należało do jakiegoś sympatyka marki. Brakuje mu emblematów na tylnej klapie i słupkach. Ktoś dołożył nieoryginalne nakładki na progi i pomalował klamki, boczne listwy i całe obudowy lusterek bocznych. Tak ogólnie na fotach źle nie wygląda.
Tu masz jeszcze przydatny link, co sprawdzać w tym modelu.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15124
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 15:20   

Części są tanie, czasem tańsze niż w innych popularniejszych markach.
Spalnie... z tym różnie jest.
Ogółem jednostki benzynowe od 1.4 do 1.8 palą podobnie.
Ale ile pali to zależy od stanu auta oraz kierowcy. Większości pali w okol 8L, niektórym poniżej 9/10L nie schodzi, ale są i tacy którym pali niecałe 7L.

Mój np. (miałem R214 1.4L 16 zaworów 103 konie z 97r.) palił 6.7L około:
http://www.motostat.pl/me.../stats/id/17778

W dużej mierze zależy od stylu jazdy.

O dieslach niech ktoś kto posiada się wypowie.

Ogółem auta wdzięczne i nie wyglądają na swoje lata, dość zrywne, takie idealne na pierwsze autko :wink:

Egzemplarz który pokazałaś wygląda dobrze, kogoś tutaj z forum i to klubowicza.
Dokładane są progi z ZR.
Mieszek zmiany biegów stargany.
Nie oryginalna gałka na dźwigni zmiany biegów.
Przebiegu nie widać ale wygląda na co najmniej 180tys.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 15:32   

ADI-mistrzu napisał/a:

Nie są to oryginale nakładki progów od ZR. :wink:
ADI-mistrzu napisał/a:
Nie oryginalna gałka na dźwigni zmiany biegów.

Oryginalna, tylko rzadko spotykana. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 15:36   

Nigdy nie widziałem drewnianej gałki w R200 oryginalnie, nawet o takowej nie słyszałem... :???:
A myślałem że już mało co mnie w nim zaskoczy :razz:
 
 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 18:49   

ja ogólnie po moich bojach z hamulcami to odradzam rovera 200 a przynajmniej ten model z tarczami litymi z przodu i z bebnami z tyłu oraz bez ABs-u bo w tym modelu hamulce to istna tragedia.. mam porównanie z mazdą 323 BJ oraz oplem vectrą i sa to hamulce nie do porównania ...

ogólnie coraz bardziej myśle nad sprzedażą rovera bo jakoś coraz bardziej mnie denerwuje brak bdb hamulców w tym samochodzie .

Dziś np. wybiegł w ostatniej chwili wprost pod moje koła chłopak może z 5-6 lat który biegł za kolega i chyba mnie nie zauwazył bo wyleciał z za samochodu zaparkowanego i dobrze ze jechałem vectrą bo bym juz miał go na sumieniu...
 
 
 
Tommek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Przemyśl / Kraków



Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 20:47   

autko godne uwagi. Wg mnie mogło być całe malowane, ale tak jak koledzy zauważyli, to auto miał jakiś klubowicz, więc pewnie trochę dbał o niego, bo wygląda nieźle. Trzeba jeszcze sprawdzić czy nie ma uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

Co do hamulców, ostatnio wymieniałem tarcze i klocki i dalej hamują beznadziejnie w porównaniu do innych aut jakimi jeździłem. Już zacząłem się zastanawiać czy to nie wina serva, bo w innych autach jak położę lekko nogę na pedale to mocno hamuje, a w Roverze lekko zwalnia. Ale skoro kondzio508 pisze, że też ma podobnie, to pewnie ten typ tak ma.
 
 
cami.merry 




Dołączyła: 19 Wrz 2012
Posty: 57
Skąd: RZESZÓW / Kosina



Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 08:38   

Aha, dzieki za szczere odpowiedzi, a wiec do pracy mam w jedna strone 35km. Wiec na miesiac zrobie ok 2,5tys km bo napewno gdzie bede jezdzic, a nie wspomne jak bede miec wolne, wiec licze ze z ponad 25tys zrobie w rok. A czym sie roznia modele 200 a 220? Jeszcze podobne jest 214.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 08:51   

cami.merry napisał/a:
A czym sie roznia modele 200 a 220? Jeszcze podobne jest 214.

http://forum.roverki.eu/v...no%B6ci+silnika
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 09:04   

214 , 216, 220 to nazwy stosowane do roku modelowego 98 ... później wszystkie nazywały sie po prostu 200.

Jak masz do pracy 35 km w jedną stronę to rozważyłbym zakup diesla. Silniki w nich są baardzo trwałe i małoawaryjne. Przy regularnych wymianach oleju i pasków właściwie jedynymi możliwymi usterkami są wycieki paliwa na pompie wtryskowej (koszt uszczelnienia pompy ok 500 PLN) i awarie napinacza paska wielorowkowego (ok 250PLN). Sam silnik jest dynamiczny a w trasie przy spokojnej jeździe potrafi zejsc poniżej 5 litrów/100km. Zimą niestety długo się rozgrzewa, no i trzeba mieć sprawny akumulator, żeby przy dużych mrozach go odpalić ... ale to właściwie dotyczy każdego auta ;) ... Auto w utrzymaniu jak każde inne. Swoim zrobiłem ponad 100kkm i uważam, że to całkiem udany samochód, a wyposażenie w swojej klasie aut to zdecydowanie ma na plus.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
cami.merry 




Dołączyła: 19 Wrz 2012
Posty: 57
Skąd: RZESZÓW / Kosina



Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 09:08   

Ok, a w kazdym roverze tak slabo chodzi hamulec? Przypadkiem rovery nie byly robione na wzor hondy? Do ktoregos roku? Zastanawialam sie nad audi a3 ale to duzo pali, a honda ma slaba blache ;/ i nie wiem co kupic :( zreszta samochodem tym nie bede jezdzic strasznie dlugo, 3-4 lata maxymalnie. Po prostu zeby miec i sie przemiszczac :D
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 09:25   

Audi słynie z dobrych blach bo są w ocynku, rdza nie będzie wychodzić
miałem kiedyś B4 i ani grama rdzy a auto było z 1992 roku, czego nie można powiedzieć o Roverze, młodszy a ruda atakuje
 
 
cami.merry 




Dołączyła: 19 Wrz 2012
Posty: 57
Skąd: RZESZÓW / Kosina



Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 09:34   

Ale spalanie zalezy od silnika i oc bedzie drozsze jak wieksza pojemnosc?

http://otomoto.pl/rover-200-C25857553.html

Przepraszam, że wam głowe zawracam, ale nie mam sie kogo doradzic :)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 09:36   

cami.merry napisał/a:
Ale spalanie zalezy od silnika i oc bedzie drozsze jak wieksza pojemnosc?

tak
 
 
cami.merry 




Dołączyła: 19 Wrz 2012
Posty: 57
Skąd: RZESZÓW / Kosina



Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 09:47   

Czyli najlepszym rozwiazaniem byloby 1.4?

Okeeej, a opony zimowe ile kosztuja? 4x
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 10:03   

Może tak:
Masz 35km do pracy, ale to głównie szybka trasa czy po mieście i się w korkach stoi?

W miesiącu pracujemy 20 dni, dziennie 70km do przejechania więc 1500km w zaokrągleniu miesięcznie.
1. Jeśli to szybka trasa gdzie można jechać w większości 90km/h to spali Ci powiedzmy około 7L/100KM. Wychodzi jakieś 105L paliwa miesięcznie więc jakieś 600zł.
W dieslu przy spalaniu 6.3L wyjdzie 95L czyli jakieś 550zł.
2. Jeśli to miasto to spalanie (benzyna) jakieś powiedzmy 9L, spali Ci wtedy 135L paliwa więc 780zł miesięcznie.

Rocznie dla benzyny wychodzi od 7'200zł do 9'360zł na paliwo, diesel jakieś 6'600zł.
I teraz musisz się zastanowić co chcesz, jeden i drugi silnik jest dobry, każdy z nich ma inne mankamenty.
Benzyna doglądana i przy trzymaniu się pewnych reguł praktycznie się nie psuje, nie trzeba wręcz do niej zaglądać (wiadomo, wymiana filtrów, oleju itp trzeba robić). Części tanie prócz wymiany uszczelki pod głowicą jak poleci.
W dieslu jest ustawianie kątów wtrysku, czasem przepływomierz pada ale na jego temat lepiej jak użytkownicy się wypowiedzą.
 
 
 
cami.merry 




Dołączyła: 19 Wrz 2012
Posty: 57
Skąd: RZESZÓW / Kosina



Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 10:10   

Ponad 20km jade droga krajowa, takze moge ekonomicznie jezdzic :) pozniej mam po miescie, staram sie unikac korkow, bo nikt ich nie lubi :) a nikt nie zna goscia co sprzedaja ten samochod w Lublinie?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 10:19   

ADI-mistrzu napisał/a:
W dieslu jest ustawianie kątów wtrysku

ale tego nie ustawiasz raz w tygodniu żeby tym straszyć ludzi, ja swojego sdi mam 4,5 roku i nigdy tego nie ustawiałem, jeśli nawet bym musiał to koszt około 150zł i jest z tym spokój
ADI-mistrzu napisał/a:
czasem przepływomierz pada ale na jego temat lepiej jak użytkownicy się wypowiedzą.

przepływomierzem też nie strasz bo w sdi steruje on tylko egr-em, można go odłączyć i jeździć, z resztą jego awaria to rzadkość :wink:

[ Dodano: Czw Wrz 20, 2012 10:19 ]
ja jeździłem do pracy 20km w jedną stronę, dlatego wtedy zdecydowałem się na diesla
 
 
cami.merry 




Dołączyła: 19 Wrz 2012
Posty: 57
Skąd: RZESZÓW / Kosina



Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 10:27   

Czyli diesel jest lepszy od lpg? Dobra pojade ogladnac diesla i lpg :) i zobacze... Poki co mam metlik w glowie...
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 10:28   

A nie ma tak że jak przepływka siądzie to silnik słabnie?
Bo jak by to tylko EGR był, to po co ludzie by emulatory robili? EGR im do niczego nie potrzebny.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 15:18
szoso
Brak nowych postów [Rover 620/600/400] Doradzenie przy kupnie
TPD Chcę kupić ROVERka 14 Sro Cze 22, 2016 09:44
longer86
Brak nowych postów [Rover 75] Proszę o ocenę samochodu.
alwynn Chcę kupić ROVERka 11 Sro Lip 13, 2011 08:14
Tom76
Brak nowych postów [ROVER 25] Prośba o ocenę samochodu
Loco Chcę kupić ROVERka 14 Czw Sie 29, 2013 13:03
brkzzz
Brak nowych postów Kupno samochodu Rover 75 2.0 LPG Łódź
thomson93 Chcę kupić ROVERka 1 Pią Lip 16, 2021 07:39
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink