Tylko ten, słabsze zabijesz raz dwa. R75 V6 to jest elektrownia na kołach i do tego jeszcze wrażliwa na spadki napięcia. Ja mam od lata wsadzony Jenox 72Ah i śmiga jak trzeba a zwykle miedzy użyciem auta mija tydzień albo i dłużej i trzyma, pali, jeździ jak trzeba kosztował mało (około 200pln w markecie) a ufam tej marce bo jeżdżę na takich już od ok 10 lat.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 12:02
piotrek250 napisał/a:
dokładnie nie wiem jaki amperaż mam dać żeby było w zapasie trochę
to nie amperaż chodzi bo to jest prąd rozruchowy, który przy benzynie nie musi być wysoki , natomiast ważna jest pojemność która przy dużej ilości odbiorników elektrycznych np. siedzenia grzane i sterowane el. , swiatła p.mgielne ,roleta ,grzane spryskiwacze , spryski reflektorów itd. nie powinna być niższa od 72 Ah. bo takie są zalecenia producenta.No i aku nie z supermarketu i typu "standard", tylko aku z wyższej półki , co najmniej średniej lub premium(większość producentów robi aku w trzech poziomach ).Centra Futura jest do aut z wysokim poborem energii czyli z tej najwyższej półki.i
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pon Wrz 24, 2012 12:09, w całości zmieniany 1 raz
No i aku nie z supermarketu i typu "standard", tylko aku z wyższej półki , średniej (większość producentów robi aku w trzech poziomach ).
Bo?
jeżdżę na marketowych Jenoxach od wielu lat i wytrzymały więcej niż np. Bosh założony w tym samym czasie. Na razie to tylko Varta jeszcze niemiecka która była R75 jak kupiłem i Centra Futura u brata wytrzymały więcej jak Jenox. Poległy wszelkie inne i to wcale nie marketowe z Centrą standard na czele
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 13:07
sknerko napisał/a:
Bo?
bo w supermarketach aku stoją tygodniami w magazynach nie doładowywane , są przenoszone na pólki, nie właściwie transportowane itd.sknerko,Twoje porównywanie aku markami jest niemiarodajne, bo nie podajesz przy porównaniu w jakiej technologi wykonania były te akumulatory ,bo aku są w trzech poziomach i tylko aku z tego samego poziomu można porównać. Bosch ma S3, S4 i S5 , Centra jest Standart, Plus i Futura , Varta ma Black , Blue i Silver , podobnie jest z innymi markami. Np. porównanie Centry Futura i Varty Blue z Bosch S3 jest mylące.Jenoxy też są Clasic ,Gold ,Hobby i jeszcze Taxi, różniące się poziomem wykonania i przeznaczenia.
[ Dodano: Pon Wrz 24, 2012 14:07 ]
Ja jeżdżę na MOLL-u M3 plus.
to co koledzy widzę opinie są różne , no wolał bym coś mocnego i niezawodnego ale aby był odpowiedni do mojego auta widzę że musi być przynajmniej 72 Ah
To co wybrać może większy i będzie po problemie :
Centra Futura 77Ah 760A - może ten będzie lepszym wyborem
Centra Futura 72Ah 720A
Kupiłem w lutym 2011 Varte Silver dynamic 77Ah (R75 diesel)
Przejechałem na niem 35 000km
Niestety od dwóch miesięcy zdarzyło mi się że po weekendzie jest rozładowany
Ładowałem go już dwa razy
Dziennie robię okóło 90km
Ładowanie na poziomie 14,1V
Pobór prądu na postoju jakieś 10mA
Niby wszystko ok od strony auta i eksploatacji
Zaczynam sądzić, że szajs mi się trafił.
bo w supermarketach aku stoją tygodniami w magazynach nie doładowywane , są przenoszone na pólki, nie właściwie transportowane itd. sknerko,Twoje porównywanie aku markami jest niemiarodajne, bo nie podajesz przy porównaniu w jakiej technologi wykonania były te akumulatory ,bo aku są w trzech poziomach i tylko aku z tego samego poziomu można porównać. Bosch ma S3, S4 i S5 , Centra jest Standart, Plus i Futura , Varta ma Black , Blue i Silver , podobnie jest z innymi markami. Np. porównanie Centry Futura i Varty Blue z Bosch S3 jest mylące.Jenoxy też są Clasic ,Gold ,Hobby i jeszcze Taxi, różniące się poziomem wykonania i przeznaczenia.
Nie rozśmieszajcie mnie. Czyli co do tak zacnego auta jakim jest R75 nie można włożyć byle akumulatora bo wstyd czy co? Ludzie na akumulator jest gwarancja na mojego Jenoxa dostałem 2 lata i jak mi padnie wcześniej to go zwyczajnie na gwarancji oddam a nie sądzę żeby ktokolwiek z piszących przejechał na takim akumulatorze 100kkm i 10 lat bo prędzej auto sprzeda albo zniszczy. Miałem dużo aut w posiadaniu i nigdy mnie marketowy Jenox w nich nie zawiódł a markowe kilka razy np. Bosh który podobno był z tych najlepszych łupnął tuż po gwarancji, tak samo Centra standard 3 miesiące po gwarancji powiedziała pa pa (pozostałych już nie pamiętam ale te dwa były dość spektakularne że mi sie w pamięć wryły). Jenox w polonezie jeden przejechał 5 lat i ponad 80kkm drugi jest do dziś czyli już 6 lat i działa a przehulał podobny przebieg. Centra standard którą mam obecnie w Freelu po tygodniu nie nie ruszania bez podładowania prostownikiem już nie zakręci a jest krótko po gwarancji więc nie wiem czemu mam się napinać na mega wypasy za grube pieniądze jak zwykły aku też da radę. Wg tego co piszesz SeniorA, te z marketu to do jakiegoś truchła tylko i na sprzedaż co? no trochę przesada.
Co do kolegi założyciela wątku to chłopie jak chcesz Centrę Future to jak najbardziej Centra Futura 72Ah wystarczy i są to dobre akumulatory bo tez taki miałem i wytrzymał bardzo długo bez niespodzianek zimą. W rodzinie w autach też jeszcze kilka takich było i też nie słyszałem narzekań.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja mam u siebie od roku Centra Futura 72Ah i póki co jest ok. We wcześniejszym aucie miałem jakiś niby na licencji Centry i totalna kicha po roku padł. Reklamowałem go dwa razy i niestety twierdzili że parametry są w normie. Więcej nigdy żadnego wynalazku nie kupię.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 18:41
sknerko napisał/a:
Nie rozśmieszajcie mnie.
sknerko, nie zrozumiałeś tego co napisałem ,albo nie uwzględniasz tego czym się różnią oprócz ceny akumulatory jednego producenta i po co jeden producent wykonuje kilka typów do aut osobowych.Trzeba wiedzieć , że wymienione w moim poście typy S3, Standard,Black, Clasic to najniższa klasa do zwykłych zastosowań z małą liczbą odbiorników. Średnia klasa to S4 , Plus ,Blue,Gold o podwyższonym standardzie i parametrach , najczęściej wykonane w technologii wapniowej. I aku klasy premium to S5,Futura,Silver,Hobby czyli najlepsze jakie są proponowane do diesli i aut z dużą liczbą odbiorników el. Dlatego porównując aku między sobą, trzeba jeszcze podać oprócz marki też typ czyli klasę.Widać , że Centra Standard nie jest do Freela, Bosch był pewnie S3 a Jenox Gold albo Taxi.
[ Dodano: Pon Wrz 24, 2012 19:41 ]
sknerko napisał/a:
Wg tego co piszesz SeniorA, te z marketu to do jakiegoś truchła tylko i na sprzedaż co? no trochę przesada.
Nie to miałem na myśli.Uważam , że kupując w specjalistycznym punkcie dostaję aku niedawno zalany elektrolitem, naładowany, wstępnie sprawdzony i nie uszkodzony.
Uważam , że kupując w specjalistycznym punkcie dostaję aku niedawno zalany elektrolitem, naładowany, wstępnie sprawdzony i nie uszkodzony.
I tu się mylisz, w Poznaniu w Centrze w sklepie fabrycznym możesz kupić takie truchło ze najgorszy z marketu jest lepszy (wiem z autopsji). Ja kupując akumulator zwykle patrzę na jego datę produkcji i nie kupuję takiego co dwa lata na półce stoi.
Ciekawi mnie teoria o ilości odbiorników w aucie w stosunku do akumulatora bo zawsze wydawało mi się ze od zasilania w aucie odbiorników jest alternator lub prądnica a aku służy do odpalenia i ew. do używania na postoju ale o ile się nie mylę to na nieodpalonym aucie np. szyba grzana czy fotele nie będą działać co? czy się mylę?
Dla mnie kluczowym jest pojemność i prąd rozruchowy i tyle i jeżeli te dwa parametry są zgodne z zaleceniami producenta plus data produkcji względnie świeża to może sobie być i z gliny zrobiony ma działać a gwarancja jest na niego więc nie mam zmartwień.
Przejechałem się już też na przewymiarowaniu akumulatora kiedyś kupiłem większy za namową mechanika i tylko kłopot był, bo go auto doładować nigdy nie mogło i latałem z prostownikiem jak głupi. Od tamtego czasu kupuje taki akumulator jak producent auta przewidział i kłopotów nie mam.
Do R75 kupiłem 72Ah i uważam, że większa pojemność jedynie do diesla jest wskazana, w benzynie taki musi starczyć
[ Dodano: Wto Wrz 25, 2012 10:03 ]
SeniorA napisał/a:
albo nie uwzględniasz tego czym się różnią oprócz ceny akumulatory jednego producenta i po co jeden producent wykonuje kilka typów do aut osobowych.
Wiem czemu są różne aku, np. jedne trzymają dłużej, inne są lżejsze, inne są w innej technologii produkcji o większym prądzie z tej samej pojemności itd. a niuanse biorą się stąd, że do diesla trzeba większa pojemność plus duży prąd rozruchowy a do benzyny już nie i rozmiar tez musi być odpowiedni by się pod maską zmieścił stąd różnice a nie moim zdaniem w ilości odbiorników czy coś. Rozumiem tez że droższe są trwalsze i można je wkładać do aut intensywnie eksploatowanych bo na zwykłym jak fabryka daje może nie dać rady przy dużych przebiegach szczególnie na krótkich odcinkach miedzy odpalaniem samochodu.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ciekawi mnie teoria o ilości odbiorników w aucie w stosunku do akumulatora bo zawsze wydawało mi się ze od zasilania w aucie odbiorników jest alternator lub prądnica a aku służy do odpalenia i ew. do używania na postoju ale o ile się nie mylę to na nieodpalonym aucie np. szyba grzana czy fotele nie będą działać co? czy się mylę?
Raczej autor ma na myśli odbiorniki poza ukladem zasilania +15 (czyli poza stacyjce)
Takich wynalazków może być dużo np:
Dodatkowe alarmy (ilość czujek), centralka i starownik ogrzewania postojowego, Centrala powiadamiania GSM, czasami nowe radia mają dodatkowe podtrzymanie z linii 30
Ludzie czasami przesadzają z zabepieczeniami i dokładają jakieś choinki przekaźników. Widzialem nawet taką instalację gdzie na postoju cewki w przekaźnikach były w stanie podtrzymania. Przekażnik 40A może w stanie podtrzymania brać 0,1A. Ale to są indywidualne i źle zrobione instalacje
W fabrycznych autach na postoju nie powinno się obserwować prądu większego niż 50mA w praktyce może to być 100mA. Wszystko powyżej jest podejrzane
W fabrycznych autach na postoju nie powinno się obserwować prądu większego niż 50mA w praktyce może to być 100mA. Wszystko powyżej jest podejrzane
No i chyba do tego nie potrzeba "pozłacanego" akumulatora bo 72 Ah standardowy wytrzyma swobodnie.
Mam w freelanderze kiepską Centre i ona, przy takim jak piszesz poborze prądu zdycha po ok. dwóch tygodniach bez przejażdżki autem ale jak nim jeżdżę to problemów nie ma.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pewnie że można, zależy czy chcesz wydać na taki forsę a ponoć niektórzy potrafią wyczuć zmianę trakcji bo żelowy podobno dużo lżejszy jest. Nie miałem dotychczas takiego w rękach
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 20:15
Pieta napisał/a:
Raczej autor ma na myśli odbiorniki poza ukladem zasilania +15 (czyli poza stacyjce)
tak , bo jest kilka sterowników w R75 które pobierają prąd jeszcze długo po wyłączeniu stacyjki i też np. oświetlenie Follow Me Home. Ale zasadnicza sprawa o której kolega sknerko nie wie bo napisał
sknerko napisał/a:
Ciekawi mnie teoria o ilości odbiorników w aucie w stosunku do akumulatora bo zawsze wydawało mi się ze od zasilania w aucie odbiorników jest alternator lub prądnica a aku służy do odpalenia i ew. do używania na postoju
a ta teoria polega na tym , że akumulatory mają jeszcze taki bardzo ważny parametr jak "sprawność pojemnościowa" i "sprawność energetyczna'', czyli stosunek ilości energii jaką aku może oddać, do tej , jaką może pobrać podczas ładowania.Otóż najniższą sprawność mają aku typu standard , większą sprawność mają aku średniej klasy , a aku klasy premium to już właśnie sprawność o kilkadziesiąt procent wyższa od standardowych.Im więcej odbiorników elektrycznych w aucie , tym większą sprawność powinien mieć akumulator.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum