Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400]Problem z pompą paliwa, przerywa po kilku sek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Sro Wrz 26, 2012 19:32
[R400]Problem z pompą paliwa, przerywa po kilku sek
Autor Wiadomość
MARGOS 




Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 709
Skąd: Łódź był Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 19:19   [R400]Problem z pompą paliwa, przerywa po kilku sek
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam,

Szukam przyczyny, która powoduje że pompa paliwa po uruchomieniu silnika po kilku sekundach przestaje podawać paliwo i silnik gaśnie.
Sama pompa sprawdzona "na krótko" dość energicznie pracuje, po podłączeniu jej pod kostkę po przekręceniu kluczyka słychać jej "buczenie", ale po następnym przekręceniu kluczyka już nie pracuje, a czas jaki należy odczekać aby pompa znów podała paliwo i "zabuczała" to jak wymierzył mechanik 11 sekund. Jeszcze w piątek kolejne przekręcania kluczyka powodowały że pompka za każdym razem pracowała, ale za to silnik nie odpalał ( niemiło się zrobiło jak zgasł przed skrzyżowaniem czekając na zmianę świateł i odpalił dopiero po kilkunastu minutach, po 8h już do domu nim nie wróciłem).
Jeśli teraz się uda uruchomić silnik, to i tak po kilkunastu sekundach gaśnie.
Sprawdzane były przewody, bezpieczniki, przekaźnik.
Elektrycznie też nie tak dawno wymieniane były przewody WN, cewka, kopułka, palec, czyszczony silnik krokowy.
Zastanawiamy się czy przyczyna nie tkwi w immobilaizerze.
Jeśli ktoś mógłby coś podpowiedzieć, to słucham, chciałbym wyszykować Roverka na Zlot.
Może jutro się uda podpiąć pod komputer.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez MARGOS Sro Wrz 26, 2012 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 19:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 23:25   

Przyczyną może być czujnik położenia wału korbowego. Jezeli masz możliwość to sprawdż czy jest iskra jak pompa przestaje pracować.
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 08:08   

Ja bym sugerował sprawdzić czy pompa wytwarza odpowiednie ciśnienie paliwa. Jeśli się zatarła, to będzie się zacinać, a ciśnienie będzie za niskie. Wtedy problem z odpaleniem i gaśnięciem co kilka set metrów. Później się okaże ze wymienisz wszystko, układ zapłonowy, komputer, czujniki itp. a wina będzie leżała od strony pompy.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
MARGOS 




Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 709
Skąd: Łódź był Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 09:35   

Tu bardziej chodzi o elektronikę, bo raz prąd dociera do pompy (po przekręceniu kluczyka) i pompka "kręci", a przy następnym przekręceniu już prąd nie dociera (po chwili), ponownie "kręci" po upływie ~11 sekund, następnie nie "kręci", po odczekaniu 11 sek znów załapuje.
Te próby są bez uruchamiania silnika, tylko przekręcany kluczyk do pozycji II.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 10:39   

MARGOS napisał/a:
Sama pompa sprawdzona "na krótko" dość energicznie pracuje, po podłączeniu jej pod kostkę po przekręceniu kluczyka słychać jej "buczenie", ale po następnym przekręceniu kluczyka już nie pracuje, a czas jaki należy odczekać aby pompa znów podała paliwo i "zabuczała" to jak wymierzył mechanik 11 sekund.

To jest normalne, że pompa paliwa załącza się trochę później po drugim przekręceniu kluczyka.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
MARGOS 




Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 709
Skąd: Łódź był Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 11:27   

leszczu napisał/a:
MARGOS napisał/a:
Sama pompa sprawdzona "na krótko" dość energicznie pracuje, po podłączeniu jej pod kostkę po przekręceniu kluczyka słychać jej "buczenie", ale po następnym przekręceniu kluczyka już nie pracuje, a czas jaki należy odczekać aby pompa znów podała paliwo i "zabuczała" to jak wymierzył mechanik 11 sekund.

To jest normalne, że pompa paliwa załącza się trochę później po drugim przekręceniu kluczyka.


To się zgadza, że powinna załączyć się nie od razu, tylko że wcześniej nie byl to tak "długi" czas (11 sekund).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 12:26   

MARGOS napisał/a:
Te próby są bez uruchamiania silnika, tylko przekręcany kluczyk do pozycji II.


Przecież to normalne że pompę wyłączy po kilku sekundach jeśli dasz kluczyk w II pozycje bez odpalenia samochodu.

Ale jeśli uważasz ze pompa jest sprawna w 100%, to ja już Ci nie pomogę. O pracy pompy decyduje komputer. Jeszcze mogę jedynie zasugerować sprawdzenie wyłącznika uderzeniowego który odcina paliwo przy zderzeniu. Możliwe że on fiksuje i dlatego odcina paliwo.
 
 
MARGOS 




Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 709
Skąd: Łódź był Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 14:21   

Wyłącznik uderzeniowy był sprawdzany.
Wczoraj był elektryk, ale nic nie udało mu się zdiagnozować, do immo się "nie dostał",muszę przetransportować auto do warsztatu z T4 może tam coś pomogą.

[ Dodano: Czw Paź 04, 2012 15:21 ]
zdzichu napisał/a:
Przyczyną może być czujnik położenia wału korbowego. Jezeli masz możliwość to sprawdż czy jest iskra jak pompa przestaje pracować.


Wygląda ma to że Twoja diagnoza (niestety dla mojej kieszeni) byłą trafiona, mimo że czujnik był wykluczony przez mechanika.
Dziś odbieram R :mrgreen: .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] POMPA PALIWA
serwacy82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Gru 14, 2008 21:31
Cyk
Brak nowych postów [R400] Padnięta pompa paliwa czy coś innego?
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pon Gru 06, 2010 18:33
luki_pj
Brak nowych postów [R400] Pompa paliwa-lepsza używana czy zamiennik?
potrzebuje pompy paliwa do Rovera 400, kupic uzywke czy zamiennik?
kuba81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Sie 21, 2007 08:17
kuba81
Brak nowych postów [r45] problem z pompa paliwa diesel
lisieckiw Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lut 12, 2015 08:49
bociannielot
Brak nowych postów [Rover 416] Problem z pompą paliwa
koszal83 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Wrz 11, 2016 13:35
koszal83



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink