Wysłany: Pon Paź 01, 2012 16:49 [R400si] PŁYN DO CHŁODNICY
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam ,mam pytanko czy jest jakaś różnica w kolorze płynu do chłodnicy,bo zalałem niebieski Borygo . Pęk mi wąż i w zbiorniczku wyrównawczym już nic nie było więc zalałem zielonym tylko nie jestem pewny czy Borygo lub Petrygo ,bańka bez naklejki była .Z góry dziękuje za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 01, 2012 16:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeżeli płyty są na bazie glikolu etylenowego to kolor nie ma znaczenia - interesuje Ci to by były mieszalne ze sobą
Patrz na opakowanie czy jest informacja - MIESZALNY Z KAŻDYM PŁYNEM NA BAZIE GLIKOLU .....
po zmieszaniu kolorów po nagrzaniu się płynu możesz zauważyć że kolor będzie ciemny albo taki ciemny a gdy sie ochłodzi wróci do normy, najlepiej zalej jak nie wiesz płyn PRESTONE
Dlaczego?
„All makes, all models” – nowa, opatentowana formuła Prestone gwarantuje kompatybilność płynu z układami chłodzenia wszystkich marek i modeli samochodów jeżdżących po naszych drogach.
Płyn do chłodnic Prestone możesz bez obaw dolać do innego płynu do chłodnic (na bazie glikolu etylenowego), dlatego warto go mieć pod ręką, na wypadek awarii w układzie chłodzenia.
Ale ja już wlałem ,chlodnice mam aluminiową niebieski płyn Borygo byl rzadki ,a tyn zielony jest gęsty prawdopodobnie Petrygo , i co teraz mam robić ,czy poprostu wylać i wlać tylko zielonego tego gęstego, też powinienem kupić do chłodnic aluminiowych inny?
NO to zobacz kolego
PETRYGO
Petrygo to niskozamarzający , wielosezonowy płyn do chłodnic samochodowych produkowany na bazie glikolu etylenowego. Zawiera w swoim składzie dodatki uszlachetniające: inhibitory korozji, stabilizatory rezerwy alkalicznej i środki antypienne. Dzięki zastosowanym dodatkom Petrygo charakteryzuje się wysokim poziomem ochrony antykorozyjnej w stosunku do elementów układu chłodzenia. Przeznaczony jest także do chłodnic aluminiowych.
BORYGO
Jego starannie dobrane dodatki antykorozyjne, stabilizatory i środki przeciwpienne, pozwalają na stosowanie go jako środeka zastępującego inne płyny do chłodnic. Zestaw surowcowy zapewnia pełną ochronę wszystkich elementów układu chłodniczego, w tym również aluminiowych oraz elementów uszczelniających chłodnicę. Płyn spełnia wymagania dla płynów niskokrzepnących do układów chłodzenia silników spalinowych określonych Polską Normą (PN-C-40007:2000). Na bazie glikolu monoetylenowego
więc?
Jam bym wymienił płyn najlepiej na 1 lity i nie kombinował tak czy inaczej - porządek musi być. Mimo to
Sprzedawane płyny do chłodnic oprócz różnego składu chemicznego posiadają też różne kolory. Najbardziej ulubionymi barwami przez producentów są żółty lub niebieski w bardziej nowoczesnych różowe aż do czerwonego. Kolory te jednak nic nie oznaczają i wcale nie powiedziane jest że żółty płyn jednego producenta nie można zmieszać z niebieskim innego. Jedynym odnośnikiem który musimy przyjąć jest opis na etykiecie
[ Dodano: Pon Paź 01, 2012 21:16 ] www.google.pl poszukaj poczytaj i wszystko wiesz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum