Wysłany: Wto Paź 02, 2012 23:12 [R220] coupe problem z spalaniem
Typ: GSi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam , mój coupe 2.0 gsi ma problem z spalaniem . Samochód pali ok 17l/100km , spaliny mocno śmierdzą ostrą , niespaloną mieszanką . Przy odpalaniu jakieś 2 minuty muszę podtrzymywać go na gazie w innym przypadku silnik mocno szarpie (ma za niskie oborty) . Na obroty wkręca się dobrze bez przerywania , lecz wydaje mi się ze trochę za mało żwawo(za bogata mieszanka) , świece czarne . Wymieniłem świece , kable , termostat , czujnik temp silnika na używany jednak oporności ma ok. , sondę lambda co prawda tez na używana jednak sprawną , resetowałem komp przez odłączenie go na jakiś czas , przegoniłem go na trasie jednak nic nie pomogło , przepustnica przeczyszczona . Samochód nie posiada diody błędu , a złącze do ECU to stara 3 pinowa kość rovera .
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Paź 03, 2012 07:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 02, 2012 23:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie jestem sobie w stanie przypomnieć , ale istnieje możliwość ze sąda którą założyłem do samochodu jest z wersji turbo . Sprzedawca opisywał że jest sprawna , a sam jej kolor nie wskazywał by była wadliwa (łądnie wypalona , bez czarnego nagaru )
Na oko, to wiesz co można zrobić. Jak masz miernik, to sprawdź odczyty sondy lub jedź do SKP i niech zrobią analizę spalin... Ewentualnie ją odłącz i pojeździj z wypiętą, sprawdzając jednocześnie dynamikę samochodu.
Nie miałem dziś czasu by sprawdzić prace sondy , natomiast zdążyłem sprawdzić odwód grzałki . Miernik pokazał przejście(obwód) . Podejrzewam silniczek krokowy . Po wypięciu , a następnie podłączeniu wtyczki na włączonym zapłonie silniczek stoi , brak jakiejkolwiek pracy siłownczka . Co do jego pracy na zapalonym silniku to nie pamiętam by wykonywał jakikolwiek ruch . Na wtyczce silniczka krokowego na włączonym zapłonie odczytałem napięcie ok 12v na jednym z pinów .
Dziś zamontowałem "nową" (używaną) przepustnice . Objawy ciężkiego zapalania zostały wyeliminowane , stary silnik krokowy jest padnięty . Natomiast nie miałem czasu żeby pojeździć samochodem i sprawdzić co z spalaniem . Jak należy dokonać adaptacji przepustnicy ? Znalazłem coś takiego:Włączyć zapłon , za pomocą dzwigni przepustnicy otworzyć przepustnice na max . Silnik krokowy przestawi się o 25 kroków . Zamknąć w pełni przepustnice . Wyregulować luz na lince . Wyłączyć zapłon.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum