Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 45 iDT] Kod błędu P0216 jakie mogą być przyczyny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 45 iDT] Kod błędu P0216 jakie mogą być przyczyny
Autor Wiadomość
bartoslaw1988 



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Radomsko



Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 12:46   [Rover 45 iDT] Kod błędu P0216 jakie mogą być przyczyny
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

P0216 Timing Device Position Governing
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 12:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 19:23   

Przestawiacz kąta wytrysku w pompie.
Silnik chodzi głośniej niż zawsze i czasami nie ma pełnej mocy lub jest wciąż słabszy?
Radzę to przeczytać http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=78358
 
 
 
bartoslaw1988 



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Radomsko



Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 08:47   

Dzięki Szymon199010 za podpowiedz ale czy masz na myśli elektromagnes kąta wtrysku czy tłoczek przestawiacza. Pozdrawiam
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 09:12   

Timing selenoid czyli elektromagnes czasu wtrysku.
Numer tego zaworu to
0 281 002 413
 
 
 
bartoslaw1988 



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Radomsko



Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 17:08   

Dzięki Szymon199010 mam nadzieje że uda mi się zdobyć ten elektrozawór i że ten rozwiąże mój problem z brakiem mocy i szarpaniem.Pozdrawiam
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 20:59   

Ciężko go zdobyć niestety. Wiem bo też mam problem z tym zaworem:(
Widziałem taki tylko na angielskim portalu aukcyjnym . Był to zawór od transita z vp 30
 
 
 
bartoslaw1988 



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Radomsko



Wysłany: Wto Paź 02, 2012 16:47   

Szymon199010 zawór kupiłem używany na 100% sprawny zmieniłem niestety nic to nie dało auto jakie było słabe takie jest pozostaje mi tylko zregenerować pompe albo kupić używkę
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Wto Paź 02, 2012 20:37   

Nie wiem czy czasami po wymianie nie trzeba skalibrować pompy na stole.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 02, 2012 20:45   

A tobie działa jeszcze autko na tym kodzie błędów tylko jest słabe ?? A nie chodzi jak traktor :?:

Pompy po wymianie tłoczków czy czegokolwiek nie trzeba nic kalibrować.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Wto Paź 02, 2012 21:12   

Ja mam błąd p0216 i p1222 i autko już dosyć długo chodzi. Trochę głośniej i czasami jakby było trochę słabsze ale ogólnie to śmiga aż miło.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 02, 2012 22:36   

Szymon199010, To ze chodzi to nie znaczy ze dobrze to jest dla silnika. Mozę tobie tłoki wypalić :neutral: U ciebie padł z tymi dwoma błędami Timing solenoid :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bartoslaw1988 



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Radomsko



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 16:17   

Remigiusz u mnie auto chodzi ale jest bardzo słabe obroty dochodzą do maksymalnie 2tys obrotów i strasznie dymi i rzeczywiscie troche głosniej chodzi może nie jak traktor ale jednak może sterownik padł chociaż kod błędu raczej na to nie wskazuje
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Nie Paź 07, 2012 06:12   

Jak by sterownik padł to auto już by nie o odpaliło.

Co do dymienia i spadku mocy to sprawdził bym na twoim miejscu węże od turbo.
 
 
 
bartoslaw1988 



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Radomsko



Wysłany: Nie Paź 07, 2012 11:46   

Szymon199010 węże od turbiny sprawdzone sama turbina także, cały wydech sprawdziłem czy nie zapchany ale auto tak sie zachowuje jakby cos go trzymalo przy 2tys
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Nie Paź 07, 2012 21:15   

Do sprawdzenia jeszcze kąt wytrysku.
A jakim sprzętem podłączyłeś się? Może jest jeszcze jakiś błąd którego nie odczytał?
 
 
 
bartoslaw1988 



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Radomsko



Wysłany: Pon Paź 08, 2012 11:58   

Szymon199010 byłem w serwisie w Czestochowie nie wiem jakim programem to odczytywali kat wyprzedzenia zapłonu mam -3,5 więc jest bardzo opóźniony przestawianie na rozrządzie i pompie nic nie daje co by wskazywalo na elektromagnetyczny przestawiacz ale jak już wspominałem po zamontowaniu innego dalej te seme objawy
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 18:22   

U mnie mimo że jest błąd przestawiacza to kąt wtrysku odczytywanego przez komputer jest taki jak jest ustawiony rozrząd czyli u mnie 4,0 na ciepłym silniku. Chociaż przestawiacz podaje jak mu sie podoba to odczyt w komputerze jest wciąż 4.
Więc według mnie tu jest Twój problem.
A robił ci o ktoś co zna się na Roverkach ?
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 09, 2012 06:48   

Podjedź do Boscha powinni KTS-em odczytać kąt i ustawić jak będzie potrzeba. W końcu to ich pompa tam siedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 420SDI] kod błędu 55 nie mogę odpalić.
fuego_30 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Wrz 14, 2010 17:17
fuego_30
Brak nowych postów [R416] Rośnie temperatura, brak przyczyny
bartos512 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Sie 14, 2012 16:59
bartos512
Brak nowych postów [R400 SDI] Kod błędu 41
mcjg Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Wrz 04, 2009 13:18
mcjg
Brak nowych postów [R400] Kod błędu 82
Koju Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lut 21, 2011 17:19
Koju



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink