Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam. Mam problem z odkręceniem tylnej tarczy. W sumie to nie wiem jak to zrobić. Ściągłem dzisiaj zacisk, który okazał się zapieczony i wymieniłem tulejki (te takie ruchome) i okazało się, że tylna tarcz jest krzywa, bo czuć wibracje przy hamowaniu i słychać z tyłu dziwne dźwięki. Ogólnie to tyna część tarczy, której nie widać jest skorodowana, czyli zacisk hamował tylko jedną stronę. Wiem jak zdjąć zacisk i mocowanie zacisku bo do tego już doszedłem, ale się ciemno zrobiło i dałem sobie spokój na dzisiaj. Zostały dwie śróbki na krzyżak na tarczach, które zamieszczam na zdjęciu poniżej (swoją drogą bardzo sfatygowane jakby nie szło przykręcić nowych jak stare są wyjechane) i średnio widze ich odkręcenie. Później pod kapselkiem znalazłem nakrętkę 32 z zabezpieczeniem. Mechanikiem nie jestem, a nie chce żeby mnie jutro znowu noc zastała. Tarcz nie ma rantu i ma 9 - 9,5 mm i planuje ją przetoczyć i wymienić klocki na tyle. Proszę powiedzcie mi co mam odkręcić, żeby zdemontować tarcze? Znalazłem na forum tylko opis demontażu przednich tarcz i to z innych modeli, zdjęcie tez zamieszczam z tego opisu i zamieszczam je tylko poglądowo. Z góry dzięki za pomoc, pozdro
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 09, 2012 21:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Angielski bardzo prosty, a nawet jak nie znasz, to samo patrzenie wystarczy
Poza tym Eric na swoim kanale ma pełno filmików z Hondą Accord - dużo rzeczy można podpatrzeć.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Sro Paź 10, 2012 06:59
Ja polecam po prostu wiertarkę , rozwal te śruby, zdejmij tarcze uderzając w nią młotkiem , tylko nie 5 kilowym i nie z całej siły, bo łożysko uszkodzisz .
wcześniej oczywiście trzeba zdjąć jarzmo zacisku , czyli ta część w którą wchodzą klocki .
wcześniej możesz sobie to zapryskać WD-40
Nie potrzebujesz tych śrub ponownie , oczywiście możesz je jakoś wykręcić i nagwintować jednak wiele aut jeździ bez takich mocowań, one niczemu nie służą prócz tego że przy zakładaniu koła tarcza się nie rusza i widać "dziurki", jednak u nasz mamy szpilki więc po kłopocie
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
miałem ten sam problem, rozwierć je cienkim wiertłem, potem wybił (zniszcz szeroki łebek) tarcze zejdą, w zwrotnicy możesz zupełnie przewiercić pozostałość po śrubie ew. sprawdź czy nie dasz rady wykręcić jej od tyłu np kombinerkami...
ja przewierciłem na wylot, oczyściłem gwint i dałem bardzo podobną śrubę tylko dłuższą i tył złapałem ją nakrętką, więc jest jak było tylko w innej formie,
zlej od tyłu WD i pukając delikatnie zejdzie, tam rzeczywiści dużo rdzy może być
co do toczenia sprawdź czy się opłaci (chyba że zrobisz sam) u mnie chcieli za przetoczenie 2ch sztuk 70zł, za 110zł mozna już kupić dwie nowe... JP ale na tył to cudów nie trzeba i tam to auto hamuje przodem
Dzięki panowie, tarcze zdemontowane. Nic trudnego, jak sie wie jak to sie robi. Toczenie mam za darmo, bo brat jest tokarz CNC. Dzieki za wszelkie podpowiedzi, wszystkie sie przydały. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum