Wysłany: Pon Paź 22, 2012 17:18 [Rover 45 1.6 2001] silnik z rover 75 do 45 ??
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2001
Witam wszystkich Forumowiczow. Mam problem w zwiazku z moim Roverkiem 45 1.6 109KM. Niestety stala sie rzecz ktora chyba miala sie stac lub byla nieunikniona jak kto woli czyli poszla uszczelka pod glowica. Koszta naprawy sa spore a gwarancja na to ze silnik bedzie dobrze naprawiony i jeszcze dlugo posluzy niepewna. Lecz mam okazje kupic silnik od Rovera 75 1.8 120KM czyli ten sam lecz ciut wiekszy. Moje pytanie wiaze sie z tym czy czy do silnika 1.8 z rovera 75 podejdzie skrzynia biegow z reszta osprzetu z silnika 1.6 k-series. Nieukrywam ze silnik moge kupic bardzo tanio i bardzo uproscilo by to naprawe mojego roverka 45. Bardzo prosze o pomoc doswiadczonych forumowiczow bo w tej materii nie bardzo sie orientuje. Mysle ze naprawa mojego silnika bedzie nieoplacalna ze wzgledu na to ze moge kupic calego rovera 75 1.8 rocznik 2000 za 1000 zl i to na chodzie bo nim juz jezdzilem, jest tylko troche wybrakowany - brak swiatel , braki w elementach tapicerki, brak poduszek, poprostu facet zaczal go juz sprzedawac na czesci i potrzebuje gotowki wiec mu powiedzialem ze dam mu 1000 zl i biore calego. Silnik chodzi jak zyleta , zadnych oznak padnietej uszczeki, suchutki. A ze chodzi mi przede wszytkim o silnik to latwiej bedzie przelozyc do mojego niz bawic sie w naprawe padnietej uszczelki. Mniej czasu to zajmie
i taniej wyniesie. Reszty z roverka 75 poprostu sie pozbede. Pytanie tylko czy skrzynia podejdzie z silnika 1.6 do 1.8 bo jesli skrzynia podejdzie to reszta chyba rowniez powinna pasowac (chyba) a komputer i reszte bede mial w komplecie bo kupie caly samochod. Tylko niemam wlasnie pewnosci co do tej skrzyni biegow??? Da rade to wszystko zlozyc do kupy zeby wszystko pieknie smigalo w mojej 45-tce ??
Ostatnio zmieniony przez tronsek Pon Paź 22, 2012 18:36, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 22, 2012 17:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli chcesz zmieniać 1.6 na 1.8 to licz się ze zmiana nie tylko samego silnika, ale też skrzyni półosiek i kompa sterującego.
A kto ci powiedział, że naprawa obecnego jest nie opłacalna
Wysłany: Pon Paź 22, 2012 19:00 [Rover 45 1.6 2001] silnik z rover 75 do 45 ??
Silnik w roverku 75 mial robiona uszczelke 12 tys km temu, nowy rozrzad wpakowany wszystko osobiscie sprawdzilem, silnik jest naprawde w bardzo dobrym stanie. pozatym zakladajac ze nie musze nikomu placic za przemianke bo zrobie to z moim ojcem wiec koszta bede znikome bo reszte z roverka 75 sprzedam wiec i byc moze i do przodu bede. Tylko ta skrzynia mnie dreczy. na oko nie bardzo chce kupywac czy jak kto woli "chyba powinno wszystko pasowac". Czy slyszeliscie aby ktos przekladal juz silnik 1.8 z r75 do r45 ? Bo ta skrzynia mi spokoju nie daje. Przeniesienie komputera i stacyjki itp niepowinno byc problemu , pozostaje tylko skrzynia Help ?
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pon Paź 22, 2012 19:12
darthmaul napisał/a:
Mysle ze naprawa mojego silnika bedzie nieoplacalna ze wzgledu na to ze moge kupic calego rovera 75 1.8 rocznik 2000 za 1000 zl i to na chodzie bo nim juz jezdzilem, jest tylko troche wybrakowany - brak swiatel , braki w elementach tapicerki, brak poduszek, poprostu facet zaczal go juz sprzedawac na czesci i potrzebuje gotowki wiec mu powiedzialem ze dam mu 1000 zl i biore calego
Wiec w czym problem .(przerzutka razem ze skrzynia )
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2003 Posty: 193 Skąd: Konin
Wysłany: Pon Paź 22, 2012 20:44
Nie wiem o czym Wy piszecie - 1.8 z R75 różni się od 1.8 z R45 a w Twoim przypadku chcesz dokonać jeszcze większej zmiany (1.8 z R75 do R45 z byłym 1.6) - nie wiem czy Ci to wyjdzie. Tak jak koledzy piszą problem to nie tylko 1.8 ale i komputer i półosie i skrzynia. Mam manuala do wszystkich R i z tego co widzę to są spore różnice ale nie jestem mechanikiem. Jeżdżę R75 (2.0) i R45 (1.6) - i właśnie Maniuś (Mariusz418) robi remont uszczelki pod głowicą wraz ze szlifem zaworów oraz uszczelkami popychaczy - ogólnie kapitany i nie jest to droższe od pieniędzy. Komplet uszczelek HGF = ok 500 zł, planowanie głowicy = 500 zł, robocizna do dogadania + inne koszty to 500 zł. Pomyśl czy przeróbki R45 na silnik R75 jest opłacalna. Ja polecam Mariusza i zakupy u Tomika ale jest jeszcze Adaś z Zakroczymia który ma całe silniki od anglików może u niego coś dobierzesz.
_________________ R75 Tourer PN53721
R75 Salon PN68140
Wysłany: Pon Paź 22, 2012 20:58 [Rover 45 1.6 2001] silnik z rover 75 do 45 ??
Pogrzebalem wlasnie troche w necie i rzeczywiscie skrzynia od R45 1.6 rozni sie bardzo od skrzyni R75 1.8. Silnik niby ten sam K-series, glowica to samo wszystko ale dol juz zupelnie inny. Nawet skrzynia od r45 1.8 jest inna niz w R75 1.8. 500 rodzajow skrzyn Roverek sobie wymyslil. No coz. Nie pozostaje mi nic innego jak zabrac sie za rozbioreczke mojego 1.6, czesci zamowic i jechac z koksem.
A konkretnie czym się różni silnik? Bo ze zdjęć nie wynika.
Wiem ze silniki z R25/45/75 różnią się troche od starszych braci z 200/400.
Mają nowy komputer, inny zapłon i pełną sekwencję.
Żólty korek oleju oznacza inny napinacz paska.
Ale mimo to i tak jest możliwy swap między nimi, z tym że trzeba przełożyć jakieś części.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2003 Posty: 193 Skąd: Konin
Wysłany: Pon Paź 22, 2012 21:11
mam płytę CD z wszystkim do R75 i drugą płytę CD z wszystkim do R45 i są różnice - nie jestem mechanikiem ale part numery części się różnią wiec myślę że to nie do końca wszystko jest takie samo - wiem że są ludziska którzy robią przekładki ale myślę że to jest takie proste i nie wiem czy kolega darthmaul z ojcem w garażu zrobi to sam
Oczywiście życzę im wszystkiego naj....
_________________ R75 Tourer PN53721
R75 Salon PN68140
Wysłany: Pon Paź 22, 2012 21:29 [Rover 45 1.6 2001] silnik z rover 75 do 45 ??
nic na sile robic nie bede, jesli nie pasuje to nie pasuje i tylko tyle chcialem sie dowiedziec, poszukam jeszcze jakiegos silnika z roverka 45 jak nic nie znajde to kapitalka mnie czeka i tyle.
Wiem ze silniki z R25/45/75 różnią się troche od starszych braci z 200/400.
Mają nowy komputer, inny zapłon i pełną sekwencję.
Żólty korek oleju oznacza inny napinacz paska.
Ale mimo to i tak jest możliwy swap między nimi, z tym że trzeba przełożyć jakieś części.
Dokładnie lada dzień robię u Siebie takiego Swapa , zmieniam 1.4 starą wersję na 1,6 z nowej budy r45 . i tak rozmyślam czy nie lepiej zrobic na nowszych czesciach czyli elektornicznym zapłonie . bo i tak wszystko mam , a chodzi na elektronicznym lepiej niz na mechanicznym .
A konkretnie czym się różni silnik? Bo ze zdjęć nie wynika.
Silnik jeśli chodzi o sam słupek niczym, się nie różnią.
kondzio508 napisał/a:
i tak rozmyślam czy nie lepiej zrobic na nowszych czesciach czyli elektornicznym zapłonie . bo i tak wszystko mam , a chodzi na elektronicznym lepiej niz na mechanicznym .
Wszystko jest do zrobienia, tylko pamiętaj , że musisz również przekładać całą wiązkę silnika, co za tym idzie również komp idzie do zmiany i w tym też immo, a jeśli immo wymieniamy, to trzeba też wymienić moduł centralki/immo. W R455 ten moduł jest na dwie wtyczki a u ciebie na jedna, wiec też wiązka w środku idzie do wymiany. Ale tak jak pisałem wyżej, wszystko jest do zrobienia.
o Palcu to ja wiem , dla tego musze wymienic wałek , ale podobno inny w 1,4 starym niz te 1.6 z nowej budy na cewkach elektrycznych przy silniku . bo zmieniam 1.4 1999 na 1.6 z automatycznym napinaczem i z budy 45 1.6 .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum