Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Jakie właściwie mam spalanie bo za każdym razem pokazuje mi co innego na komputerze pokładowym. Jadąc 100km/h, wciskam i przytrzymując przycisk resetuję wskazanie spalania. Po chwili wskazuje mi ponad 9l/100 , jadę tą samą prędkością robię reset i wskakuje mi nieco ponad 4l/100 , kolejny reset i 13l/100 , jeszcze raz kasuję i wskazuje mi ok 6l/100 . Jak mam się dowiedzieć lub jak ustawić aby zawsze wskazywał mi poprawną wartość. A może ten typ tak ma ?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 24, 2012 17:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Komputer pokładowy (na wyświetlaczu LCD dużym) czy opcjach zegarów w którejś tam pozycji.
Generalnie jak skasujesz to wartości mierzą się od zera, więc to zrozumiałe, że są różne.
Po przejechaniu jakiegoś tam dystansu powinny się normować.
U mnie np. po zresetowaniu i przejechaniu kilkuset metrów wskazania średniego spalania na 100 km potrafią sięgnąć i 15l/100km, ale za chwile w zależności od jakości trasy (miasto/poza miastem) wartości spadają i trzymają poziom.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Paź 24, 2012 18:20
Witam, mam pytanie trochę z innej beczki aczkolwiek też spalania. Jaką macie średnią prędkość i związane z tym spalanie. Interesują mnie głównie wartości z "dużego miasta". jeżdżąc prawie wyłącznie w centrum miasta.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Sro Paź 24, 2012 18:23
haszczyc a możesz oświecić jak skalibrować współczynnik korekcji zużycia paliwa ? W instrukcji jest punkt 20.0 WSPÓŁCZYNNIK KOREKCJI ZUŻYCIA PALIWA DLA OBC i nic poza tym .
MaReK chyba masz rację że wartości się stabilizują z czasem ale pod warunkiem że się nie zatrzymam np. na światłach , w tym momencie wartość się zatrzymuje i znów muszę reset robić.
MaReK chyba masz rację że wartości się stabilizują z czasem ale pod warunkiem że się nie zatrzymam np. na światłach , w tym momencie wartość się zatrzymuje i znów muszę reset robić.
Co Ty opowiadasz ? Albo jesteś strasznie niecierpliwy, albo masz jakiś BUG w zegarach
Była kiedyś seria wyświetlaczy dla BMW. Jak się stało w korku, to spalanie średnie rosło aż po wartości setne
Zrób tak:
- zalej pod korek
- zresetuj wartości
- popatrz po 20km ile masz
- nie zaglądaj aż do końca zbiornika
- popatrz ile jest po przejechaniu tych 500-600 km
Moje wartości spalania:
miasto: 6,9 - 7,5 - zależy od stylu jazdy
trasa: 4,4(mój rekord), 5.8 - 6.1 (standard), 7.4 - 7.8 (duże obciążenie i duże prędkości)
Na pewno spalanie spadło po remapie silnika i boxie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Sro Paź 24, 2012 19:56
W punkcie 20 testu jest WSPÓŁCZYNNIK KOREKCJI ZUŻYCIA PALIWA DLA OBC . U mnie wartość ta to __1000 . W punkcie 6 MIERNIK POZIOMU PALIWA przy wartości 6.0 jest ___240 , 6.1 brak wartości , 6.2 diagnostyka wskazań czujników : ostatnia cyfra 1 - czyli oba czujniki OK. No i w punkcie 21 jest reset ale nie naciskałem żeby nic nie schrzanić . Możecie powiedzieć jaki ma być ten współczynnik z p. 20.
pablo, Jak już wybrałeś rozdział 20 to wyświetliła Ci się wartość współczynnika korekcji spalania - fabryczna wartość 1000. Nazwijmy ten współczynnik K.
Spalanie wskazywane przez komputer obliczane jest ze wzoru:
Sw=(K/1000)*Sz, gdzie
Sw - spalanie wskazywane przez komputer
Sz - spalanie zmierzone przez komputer
Modyfikując współczynnik K możemy więc precyzyjnie skorygować spalanie wskazywane przez nasz komputer.
Jak zmodyfikować współczynnik K?
Ma on wartość czterocyfrową - umownie ABCD.
Fabrycznie (K=1000) A=1, B=0, C=0, D=0.
Wybierając podrozdziały 20.1, 20.2, 20.3 możemy zmieniać poszczególne cyfry współczynnika.
20.1 - zmieniamy cyfrę D, 20.2 - C, 20.3 - A i B (jednocześnie).
Wybierając określony podrozdział np. 20.1 cyfra D zaczyna samoczynnie zmieniać wartość od 0 do 9. W odpowiednim momencie wciskając przycisk "reset" akceptujemy wyświetlaną wartość. Automatyczne następuje zmiana podrozdziału na 20.2 itd..
trochę tego nie rozkminiam. Jaką wartość mam wprowadzić jak komputer pokazuje spalanie 10,6l a faktyczne wychodzi 12,3l. Mam wprowadzić wartość 943 czy 1066 z góry dzięki za odpowiedz
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wiele się nie zmieniło. Aczkolwiek w trasie średnio jadąc 100km/h bez jakiś większych zatorów, na klimie oraz w 3 osoby + bagaże, zamknąłem się w 6,1l/100. Potwierdzę to niebawem pod dystrybutorem, bo mam jeszcze prawie pół zbiornika. Cykl będzie już jednak mieszany, bo teraz będzie samo miasto i to zakorkowane
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum