Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 620i] olej diesel do benzyny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 620i] olej diesel do benzyny
Autor Wiadomość
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Lis 01, 2012 17:18   

plemaster napisał/a:
kadzaf napisał/a:
od biedy i moze na tym chodzic kwestia byle kilka min pochodzil silnik przed jazda
A czy to nie jest przypadkiem tak że zostawianie zimnego silnika na wolnych obrotach jest złe bo olej nie rozszedł się po silniku? ;>

Znów cieżko to wyczuc w warunkach domowych ,ale pewnie mniejsze zło niz krecenie zimnym silnikiem co wpływa negatywnie na turbine jak i reszte podzespołow ,w koncu pompa olejowa tłoczy olej pod cisnieniem (przydałoby sie aby ktos zajał sie tym w warunkach laboratoryjnych) :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 01, 2012 17:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 02, 2012 11:59   

Kiedyś czytałem artykuł o mitach dotyczących samochodów i właśnie tam było opisane jak to ludzie zimą odpalają samochód, zostawiają na wolnych obrotach i idą skrobać szyby a samochód się w tym czasie ma niby nagrzać. Pisali tam właśnie, że samochód na pewno się nie nagrzeje i że działa to bardzo źle na silnik bo bez obciążenia nie ma ciśnienia oleju i wszystko się kręci tylko na tym co pozostało z ostatniej jazdy. Oczywiście nie można też tyrać zimnego silnika i kręcić go do oporu. Od razu po zapaleniu powinno się ruszyć i spokojnie jechać.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 02, 2012 12:11   

Guzik prawda, pompa oleju jest napędzana wałem korbowym i pracuje już od chwili kręcenia silnikiem przez rozrusznik.
Po za tym jest czujnik ciśnienia oleju który by zwrócił błąd.
 
 
 
tomek60c 




Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 41
Skąd: Resko



Wysłany: Pią Lis 02, 2012 19:21   

A wiecie do czego jest ta rurka zaznaczona na zdjęciu???


 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lis 06, 2012 22:31   

Coś mi się wydaje, że oznaczania olejów mineralny, syntetyczny, półsyntetyczny to od jakiegoś czasu określenia umowne (ponoć castrol syntetyk jest tak jakby półsyntetyk)

a 15w40 jak znalazł na sezon letni (te oznaczenia mówią w jakich temp. mozna stosować olej)

 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lis 07, 2012 08:38   

Ja mam Midland 5W40 i silnik pracuje zdecydowanie ciszej niż na 10W40 Castrola (syf), także już nie kombinuje i jeżdże na syntetyku. Tym bardziej że rzadziej się go wymienia, więc koszt nie jest tak dużo większy.

Co do zagrzewania się silnika na postoju, głównie chodzi mi o fragment
Cytat:
Pisali tam właśnie, że samochód na pewno się nie nagrzeje


To jest prawda, ale tylko w przypadku silnika diesla.
Benzyna nie będzie miała z tym problemu, a roverkowe K nagrzeje się już porządnie zanim skończymy odśnieżanie i pomoże odmrozić szybę.

Kiedyś regulowałem LPG na mrozie -10 stopni i wychodziło że reduktor LPG osiągał na postoju temperature 50C w jakieś około 3 minuty. Silnik musiał mieć już wtedy więcej.

Swoją drogą zawsze pozwalam silnikowi pochodzić trochę na jałowym, bo takie szybkie nagrzewanie na pewno jest stresujące dla materiałów. Nie słyszałem nigdy, przenigdy, aby ktoś zepsuł sobie silnik od grzania na postoju. A męczenie silnika na zimno wiadomo jak się kończy. W nowych BMW jest nawet ostrzeżenie na obrotomierzu.

Więc jak mi mechanik mówi że najlepiej lać Castrola i jechać od razu po zapaleniu to szukam innego :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [620i]zamiana silnika 620i
zolti21 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Wrz 03, 2011 11:59
Perez
Brak nowych postów [R 620i] Chłodnica
mariuszgit Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Lip 20, 2012 18:42
mariuszgit
Brak nowych postów [R620] Alarm w 620i
Vickers Rover serii 600, Honda Accord 9 Czw Maj 01, 2008 16:05
marcel_n
Brak nowych postów [R600] 618Si a 620i?
pavel3d Rover serii 600, Honda Accord 16 Czw Mar 04, 2010 09:07
Perez
Brak nowych postów [620i] Centralny zamek
moryc Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Sie 29, 2012 20:50
moryc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink