Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214 Si 16v 97r] problem z rozładowujacym akumulatorem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214 Si 16v 97r] problem z rozładowujacym akumulatorem
Autor Wiadomość
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



Wysłany: Sob Lis 03, 2012 01:06   [Rover 214 Si 16v 97r] problem z rozładowujacym akumulatorem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997

Witam
Mam problem a mianowicie chodzi o to że w roverku rozładowuje mi sie akumulator a wyglada to tam ze odpalam go normalnie troche pojezdze jakies 25 km zrobie po czym zanika mi radio zapala sie kontrolka ABS i na włączonych światłach nie działa mi obrotomierz a na zgaszonych działa normalnie , jezdzi tez bez problemu daje rade bo auto nie gaśnie chodz jak juz zgadnie to nie da rady juz go odpalic .
Jeżeli chodzi o alternator to nie widac zeby był jakiś problem gdyz podczas jazdy nie świeci sie kontrolka z akumulatorem , a jeśli chodzi o sam akumulator to wczoraj kupiłem nowy : Boscha 45AH moc rozruchowa 400 kupiłem nowy gdyż myślałem ze problem wynika z tego ze wcześniejszy był juz stary ale okazała sie ze nowy akumulator tez ma problem.
Prosze o pomoc,
Z góry wielkie dzieki
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 03, 2012 01:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Sob Lis 03, 2012 06:03   

Sprawdź ładowanie gdy zapalają ci się kontroli jeśli będzie znacznie powyżej 14,4 V to regulator napięcia w alternatorze do wymiany.
 
 
 
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



Wysłany: Sob Lis 03, 2012 11:21   

a może mniej wiecej opisac jak mam to sprawdzi oczywiście posiadam miernik i wiem jak sie nim posługiwac ale powiedz mi gdzie mam sie podłaczyc i w ktorym momencie
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 03, 2012 11:33   

podlacz do akumulatora + i - ( na odpalonym silnku. spr. ladowanie), pozniej podlacz do przewodu wychodzacego z alternatora, a drugi koniec miernika do masy spr. ladowanie na alternatorze ( odpalony silnik) i dzieki temu dowiesz sie jaki jest spadek napiecia na przewodach. Spr. przewody masowe od aku do bloku silnika, od aku do belki przedniej
 
 
 
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



Wysłany: Sob Lis 03, 2012 12:52   

Wiec tak sprawdziłem na zapalonym silniku aku miał 11.9
A podłaczajac sie do alter to pokazywało mi od 11.4 do 11.9
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 03, 2012 14:41   

Gutek-145, nie masz ładowania od alternatora, musisz go wymienić lub zregenerować. Nie jeździj tak jak teraz, bo zużyjesz nowy akumulator.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sob Lis 03, 2012 15:14   

Pewno szczotki się skończyły. :beczy:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



Wysłany: Sob Lis 03, 2012 16:35   

Czyli panowie rozumiem ze cały alternator do wymiany ;(
Wielkie dzieki za pomoc wszystkim userkom
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 03, 2012 22:39   

wymien szczotki i/lub regulator napiecia. Czasami regulator jest zintegrowany z szczotkami,ale nie wiem jak w Roverze. Nie rozbieralem.
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 04, 2012 01:38   

ZTCP regulator jest dokręcany z boku i kosztuje koło 100zł, ale obstawiałbym że w tym wypadku jest sprawny, a kontrolki święcą się od za niskiego napięcia w układzie. Wydaje mi się, że gdyby był niesprawny to byłaby dyskoteka ;]
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 08:11   

A ja dodam tylko ze na 99% to wina wiązki tylnej kalpy , miałem identyczny objaw , samo wyładowanie akumulatora nawet nowego , bo jest zwarcie w klapie tylnej i pobiera prąd .

poizolowac ładnie kable koszulkami termozgrzewalnymi i po problemie .
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 04, 2012 11:13   

Cytat:
A ja dodam tylko ze na 99% to wina wiązki tylnej kalpy , miałem identyczny objaw , samo wyładowanie akumulatora nawet nowego , bo jest zwarcie w klapie tylnej i pobiera prąd .

owszem,ale on ma za małe ładowanie.
 
 
 
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 19:52   

kondzio508 napisał/a:
A ja dodam tylko ze na 99% to wina wiązki tylnej kalpy , miałem identyczny objaw , samo wyładowanie akumulatora nawet nowego , bo jest zwarcie w klapie tylnej i pobiera prąd .

poizolowac ładnie kable koszulkami termozgrzewalnymi i po problemie .


no i przykro mi mowić ale ten 1% przeważył gdyz sprawdziłem tez ten zwoj i tam ani troszke niz nie jest uszkodzone nawet ta gumka chroniaca jest cała , wiec bardziej sie przytule do tego ze alternator jest juz stary.
A co do alternatora to śtwierdziłem ze chyba najlepiej bedzie wymienic cały alternator (w sytuacji kiedy po odkręceniu okaze sie że szczotki sa całe) bo wymiana sama regulatora to okolo 100 zł a może sie okazac ze kupie a jednak nie bedzie to i bede musiał kupic alternator ktory tez bedzie miał regulator więc wole odrazu kupic alternator nowy
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 04, 2012 20:21   

Gutek-145, gumka wiązki zazwyczaj jest cała. Na skutek ciągłego zginania uszkodzeniu ulega izolacja przewodów, bo z wiekiem traci sprężystość.

Co do altka, możesz kupić cały zregenerowany, bądź samemu powymieniać szczotki, łożyska, itd., jeśli wiesz gdzie takie części dostać u siebie w mieście.
Myślę, że przy drugiej opcji będzie co najmniej 50% taniej.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 04, 2012 20:46   

Cytat:
bo wymiana sama regulatora to okolo 100 zł a może sie okazac ze kupie a jednak nie bedzie to i bede musiał kupic alternator ktory tez bedzie miał regulator więc wole odrazu kupic alternator nowy


Jakieś pół roku temu może trochę więcej miałem podobnie jak u Ciebie.

Regeneracja altka czyli wymiana regulatora napięcia z robocizną kosztowała mnie 150 zeta.
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 04, 2012 22:04   

kzrr napisał/a:
Regeneracja altka czyli wymiana regulatora napięcia z robocizną kosztowała mnie 150 zeta.

regeneracja nie tylko polega na samej wymianie regulatora
 
 
 
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 22:04   

no a tu jest nowy altek
http://allegro.pl/alterna...2758019523.html

co sądzicie o tym i koszt 185 zł nowy
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 05, 2012 07:23   

Nic koleś nie pisze o gwarancji, więc przypuszczam że są to leżaki magazynowe bądź regenerowane alternatory (albo po prostu wyciągnięte z rozbitków :razz: ).

Ja kupowałem do swojego sprężarkę jako leżak magazynowy (w rzeczywistości leży na stercie) i działa dobrze, widać ze miała otarcia itp ale nie mam po za tym zastrzeżeń.
 
 
 
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



Wysłany: Pon Lis 05, 2012 17:40   

a co panowie o ktorymś z tych powiecie
http://allegro.pl/listing...tring=rover+200
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 05, 2012 17:47   

Gutek-145, spisz parametry ze swojego alternatora i dobierz regenerowany o identycznych, ew. możesz dać większy prąd ładowania, o 10A spokojnie.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R200] Problem z rozładowującym się akumulatorem
kuri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Mar 10, 2009 10:59
kuri
Brak nowych postów [r25] Problem z akumulatorem?
czlowiekkijzlas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Paź 09, 2016 18:46
seraph
Brak nowych postów [216] Si 97r. Mam problem z akumulatorem
salam Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Lut 11, 2008 19:51
AndrewS
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Problem z akumulatorem
maciejowy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Sro Wrz 05, 2007 11:53
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink