Wysłany: Sob Lis 03, 2012 01:06 [Rover 214 Si 16v 97r] problem z rozładowujacym akumulatorem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997
Witam
Mam problem a mianowicie chodzi o to że w roverku rozładowuje mi sie akumulator a wyglada to tam ze odpalam go normalnie troche pojezdze jakies 25 km zrobie po czym zanika mi radio zapala sie kontrolka ABS i na włączonych światłach nie działa mi obrotomierz a na zgaszonych działa normalnie , jezdzi tez bez problemu daje rade bo auto nie gaśnie chodz jak juz zgadnie to nie da rady juz go odpalic .
Jeżeli chodzi o alternator to nie widac zeby był jakiś problem gdyz podczas jazdy nie świeci sie kontrolka z akumulatorem , a jeśli chodzi o sam akumulator to wczoraj kupiłem nowy : Boscha 45AH moc rozruchowa 400 kupiłem nowy gdyż myślałem ze problem wynika z tego ze wcześniejszy był juz stary ale okazała sie ze nowy akumulator tez ma problem.
Prosze o pomoc,
Z góry wielkie dzieki
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 03, 2012 01:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a może mniej wiecej opisac jak mam to sprawdzi oczywiście posiadam miernik i wiem jak sie nim posługiwac ale powiedz mi gdzie mam sie podłaczyc i w ktorym momencie
podlacz do akumulatora + i - ( na odpalonym silnku. spr. ladowanie), pozniej podlacz do przewodu wychodzacego z alternatora, a drugi koniec miernika do masy spr. ladowanie na alternatorze ( odpalony silnik) i dzieki temu dowiesz sie jaki jest spadek napiecia na przewodach. Spr. przewody masowe od aku do bloku silnika, od aku do belki przedniej
ZTCP regulator jest dokręcany z boku i kosztuje koło 100zł, ale obstawiałbym że w tym wypadku jest sprawny, a kontrolki święcą się od za niskiego napięcia w układzie. Wydaje mi się, że gdyby był niesprawny to byłaby dyskoteka
A ja dodam tylko ze na 99% to wina wiązki tylnej kalpy , miałem identyczny objaw , samo wyładowanie akumulatora nawet nowego , bo jest zwarcie w klapie tylnej i pobiera prąd .
poizolowac ładnie kable koszulkami termozgrzewalnymi i po problemie .
A ja dodam tylko ze na 99% to wina wiązki tylnej kalpy , miałem identyczny objaw , samo wyładowanie akumulatora nawet nowego , bo jest zwarcie w klapie tylnej i pobiera prąd .
A ja dodam tylko ze na 99% to wina wiązki tylnej kalpy , miałem identyczny objaw , samo wyładowanie akumulatora nawet nowego , bo jest zwarcie w klapie tylnej i pobiera prąd .
poizolowac ładnie kable koszulkami termozgrzewalnymi i po problemie .
no i przykro mi mowić ale ten 1% przeważył gdyz sprawdziłem tez ten zwoj i tam ani troszke niz nie jest uszkodzone nawet ta gumka chroniaca jest cała , wiec bardziej sie przytule do tego ze alternator jest juz stary.
A co do alternatora to śtwierdziłem ze chyba najlepiej bedzie wymienic cały alternator (w sytuacji kiedy po odkręceniu okaze sie że szczotki sa całe) bo wymiana sama regulatora to okolo 100 zł a może sie okazac ze kupie a jednak nie bedzie to i bede musiał kupic alternator ktory tez bedzie miał regulator więc wole odrazu kupic alternator nowy
Gutek-145, gumka wiązki zazwyczaj jest cała. Na skutek ciągłego zginania uszkodzeniu ulega izolacja przewodów, bo z wiekiem traci sprężystość.
Co do altka, możesz kupić cały zregenerowany, bądź samemu powymieniać szczotki, łożyska, itd., jeśli wiesz gdzie takie części dostać u siebie w mieście.
Myślę, że przy drugiej opcji będzie co najmniej 50% taniej.
bo wymiana sama regulatora to okolo 100 zł a może sie okazac ze kupie a jednak nie bedzie to i bede musiał kupic alternator ktory tez bedzie miał regulator więc wole odrazu kupic alternator nowy
Jakieś pół roku temu może trochę więcej miałem podobnie jak u Ciebie.
Regeneracja altka czyli wymiana regulatora napięcia z robocizną kosztowała mnie 150 zeta.
_________________ Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
Nic koleś nie pisze o gwarancji, więc przypuszczam że są to leżaki magazynowe bądź regenerowane alternatory (albo po prostu wyciągnięte z rozbitków ).
Ja kupowałem do swojego sprężarkę jako leżak magazynowy (w rzeczywistości leży na stercie) i działa dobrze, widać ze miała otarcia itp ale nie mam po za tym zastrzeżeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum