Wysłany: Nie Lis 11, 2012 13:50 [R75] Nie odpala, wariują sterowniki
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam wszystkich posiadaczy samochodów marki rover jestem tu nowy więc przepraszam za pomyłki. Mam problem z autem mojej żony auto normalnie funkcjonowało do czasu ulewy ,
szukałem na forach i nic takiego nie ma, do rzeczy ;nie kreci rozrusznikiem a jesli podamy plus na automat to kreci lecz nie odpala aku naładowany woda na podszybiu była nie wiem jak wysoka wyjołem na wszelki wypadek sterownik silnika na suszenie rozebrałem ale był suchy/
kolejna sprawa to kontrolki kierunków awaryjnych p.mgielnych itd nie swiecą , zamek otwiera z pilota lecz nie zamyka myślę że powodem jest woda może ktoś miał taki przypadek ?
Z góry dziękuje za pomoc. dodam że to automat.
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Lis 11, 2012 23:59, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 11, 2012 13:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
niedawno coś takiego było, nie mogę tego znaleźć, ale zobaczy czy nie masz mokrego dywanika u pasażera. A nawet jakbyś nie miał, to zobaczy czy skrzynka bezpieczników nie jest wilgotna/mokra, czasem będzie potrzeba jej zdemontowania.
Owa skrzynka znajduje się pod schowkiem
zmień tytuł twojego postu, na: [R75] nie odpala, wariują sterowniki, bo moderator zamknie temat w innym wypadku
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
niedawno coś takiego było, nie mogę tego znaleźć, ale zobaczy czy nie masz mokrego dywanika u pasażera. A nawet jakbyś nie miał, to zobaczy czy skrzynka bezpieczników nie jest wilgotna/mokra, czasem będzie potrzeba jej zdemontowania.
Owa skrzynka znajduje się pod schowkiem
zmień tytuł twojego postu, na: [R75] nie odpala, wariują sterowniki, bo moderator zamknie temat w innym wypadku
Dzięki sprawdzę.
[ Dodano: Pon Lis 12, 2012 00:18 ]
kris-tofer napisał/a:
woda stojąca w podszybiu, między ścianami grodziowymi. Siedzi tam sterownik silnika i dlatego wszystko wariuje
Wody już niema a sterownik był rozbierany i suszony może jest do wymiany po kąpieli?
A jaki to silnik benzyna diesel? jaki konkretnie masz komputer?
Silnik BMW diesel 2.0 cdti tylko dlatego kupiliśmy te auto bmw nigdy nie zawiodło.
Ten problem nie dotyczy raczej samego silnika a co do rodzaju silnika nie jedna już osoba siś wypowiadała który jest najlepszy każda jednostka ma jakieś wady, co do cdti to mogę tylko powiedzieć że nie był on chlubą BMW, nie mniej jest to silnik ekonomiczny w porównaniu z benzyniakami polecam lekture: http://www.the75andztclub...?t=75282&page=2
Wracając do tematu nie życzę nikomu problemów z autem bo nikt tego nie lubi, niestety ja nie potrafie rozwiązać tego problemu, po pierwsze moje umiejętności nie wystarczające a druga sprawa to na odległość ciężko i raczej to by było zgadywanie przy takich syndromach
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lis 13, 2012 11:17
dyminska, kontrolki i zamki nie mają nic wspólnego ze sterownikiem silnika.Ja zaglądnąłbym za schowek pasażera i sprawdził moduł komfortu BCU i sterownik skrzyni biegów ( wysuszyć je i spryskać złącza kontaktem albo elektrosolem) .To samo zrobić z modułem LSM.
dyminska, kontrolki i zamki nie mają nic wspólnego ze sterownikiem silnika.Ja zaglądnąłbym za schowek pasażera i sprawdził moduł komfortu BCU i sterownik skrzyni biegów ( wysuszyć je i spryskać złącza kontaktem albo elektrosolem) .To samo zrobić z modułem LSM.
Gdzieś czytałem że jest taka magistrala łącząca wszystkie sterowniki i jeśli padnie jeden sterownik wariują inne , wczoraj suszyłem auto i sterowniki na razie bez efektu, dodatkowo pojawił się error na panelu klimy co jeszcze można sprawdzić macie jakieś pomysły?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 13:06
dyminska napisał/a:
Gdzieś czytałem że jest taka magistrala łącząca wszystkie sterowniki
to jest tzw. magistrala danych , ale jest ich kilka rodzajów różniących się między sobą m in. szybkością przesyłania danych czy też zapisem informacji. W R75 zastosowano Can-bus ( obsługuje sterowniki ECM, ABS, EATECU ), K-bus (obsługuje BCU , LSM , Immo ) i Nav-bus. Zamki ( BCU ) obsługuje K- bus , silnik ( ECM ) Can-bus.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum