Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpalaniem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpalaniem.
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lis 28, 2012 23:57   

IzabellaC napisał/a:
wlaczylam zaplon... pompa dzialala. (o dziwo) sciagnelm plastikowa wtyczke i zmierzylam napiecie 11,8 V
zatyczke zamocowalam i za chwile pompa przestala zasycac ... no to znow sciagnelam zatyczke i sparwdzilam napiecie 0,03 V
IzabellaC napisał/a:
mam jeszcze pytanie ... czy ta normalne ze ta pompa pracuje i przestaje?
czy powinna caly czas pracowac?
Jak silnik uruchomiony to cały czas, a jak uruchamiasz to pracuje tyle aby dobić ciśnienie w układzie ... dlatego spadek napięcia.


Jak chcesz odezwij się na gadu i podam Ci numer i będziemy działać na bieżąco.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 28, 2012 23:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lis 28, 2012 23:58   

phuss napisał/a:
Tak z ciekawości jesteś singielką
To ma pomóc coś w temacie? Czy szukasz wrażeń?

Jak szukasz singli to chyba lepsze forum to http://sympatia.onet.pl/ lub http://badoo.com/pl/

Owocnego szukania :razz:
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Czw Lis 29, 2012 14:33   

Nie szukam wrażeń, raczej bardziej zastanawia mnie dlaczego płeć piękna sama babrze się przy aucie. :mur:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 30, 2012 08:11   [R75] CDi pytanko

Witam
Dołączę do tego tematu, żeby nie tworzyć nowych.
Kilka dni temu roverek zaczął robić fochy i raz kręcił rozrusznik a raz nie. Nauczony doświadczeniem zacząłem od akumulatora. Po podładowaniu temat zniknął.
Wczoraj po robocie wsiadam do auta i amen. Rozrusznik nie zakręcił.

Podejrzewam immo albo rozrusznik.
Dzisiaj zacznę od najprostszej rzeczy czyli baterii w kluczyku.

Czy ktoś może podpowiedzieć co ewentualnie jeszcze sprawdzić aby przyśpieszyć diagnoze??

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Wojtek
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 08:42   

wojtekhan napisał/a:
Dzisiaj zacznę od najprostszej rzeczy czyli baterii w kluczyku.
- już możesz tego nie robić, bo nie ma żadnego wpływu na odpalanie.
Spróbuj ponownie podładować akumulator i jeśli pomoże szukaj nowego.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 08:52   

Potwierdzam słowa kolegi witgut przerobiłem temat na sobie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 08:53   

Bateria w kluczyku nie ma nic na rzeczy-kostka immo nie ma zasilania. Sprawdź najpierw napięcie akumulatora w stanie spoczynku,bo to rzutuje na napięcie podczas rozruchu.
Jeśli wykluczysz aku,sprawdź przekaźnik pod maską (z symbolem silnika). Możesz go zamienić z innym żółtym. Jeśli i to nie pomoże, to pozostaje rozrusznik,a więc styki,zwora i szczotki (trzeba go wyjąć i rozebrać).
Na końcu obstawiałbym IMMO za panelem świateł,bo do tego nie doszedłem. U mnie wystarczyła wymiana akumulatora i oczyszczenie wszystkich styków.Powodzenia.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 30, 2012 09:04   

Witam
Dzięki wszystkim za odpowiedź.
Akumulator ma rok i dosłownie kilka dni temu został podładowany. Styki przeczyszczone. Wrzucę go dzisiaj jeszcze raz do ładowania i zobaczymy.
Przekaźnik również dzisiaj sprawdzę.

Rozrusznika jeszcze nie miałem "przyjemności" ruszać podczas mojej przygody z roverem.
Podpowiecie jaki jest do niego dostęp i jakie klucze trzeba. Do pracy mam kilkadziesiąt kilometrów więc wolę wziąć wszystko co trzeba:D

Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 09:21   

To że aku ma rok nie ma nic do rzeczy sprawdź datę produkcji akumulatora i może jeszcze czy nie masz "złodzieja" prądu w aucie. Choć obstawiam akumulator, potrafią być złośliwe i po roku focha strzelić.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 11:34   

wojtekhan napisał/a:
Podejrzewam immo albo rozrusznik.
jak padnie zwora w rozruszniku to też są takie objawy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
carloss 



Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 1



Wysłany: Wto Gru 18, 2012 18:23   Re: [R75] Problem z odpalaniem.

Witam mianowicie ja mam podobny problem z odpalaniem a zaczęło się to od kiedy miałem 1/4 paliwa w baku i nie chciał odpalić to mój poprzednik powiedział że za mało paliwa dolałem i odpalił ale gorsze kłopoty zaczęły się kiedy przyszedł mróz -14 kręcił ale nie odpalił myślałem że gdzieś go zamroziło na przewodach ale scholowałem go do mechanika to pod siedzeniem w baku miałem przymrożone siedzenie i wszystko puściło ale nadal nie chciał odpalić sprawdziłem świece pompki w baku i ta przed filtrem działają jak podłącze ja na krótko i te w baku pobierają paliwo ale z powietrzem ale to jak je na krótko podłącze tak to się nie odzywają . Nie wiem już co może być przyczyną bo jak dzwonie po mechanikach albo każdy mówi co innego albo nie wiedzą elektryk powiedział mi że nie ma odpowiedniego ciśnienie w baku i to jest przyczyna już nie wiem co zrobić proszę o pomoc
 
 
Olon 




Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Lut 14, 2014 20:52   

Witam. To mój pierwszy post, tak więc proszę o wyrozumiałość. Mam podobny problem od 4 dni, gdyby mialem rezerwe w baku pierwszy raz Rover nie chciał odpalić-kreciłem go około 15 sekund i odpalił, ale bardzo mnie to zdziwiło ponieważ od roku zawsze palił za pierwszym razem od razu. Następnego dnia rano już w ogóle nie chciał odpalić, tak wieć poczytałem ten wątek i wymieniłem filtr paliwa- o dziwo odpalłl za pierwszym razem. Tego samego dnia wieczorem gdy skończyłem pracę już nie odpalił probowałem na wszystkie sposoby ale nic to nie dało. Dodam, że odkąd zaczeły się problemy po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na poz. II nie pojawiała mi sie "żółta kontrolka silnika" (która odkąd mam samochód zawsze pojawiała sie na 2 sekundy poczym gasła) Myślałem już że to pompa/y paliwa ale dzisiaj wieczorem po pracy wkładam kluczyk przekrecam i kontrolka się pojawia gaśnie -auto odpala. Tak co 3-4 próby przekrecania kluczyka raz pompy słyszę,że działają(+pojawia sie i znika kontrolka )raz nie ...tak więc to chyba nie pompy. APPLES napisał że u niego przekaźnik był luźny może tak więc też jest i u mnie , ale jestem tak nie ogarnięty, że nawet nie wiem jak wyciągnąc schowek pasażera ...poza odkreceniem 4 "gwiazdek" nie widze żadnej innej śrubki a schowek nie chce wyjść. Jutro jade na komputer ale nie chciałbym wymieniać pomp jeśli to może być taka drobnostka jak przekaźnik. Dodam że Rover to anglik ale myśle, że to nie ma nic do tego. Pozdrawiam i dziekuje za jakąkolwiek pomoc.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 15, 2014 13:48   

Olon napisał/a:
gdyby mialem rezerwe w baku pierwszy raz Rover nie chciał odpalić-kreciłem go około 15 sekund i odpalił,

Nalałeś paliwa w końcu? Ponad połowę zbiornika (żeby wykluczyć resztę problemów)?

Olon napisał/a:
nie pojawiała mi sie "żółta kontrolka silnika" (która odkąd mam samochód zawsze pojawiała sie na 2 sekundy poczym gasła)

Masz automat? Czy zwykły przedliftowy 116KM R75 w dieslu?
Jeśli to drugie i wszystko w oryginale, to nie powinna się świecić ikonka symbolizująca silnik.

Olon napisał/a:
.poza odkreceniem 4 "gwiazdek" nie widze żadnej innej śrubki a schowek nie chce wyjść.

Masz torxy na górze (ramka schowka) oraz pod wykładziną schowka. Musisz ją odlepić przy krawędzi i pod nią będą też cztery albo trzy torxy. Wtedy schowek wyjdzie, ale pamiętaj o przewodach do lampki oświetleniowej... nie wyszarpnij.

Komp dużo powie. Pompy w baku nie sprawdzi ale może powie jakie są błędy inne. Może kończy się pompka na ścianie grodziowej?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Olon 




Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Lut 15, 2014 17:40   

Samochód zwykły (manual) r75 2.0 cdt 115km , ta kontrolka zawsze się paliła. Dziś byłem na komputerze u (profesjonalnego) mechanika - wykazało "czujnik ciśnienia dopływu paliwa" po czym stwierdził, że to może być pompa paliwa lub może komputer mi świruje dlatego raz ją włącza raz nie. Powiedział bym ściągnął podszybie i wyciagął komputer i go wysuszył bo może być tam woda. Chciałem to zrobić ale nie mam tak dużego klucza by odkręcić wycieraczki, ale odgiąłem podszybie i widziałem, że jest tam woda. Jutro pożycze klucz od kolegi i odkręce to i wyszusze wraz z przeczyszczeniem tych kanalików oraz sprawdzę przekaźnik pompy. Pytanie jeżeli to nic nie pomoże to wymieniać pompę czy co zrobic.... Dodam że mechanik skasował mi błędy i teraz za każdym przękreceniem kluczyka pompa się załacza , lecz wątpie czy to załatwiło problem zobaczymy dzis w nocy lub rano jak bedzie zimno czy odpali.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 16, 2014 21:37   

Olon napisał/a:
Samochód zwykły (manual) r75 2.0 cdt 115km , ta kontrolka zawsze się paliła.

A masz komputer pokładowy czy tabliczkę z ikonkami?
Olon napisał/a:
po czym stwierdził, że to może być pompa paliwa lub może komputer mi świruje dlatego raz ją włącza raz nie.

Może się zawieszać... jak wystąpi problem uderz w nią czymś poręcznym i ciężkim zarazem ;)

Do komputera nie musisz ściągać wycieraczek.
Wyjdzie i bez tego... tylko spinki z podszybia łap, bo lubią ginąć ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Olon 




Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Lut 16, 2014 21:46   

MaReK napisał/a:
Olon napisał/a:
Samochód zwykły (manual) r75 2.0 cdt 115km , ta kontrolka zawsze się paliła.

A masz komputer pokładowy czy tabliczkę z ikonkami?
Olon napisał/a:
po czym stwierdził, że to może być pompa paliwa lub może komputer mi świruje dlatego raz ją włącza raz nie.

Może się zawieszać... jak wystąpi problem uderz w nią czymś poręcznym i ciężkim zarazem ;)

Do komputera nie musisz ściągać wycieraczek.
Wyjdzie i bez tego... tylko spinki z podszybia łap, bo lubią ginąć ;)


Tabliczke z ikonami. Komputer wyciagnałem bo myślałem, że może dostała sie do niego woda bo troche było w tej komorze więc przepchałem kanaliko woda spłyneła ale komputer o dziwo byl suchy, również schoweł wymontowałem i wszystkie przekaźniki sa "chyba" sprawne .

Dziś zamówiłem pompy (zarówno pod maską jak i ta w baku) w środę powinienem je zamontować to napisze czy problem dalej występuje.

I moje następne pytanie - raczej nie powinienem mieć problemów z wymianą tych pomp , czy może jednak mam sie czegoś spodziewać ?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 17, 2014 15:17   

Olon napisał/a:
Tabliczke z ikonami.

To pewnie stąd jest ta różnica. Ikonka od silnika świeci się na górze na tej tabliczce czy zaraz nad wyświetlaczem z przebiegiem?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Olon 




Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Lut 20, 2014 12:11   

MaReK napisał/a:
Ikonka od silnika świeci się na górze na tej tabliczce czy zaraz nad wyświetlaczem z przebiegiem?


Na górze na tabliczce. Jutro powinny przyjść pompy więc myślę, że to rozwiąże problem, a jak nie to dalej będe szukać pomocy :)

[ Dodano: Czw Lut 20, 2014 12:11 ]
Tak więc wczoraj wymieniłem pompę pod maską (banalna wymiana), a dzisiaj udało mi się ( nie wiem jak bo to było ekstramalnie ciężkie zadanie) wymienić pompę w zbiorniku. Auto odpaliło za pierwszym razem zrobiłem jazdę próbną zarówno jazde spokojną jak i wyprzedzanie przy 4-5tys. obr. jak do tej pory auto jezdzi tak jak jezdziło zawsze. Jedyne co mnie zastanawia to fakt iż pompa pod maską pracuje 2xgłośniej niż stara(oczywiscie słyszę ją tylko po przekręceniu kluczyka po odpaleniu juz nie) czy to może być jakiś problem ? Dodam, że obydwie nowe pompy są firmy SKV Germany.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 09:00   

Może być, że pracują głośniej. Taki urok zamienników ;)
Teraz tylko moja rada, nie jeździj do rezerwy. Tankuj zbiornik, jeszcze przed zaświeceniem się kontrolki rezerwy. To przedłuży żywotność zamiennika pompy w baku, a co za tym idzie także tej na grodzi. Dla świętego spokoju wymień filtr paliwa i oczyść sobie zawór wysokiego ciśnienia.

U mnie po wymianie obu pomp (drugi raz z rzędu) po miesiącu pojawił się problem gaśnięcia po zejściu z obrotów. Winny zawór oraz filtr paliwa. Zmieniłem i odpukać jeździ do dzisiaj. Dolałem tylko dr hipierbora do na zbiornik paliwa.

[ Dodano: Sob Lut 22, 2014 09:00 ]
Ps.
A ikonka pewnie świeci, bo inaczej jest w zegarach z wyświetlaczem LCD, a inaczej z tabliczką.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Olon 




Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Lut 23, 2014 17:03   

Dziekuje Marek tak też zrobie filtr paliwa już wymieniłem i dodam jeszcze, że od wymiany pomp nie tankuje już na tesco czy sainsburym.. tylko na shellu leje nitro diesel mam nadzieje, że to również pomoże dbać o silnik i pompki a koszt paliwa nie dużo droższy :) Tak więc odpukać dzieki temu forum sam naprawiłem coś czego "mechanik" nie potrafił jesteście wielcy dziekuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
kostek1967 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Paź 27, 2010 09:38
kostek1967
Brak nowych postów [MG ZT] Problem z odpalaniem
grzybol Rover serii 75, MG ZT 17 Pon Wrz 15, 2008 18:23
Rowan
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
tal009 Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Mar 01, 2015 11:44
czarek532
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
tommytae Rover serii 75, MG ZT 14 Nie Lip 05, 2009 17:33
SeniorA
Brak nowych postów R75 1.8 MG Problem z odpalaniem
seba_hg1995 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Gru 11, 2017 23:46
chudy86044



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink