Wysłany: Pią Gru 14, 2012 13:00 [25/45|ZR/ZS] Zmiana cyferek na LCD
Chciałem opisać krotko mój problem z którym się borykam już od długiego czasu i w końcu się udało dojść jak to zrobić
Mam zegary z MK2 i stan licznika jednak jest o ponad 100tys za wysoki w porównaniu z orig co byl w 45 Wiec jak to przeprogramować
Tutaj jest nasz chip który nas interesuje 93C46:
Trzeba go wylutowac i przeprogramowac.
Do tego użyłem Willem Programmer z opcja NM93c46 chips & 16bit mode dla naszego 93C46 chipa.
Jedyny problem z odczytaniem stanu jest taki ze trzeba zamienić byte by je dobrze odczytać :
Tutaj pokazuje o co chodzi:
Niestety nie wiem jak dokładnie do 1km zakodować chipa ale jedynie rozbieżność jest do 100km wiec nie ma tragedii Trzeba tylko wyszukać liczbę km która się da podzielić przez 16 i ta wkleić na całej długości 0060 oraz 0070
Tutaj było dla 142.608km
Dla testow ja przylutowałem zwykły DIP8 93c46 chipa dla szybkiego przeprogramowania
Na szybko żeby włączyć LCD robi się taki myk:
Dla dalszej zabawy był zapis na min oraz max stan licznika:
Powodzenia życzę
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 14, 2012 13:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
tak tylko wspomnialem, bo jak zbytnio zostanie rozpowszechnione jak "przekrecac" liczniki, to za jakis czas jak bede chcial kupic rovera 2000r to wszystkie beda mialy przebieg 20.000 i tekst sprzedawcy: "panie, ja tylko do kosciola raz w tygodniu jezdzilem".
redcloud, Nie da się jedynie się da to zrobić tak jak pokazałem Nie wiem jakim cudem by się miał elm podłączyć z zegarami jak to nie ma żadnej łączności z OBD
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Całe szczęście inaczej byłoby tak jak bizon napisał.
Dlatego wszystkie VAGi w Polsce maja przebiegi licznikowe nieadekwatne do stanu faktycznego, bo tam jest to prostsze i każdy średni-ogarnięty majster to robi.
Kilka nowych prób udało się dojść bliżej zera i bliżej max
Jeżeli ktoś chciał by wiedzieć co się dzieje po 999.999km na liczniku to wygląda to potem tak
[ Dodano: Sro Sty 02, 2013 23:16 ]
Co ciekawe z tymi kościami DIp8 co mam coś nie halo jest bo nie potrafi licznik zapamiętać nowe kilometry, podłączyłem je na probe w tryb jazdy i po dwóch kilometrach powraca licznik do pierwszego zapisu czyli mamy np 15km potem 16km i 17km i nagle znów jest 15km
Jak się go np wyzeruje dzienne kilometry to pokazuje tylko Error Nie wiem co jest z tym.
NA orig kości SMD działa jak należy czyli liczy 15, 16, 17, 18 itd i jak się wyzeruje to działa jak trzeba. Dziadostwo to jest, elektronika to ZŁO
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Na tych nowych SMD nie da rady ich zaprogramować bo nie chcą się zaprogramować w 16bit tylko na 8bit działa i licznik tego nie czyta. Wiec działa tylko orig. kosc smd i ten DIp8 ale nie liczy tych kilometrów dalej niż dwa km.
Próbowane było z orig. wsadem na Dip8 i jest to samo
[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 13:32 ]
Ok działa to w końcu na tych nowych chipach SMD. Oglądnąłem Datasheet i żeby uruchomić go na 16bit nie wolno Pin6 podłączać. Wiec tak zrobiłem i od razu się dało zaprogramować i działa w liczniku. Te Dip8 jednak się nie nadają do licznika bo nie potrafi ich licznik dobrze zapisać z tymi nowymi SMD działa wszystko poprawnie
Wiec wynika ze nasze orig chipy z licznika maja wewnętrznie Pin6 wyłączony
[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 21:41 ]
Kilka danych jak by się komuś chciało algorytm rozpracować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum