Forum Klubu ROVERki.pl :: [25/45|ZR/ZS] Zmiana cyferek na LCD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[25/45|ZR/ZS] Zmiana cyferek na LCD
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 14, 2012 13:00   [25/45|ZR/ZS] Zmiana cyferek na LCD

Chciałem opisać krotko mój problem z którym się borykam już od długiego czasu i w końcu się udało dojść jak to zrobić :wink:

Mam zegary z MK2 i stan licznika jednak jest o ponad 100tys za wysoki w porównaniu z orig co byl w 45 :mrgreen: Wiec jak to przeprogramować :ok:

Tutaj jest nasz chip który nas interesuje 93C46:




Trzeba go wylutowac i przeprogramowac.

Do tego użyłem Willem Programmer z opcja NM93c46 chips & 16bit mode dla naszego 93C46 chipa.

Jedyny problem z odczytaniem stanu jest taki ze trzeba zamienić byte by je dobrze odczytać :

Tutaj pokazuje o co chodzi:



Niestety nie wiem jak dokładnie do 1km zakodować chipa ale jedynie rozbieżność jest do 100km wiec nie ma tragedii :wink: Trzeba tylko wyszukać liczbę km która się da podzielić przez 16 i ta wkleić na całej długości 0060 oraz 0070 :wink:

Tutaj było dla 142.608km :wink:

Dla testow ja przylutowałem zwykły DIP8 93c46 chipa dla szybkiego przeprogramowania


Na szybko żeby włączyć LCD robi się taki myk:


Dla dalszej zabawy był zapis na min oraz max stan licznika: :mrgreen:






Powodzenia życzę :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 14, 2012 13:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 14, 2012 13:10   

Miejmy nadzieje ze nie jestes teraz w stanach, bo tam za ingerowanie w licznik przebiegu jest przestepstwem :P
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 14, 2012 13:13   

bizon, Kto by chciał tam być :wink: Tam gorsza dyktatura jak za Niemców :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 14, 2012 13:36   

tak tylko wspomnialem, bo jak zbytnio zostanie rozpowszechnione jak "przekrecac" liczniki, to za jakis czas jak bede chcial kupic rovera 2000r to wszystkie beda mialy przebieg 20.000 i tekst sprzedawcy: "panie, ja tylko do kosciola raz w tygodniu jezdzilem".
 
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 14, 2012 13:55   

a nie da sie zmienic stanu licznika na zegarach zwyklym komputerem ELM?
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 14, 2012 14:01   

redcloud, Nie da się jedynie się da to zrobić tak jak pokazałem :wink: Nie wiem jakim cudem by się miał elm podłączyć z zegarami jak to nie ma żadnej łączności z OBD :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Gru 14, 2012 14:07   

Cytat:
jedynie się da to zrobić tak jak pokazałem

Całe szczęście inaczej byłoby tak jak bizon napisał.
Dlatego wszystkie VAGi w Polsce maja przebiegi licznikowe nieadekwatne do stanu faktycznego, bo tam jest to prostsze i każdy średni-ogarnięty majster to robi.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Gru 14, 2012 14:37   

Cytat:
Miejmy nadzieje ze nie jestes teraz w stanach, bo tam za ingerowanie w licznik przebiegu jest przestepstwem
_________________

Nie tylko tam - bardzo wysokie kary za coś takiego są też w Norwegii np
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Gru 14, 2012 18:48   

bociannielot napisał/a:
Cytat:
Miejmy nadzieje ze nie jestes teraz w stanach, bo tam za ingerowanie w licznik przebiegu jest przestepstwem
_________________

Nie tylko tam - bardzo wysokie kary za coś takiego są też w Norwegii np


Kazdy przekret to wie dlatego auta sprowadzane ze USA maja krecone liczniki na miejscu w Polsce:P
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 15, 2012 02:32   

Dobrze by było, gdyby na samym kręceniu by się kończyło :P
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 02, 2013 23:22   

Kilka nowych prób :D udało się dojść bliżej zera i bliżej max :D





Jeżeli ktoś chciał by wiedzieć co się dzieje po 999.999km na liczniku to wygląda to potem tak :D



[ Dodano: Sro Sty 02, 2013 23:16 ]
Co ciekawe z tymi kościami DIp8 co mam coś nie halo jest bo nie potrafi licznik zapamiętać nowe kilometry, podłączyłem je na probe w tryb jazdy i po dwóch kilometrach powraca licznik do pierwszego zapisu czyli mamy np 15km potem 16km i 17km i nagle znów jest 15km :|

Jak się go np wyzeruje dzienne kilometry to pokazuje tylko Error :evil: Nie wiem co jest z tym.

NA orig kości SMD działa jak należy czyli liczy 15, 16, 17, 18 itd i jak się wyzeruje to działa jak trzeba. Dziadostwo to jest, elektronika to ZŁO :!: :!:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 02, 2013 23:40   

Jakie masz oznaczenie kości i jakie są w oryginale?
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 00:05   

Original SMD:
jest Logo "F"
B98AG lub 898AG (nie widzę dokładnie tego)
93C46
EM8


Nowe:
Dip8:
KM93C46
Korea
049E04H

SMD:
Logo "ST"
93C461
9531
(brak oznaczenia Pin1 )
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 10:58   

Na SMD też taki błąd masz ?
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 21:42   

Na tych nowych SMD nie da rady ich zaprogramować bo nie chcą się zaprogramować w 16bit tylko na 8bit działa i licznik tego nie czyta. Wiec działa tylko orig. kosc smd i ten DIp8 ale nie liczy tych kilometrów dalej niż dwa km.

Próbowane było z orig. wsadem na Dip8 i jest to samo :neutral:

[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 13:32 ]
Ok działa to w końcu na tych nowych chipach SMD. Oglądnąłem Datasheet i żeby uruchomić go na 16bit nie wolno Pin6 podłączać. Wiec tak zrobiłem i od razu się dało zaprogramować i działa w liczniku. Te Dip8 jednak się nie nadają do licznika bo nie potrafi ich licznik dobrze zapisać z tymi nowymi SMD działa wszystko poprawnie :)

Wiec wynika ze nasze orig chipy z licznika maja wewnętrznie Pin6 wyłączony :wink:

[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 21:41 ]
Kilka danych jak by się komuś chciało algorytm rozpracować :D



Co się dzieje po 999.999km :D

http://youtu.be/8x8c8uX84O0

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 21:58   

Ha haha Remi dobry jestes.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 22:29   

Dobry kawałek na początku, co to ;> ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Zmiana foteli + zmiana boczków drzwi
Botanix Tuning wizualny 11 Sob Lut 28, 2009 11:47
zouza
Brak nowych postów [R 214] Zmiana żarówek
adylth Tuning wizualny 3 Sob Wrz 25, 2010 11:20
kharry
Brak nowych postów [MG ZT] Zmiana rozmiaru opon z 225/45 na 225/40
welder Tuning wizualny 2 Sro Mar 26, 2014 10:55
welder
Brak nowych postów zmiana koloru autka...
solskjer Tuning wizualny 5 Sob Sty 26, 2008 03:10
MaReK
Brak nowych postów Boczki zmiana koloru
tuners Tuning wizualny 16 Nie Mar 25, 2012 00:20
tuners



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink