Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si]Silnik się gotuje, czy to termostat?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214Si]Silnik się gotuje, czy to termostat?
Autor Wiadomość
Wlodar 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 19
Skąd: Sieradz



  Wysłany: Czw Gru 20, 2012 19:34   [214Si]Silnik się gotuje, czy to termostat?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

jak w temacie:/ btw w październiku miał wymianę tłoka + uszczelki oczywiście
jeździłem nim do pracy cały listopad i pół grudnia i wszystko było ok, temperatura ciągle była ok trochę poniżej połowy jak to u nas w roverkach, chociaż zauważyłem, że z nagrzewnicy leci letnie powietrze po rozgrzaniu, po 20 minutach robiło się w miarę ciepłe ( nie wiem czy jakieś powiązanie z dzisiejszą usterką ale pisze).
w ramach przedświątecznych oszczędności postanowiłem tydzień przed świętami pojeździć tramwajem bo w Łodzi straszne korki były jak spadł śnieg... dzisiaj chciałem pojechać do Pabianic i niestety silnik się zagotował:(
Na początku oczywiście normalnie się rozgrzał, niecały kilometr potrzymał normę i później wskazówka poszła w górę:/ więc poszukałem zjazdu i zajechałem pod jakiś sklep do już wskazówka prawie na czerwonym była... próbowałem rozkminić o co biega, poziom płynu w zbiorniczku się podniósł, poszukałem wśród okolicznych mieszkańców klucza 10, spróbowałem odpowietrzyć układ, ale powietrza nie było... po około pól godziny tego całego postoju stwierdziłem, że spróbuję pojechać dalej, niestety powtórka... chwilkę potrzymał 90 stopni, później wskazówkowa do góry, więc stwierdziłem, że szybko dojadę do Portu Łódź (taka galeria), przejdę się po sklepach godzinkę żeby fura trochę ostygła i lecę do domu bo na 17 do roboty;/ powrotną trasę już wziąłem na raz bo bardzo mi się spieszyło:/
Trasa z tego Portu Łódź do mnie na chatę to 5,5km (tak żebyście mieli wyobrażenie ile przejechałem)
Obserwacje:
- na postoju temperatura nie rosła, a nawet bardzo powolutku malała
- z nawiewu raczej zimne powietrze
- podczas powrotu na dłuższych światłach gasiłem silnik, bo wskazówka już była prawie na czerwonym polu, na ostatnich światłach jak gasiłem silnik to było cicho, i później po niecałym kilometrze jak już dojechałem do domu, to wskazówka była na czerwonym polu i jak zgasiłem silnik było słychać bul bul bul:/ szybko na tramwaj i do roboty:P
- jeszcze jedna obserwacja: mam gaz sekwencję, na początku (w drodze do tego Portu) jechałem na gazie, i jak już się silnik gotował to komputerek od gazu zaczął pikać i przełączył na benzynę,a gaz był na 100 procent bo tankowałem:) myślę, że duży obieg był ciągle zimny więc reduktor zamarzł-> ciśnienie gazu spadło-> zaczął pikać jakby brakło gazu i przełączył się na benzynie. niestety nie mogłem się zatrzymać od razu i sprawdzić czy reduktor oszroniony, później już tylko na benzynie jechałem.

czy może to być wina termostatu? przez tydzień postoju zaciął się w pozycji zamkniętej lub prawie zamkniętej (brak przyrostu temperatury na światłach na biegu jałowym)?
jakieś inne pomysły?
Akurat jutro chciałem zjechać do domu na święta:( nie chcę jechać pociągiem:(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 20, 2012 19:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 21:37   

To może być wina termostatu, przynajmniej ja tak miałem. W czasie jazdy wskazówka ostro szła w górę, próbowałem odebrać ciepło kierując je do kabiny, niestety z nawiewów leciało zimne powietrze. Po dotarciu do pracy i wystudzeniu jak odpaliłem to na luzie wskazówka zachowywała się dosyć poprawnie, niestety skończyło się na wymianie termostatu i uszczelki pod głowicą, przepuszczała płyn na zewnątrz bloku silnika :/
_________________
Andrzej
 
 
 
Wlodar 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 19
Skąd: Sieradz



Wysłany: Czw Gru 20, 2012 22:18   

Tak właśnie myślałem bo nic innego logicznego mi nie przychodzi do głowy...
Czy jeszcze ktoś potwierdzi tą teorię? Chyba, ze macie jakieś inne pomysły?
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Czw Gru 20, 2012 23:11   

Termostat owszem , ale jeżeli na kabinę dmucha zimnym to albo zapowietrzony albo nie otwira się zawór do nagrzewnicy. Nawet przy całkowicie zamkniętym termostacie można jechać włączając nadmuch do kabiny. Zwłaszcza zimą. A jak było z ogrzewaniem po wymianie uszczelki?
 
 
Wlodar 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 19
Skąd: Sieradz



Wysłany: Czw Gru 20, 2012 23:52   

Właśnie z tym ogrzewaniem to nie wiem bo jeszcze przed remontem silnika obkręciłem pokrętło od ogrzewania dookoła a że wcześniej było ciepło to nie wiem co tam jest z zaworem nagrzewnicy...
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 21, 2012 13:24   

zdzichu, dobrze pisze. Teraz w taka pogoda przy włączonym ogrzewaniu, termostat mało kiedy się otwiera.
Do sprawdzenia na pewno te wszystkie punkty z tego linku.
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wlodar 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 19
Skąd: Sieradz



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 14:15   

Żaden z tych objawów nie wystąpił z resztą uszczelka jest nowa
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 21, 2012 14:37   

To, że nowa uszczelka to nic nie znaczy. Może mechanik spartaczyć sprawę i nowa uszczelka nie pomoże, ale jeśli piszesz że wszystko gra, to do sprawdzenia na pewno idzie termostat.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wlodar 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 19
Skąd: Sieradz



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 16:36   

Dzisiaj jeszcze pogrzebałem w aucie i okazało się, że zawór nagrzewnicy się zaciął stąd ukręcone pokrętło sterowania zaworem, więc wstawiłem rurkę zamiast zaworu myśląc, że pojadę na święta, ale Roverek ma prawa fizyki w d**ie i z nawiewu dalej leci zimne powietrze :twisted: może nagrzewnica zapchana, zapowietrzona albo nie mam pojęcia co z nią jest,
co do termostatu to złapałem dolną rurę od chłodnicy i zimna lak lód w auto się gotuje więc termostat padł na pewno, jak znajdę w łodzi kanał to wymienię w nowym roku.

Swoją drogą jeśli cięgno sterowania zaworem nagrzewnicy jest wciągnięte na max do kabiny to zawór jest zamknięty tak?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 21, 2012 17:01   

Wlodar napisał/a:
więc wstawiłem rurkę zamiast zaworu myśląc, że pojadę na święta, ale Roverek ma prawa fizyki w d**ie i z nawiewu dalej leci zimne powietrze może nagrzewnica zapchana, zapowietrzona albo nie mam pojęcia co z nią jest,

Kiedyś tez rurkę wstawiłem i też nie były ciepłego powietrze. Tam koniecznie trzeba wstawić oryginalny zaworek. :wink:
Wlodar napisał/a:
Swoją drogą jeśli cięgno sterowania zaworem nagrzewnicy jest wciągnięte na max do kabiny to zawór jest zamknięty tak?

Właśnie chyba otwarty, ale ręki nie dam uciąć.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4 K8 98'] pomocy silnik się gotuje
liion Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Cze 28, 2007 09:57
liion
Brak nowych postów [R25] Gotuje się silnik - płyn chłodzący nagazowany
Ged Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lip 25, 2011 19:21
hudy23_1985
Brak nowych postów [R 214Si 16V] Termostat
który wybrać, jaka różnica
kumilek23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Mar 26, 2010 17:29
BorysOpole
Brak nowych postów [R200]Bardzo szybko się rozgrzewa silnik chyba termostat
toxx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 37 Pon Gru 17, 2012 17:49
robsson78
Brak nowych postów [214Si] Silnik poloneza
orzello Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Lip 12, 2016 15:49
polofix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink