Wysłany: Sro Cze 01, 2011 10:25 [R214 Si] Silnik skacze przy ruszaniu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam, mój problem polega na tym, że przy ruszaniu, czy to na 1 czy na wstecznym czuć szarpanie, podobnie, choć już w mniejszym stopniu szarpnięcie czuć przy zbyt wczesnej zmianie biegów lub przy hamowaniu silnikiem. Nie wiem czy słusznie myślę, ale czy to może być padnięta poduszka silnika? A jeśli tak, to jak te poduchy sprawdzić czy są w porządku? Zauważyłem, że szarpnięcia są większe na ciepłym silniku, na zimnym są minimalne. Sprzęgło wymieniałem jakieś 20000 km temu. Dodatkowo problem z linką sprzęgła. Chyba zepsuł się ten samoregulator, gdyż co jakieś 150 km muszę ją podciągać. Zakupiłem nową z ręczną regulacją, ale ta okazała się za długa (jakieś 3 cm dłuższa od linki, którą mam.
_________________ KCNBM
Ostatnio zmieniony przez Adrian Nie Sty 13, 2013 20:32, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 01, 2011 10:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Niestety, wymiana świec nie pomogła. Podczas ruszania nadal szarpało, i zaczęły ciężko wchodzić biegi, a szczególnie 1 i wsteczny. Dziś wsiadłem i w ogóle na zapalonym silniku nie mogę biega żadnego wrzucić. Na wyłączonym wchodzą płynnie. Sprzęgło w moim Roverze było wymieniane już jakieś 25000 km temu. Czy możliwe, że padło ponownie?
może jakieś przebicie na kablach jest, a z tą skrzynią to zupełnie inna bajka mi się wydaje, szarpanie to moim zdaniem jakiś problem z układem WN motorka, a problem z wbijaniem biegów to albo sprzęgło (a ślizga Ci obrotami?), albo mechanizm zmiany biegów, albo sama skrzynia klęka (u mnie jak się nie dało biegów wrzucić w czasie jazdy to skrzynia była padaka do wymiany, ale wtedy to już żadnego biegu, prócz wstecznego się nie dało wbić...)
[ Dodano: Sro Cze 08, 2011 11:47 ]
a jak dociskasz sprzęgło to nie słychać takiego charakterystycznego dźwięku "gruchających łożysk" no nie wiem jak to nazwać inaczej, tak grucha po prostu...
[ Dodano: Sro Cze 08, 2011 11:50 ]
Lukaszn2006 napisał/a:
25000 km temu
to przecież jest "prawie nowe" a przez ten czas ile razy go podpaliłeś...
Witam.
Podepnę sie pod temat.
U mnie zaczęło się szarpanie jakies 5 dni temu.Nie wiem czy to ma cos wspolnego ale zatankowalem paliwo na stacji u Pakistańca(bo mieszkam w anglii) a oni nie cieszą sietu dobrą opinią...
Po jakichs 10 minutach jazdy włączyła się żółta kontrolka silnika i auto zaczęło przerywać (kangurki do 2500 obrotów"). Pomyślałem świece, kable albo cewki. Zmienilem to i troszkę się polepszyło ale nadal szarpie. Dodam że świece kupiłem bosch-owskie dwuelektrodowe przy czym stare były jedno....
Czy może to mieć jakieś znaczenie w szarpaniu??Do tego żółta kontrolka świeci się cały czas.....
Dzięki za odpowiedz
Witam. Nie podjechałem wkońcu na ten komputer tylko przeczysciłem wtyczki wokół silnika i szarpanie zmniejszyło się w dużym stopniu.
Wczoraj w czasie jazdy zapaliła się żółta kontrolka check engine i odziwo samochód przestał całkowicie przerywać:)(zaczął jezdzić normalnie)Potem po kilkukrotnym odpaleniu kontrolka zgasła i jak narazie jest ok:) Ucieszyło mnie to.
Myślę że mogła to być wina złego paliwa.....
[ Dodano: Pon Sty 14, 2013 19:59 ]
Niestety dziś rano znów zapalił się "check engine" i świecił cały czas...(auto jezdzi normalnie)
Zrobiłem reset czujnika połozenia przepustnicy(5 razy gaz do dechy) i od razu po zapaleniu zgasł...
Myślicie że to może być walnięty czujnik?i stąd autem szarpało??
Dzięki za odpowiedz.
_________________ Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców!
Witam. Wracam do mojego problemu. Wymieniłem dzis filtr paliwa ale problem szarpania dalej wystepuje...:((Bylem dzis u mechanika i zczytal mi bledy z komputera. Pojawilo sie duzo ale to dlatego ze odlaczalem wtyczki od czujnikow...|Pokasował to wszystko i zostały mu 3(sonda lambda, błąd P0300 i jeszcze jeden)
Mechanik powiedzial ze najbardziej obstawia błąd P0300 coś o zapłonie.
Pasowało by to do moich objawów szarpania...Po paru minutach mowi że na 90 % to pompa paliwa i wtedy gdy przyspieszam, auto potrzebuje najwiecej paliwa...i ze stąd to szarpanie. Ale na mój rozum pompa powinna szwankować w kazdym zakresie obrotów a najbardziej w górnym zakresie wtedy kiedy jest najwieksze cisnienie a u mnie wtedy auto przyspiesza jak burza...
Prosze o jakąś pomoc bo cos mi sie wydaje ze gosc chce mnie naciagnac na kase...
_________________ Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców!
problem w tym ze wszystko to wymienilem odrazu po wystąpieniu usterki(pisalem o tym wyzej) Świece Boscha 4-elektrodowe(wiem ze nikt nie poleca ale akurat innych nie bylo)Kable zmienilem ale kupilem od starego modelu czyli 5 kabli a u mnie są 2(ale zamienilem stare na nowe)i cewki "beru". Zmienilem tez filtr paliwa.
A problem dalej jest. Przy ruszaniu z jedynki slychac jakby silnik nie palił na jedną swiece. Po przekroczeniu 2500 wszystko wraca do normy i idzie jak burza.
Po zmianie na 2 przy obrotach okolo 2500 szarpanie...A mechanik mówi że na 90 % to pompa paliwa.....
_________________ Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców!
Nie nie mam gazu...
Samochód u innego mechanika:) Jutro druga diagnoza, ciekawe czy ta sama co poprzedniego. Dam znac jak sprawa się wyjaśni.
[ Dodano: Czw Sty 31, 2013 21:23 ]
Samochód przeglądnięty, wszystko w normie, cisnienie posprawdzane i jedyne co pozostalo mechanikowi do sprawdzenia to rozrząd...może być przestawiony o 1 ząb i dlatego gubi zapłon...a zaraz po kupnie paliłem roverka na pych bo wysiadł aku...
Jutro będę pewny na 100 %
Teraz moje pytanie:Czy pompa wody jest razem z rozrządem?Bo przy okazji mogłbym wymienic.
_________________ Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum