Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 GTi] B18C4 w Roverze? Czy soft turbo?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216 GTi] B18C4 w Roverze? Czy soft turbo?
Autor Wiadomość
xbialyx5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 37



Wysłany: Czw Lut 14, 2013 18:33   [R216 GTi] B18C4 w Roverze? Czy soft turbo?

Czy ktoś może widział, słyszał, lub ma jakieś informacje na temat swapu na Hondowskie B18C4 do kanciaka?;) Wszelkie informacje mile widziane ;) Obecnie mam D16A8 z Hondy i czy jest jakaś opcja na SWAP czegoś z VTECiem?
Ostatnio zmieniony przez xbialyx5 Sro Lut 20, 2013 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 14, 2013 18:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:55   

niestety ale musiałbyś popytac na forach hondy bo oni znaja te silniki i wiedza czy podejdzie i kwestia taka widziałeś jak robia swapa do civica i wstawiaja 1.8 lub 2.0 i to wisi silnik strasznie nisko
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
xbialyx5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 37



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 19:10   

Wiem, że nisko siedzą, ale zauważ że kanciak jednak jakoś dziwnie wysoko stoi :D nawet przy obniżeniu -35 mm i przy niskim silniku to raczej wrażenia to na nim nie robi ;)
 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 19:19   

he he no fakt a czemu 1.8 tylko?
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
xbialyx5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 37



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 19:26   

Wydaję mi się że najtańszy wybór. H22 to droga opcja... A ja nie mam jakichś dużych funduszy ;) chyba że może lepiej uturbić D16.
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 19:38   

Niestety ale silniki wiekszosci marek nie sa na tyle wytrzymale zeby uturbic malym kosztem bez szybkiego zakonczenia zywotnosci a nawet te uturbione nieczesto znosza wieksze przyrosty mocy ale sa wyjatki typu saab gdzie silniki benzynowe byly kuloodporne podtym wzgledem
Poprostu trzeba sie liczyc z zakuciem co tanie nie jest dla tego powszechniejszy jest swap
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xbialyx5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 37



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 19:46   

No dobra, to uważasz że silnik nie wytrzyma softa na poziomie 0.4 bara? Po montażu strojenie oczywiście. Przy używkach to że strojeniem wyjdzie 3-4 tysiące.
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 20:41   

Kwestia niskiego doladowania takiego jak moze podac nawet kompresor to jedno ale przy silniku kiedy w gre wchodziuturbienie zazwyczaj chce sie osiagnac zawsze troche wiecej
Silnik ktory na 1.6 ma 130km to juz nie malo a przy turbawce trzeba go mocniej podlac zeby nie bylo problemow niestety to nie klekot gdzie sie przestawi dmuchawe z 0.7 na 1.7 i silnik dzielnie znosi tutaj pasowalo by miec jakis przyklad niewiem jak na hondach modzono ale np k seria rovera nawet przy sofcie by miala problemy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xbialyx5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 37



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 20:54   

Wg for Hondy, lubię robili soft w D16. I jeździ im to ;) w CRXach to lata i w civicach. Więc chyba nie jest to jakiś problem dla tego silnika? A nawiasem D16A8 ma 122km ;) różni się od 130 konnej (D16A9) jednostki kolektorem wydechowym, brakiem sondy lambda, komputerem...
 
 
Vito_ 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 92
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 21:06   

U nas w Poznaniu swapowali do roverów jednostki z Hondy, nie było większych problemów :)

Soft też się dobrze sprawdzi jak będzie dobrze wystrojony. Odpuść kompresor jak już turbo, kompresor za duży hałas robi...
_________________
Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 21:12   

xbialyx5, tylko większość doładowanych D serii jest na jednym wałku a Ty chyba masz dwa. D16Zx i D16Yx są bardzo popularne w kwestii doładowania. Ale w 4k zł to raczej ciężko będzie się zamknąć.


Vito_, dokładnie. Kompresor hałasuje dość mocno. Jeszcze w jakimś wygłuszonym aucie to może i jest do przyjęcia ale w takim R to by był hardcore.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
xbialyx5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 37



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 21:19   

Właśnie chce zamontować turbo, odpalic samochód, sprawdzić szczelność instalacji i bez jazdy jak coś to zawieźć na lawecie samochód na strojenie do Warszawy no i dopiero nim latać.. Wyczytałem że najlepiej od razu zestroić bo silnik nie wyrobi. W sumie już wiem jak całość zainstalować oprócz smarowania turbo.. Czytałem że dopływ do turbo od czujnika poziomu oleju, a odpływ, trzeba zrobić otwór w misce olejowej nad lustrem oleju.. Czy to dobre informacje?

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 21:18 ]
Jakie problemy mogę napotkać jeśli chodzi o dwa wałki?

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 21:19 ]
I piszesz D16Zx. Ale np D16Z5 to jest to samo co D16a8;)
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 21:32   

Widze, myslales nad swapem a tu blizej do turbo, w kazdym razie jedno i drugie koszt nie maly jak na tak "niemlode autko" jesli niemasz wejscia zaslepionego w bloku to w misce sie wpinasz nad lustrem oleju ale starajac sie troche wyzej niz lustro, pamietaj ze splyw jest grawitacyjny.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xbialyx5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 37



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 22:28   

Wiesz dlatego że auto nie jest młode, to myślę co zrobić taniej. A i klocki do turbo można kupować "na raty". A swap z kolei na raz sporą sumę trzeba mieć i później na sam montaż. Nie mam warunków do zmiany silnika i rzeźb z tym związanych. A też o sofcie dużo szukałem i nawet montowali za niecałe 2tyś na używkach oczywiście bez strojenia. Także wydaję mi się że kwota 4tyś ze strojeniem powinna wystarczyć..

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 21:37 ]
A powiedz mi jak mogę sprawdzić w którym miejscu mamy lustro oleju w misce?

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 22:28 ]
Zmieniłem nazwę tematu żeby moderator nie miał się do czego przyczepić :) Pomóżcie co z tym lustrem oleju, jak sprawdzić w którym miejscu zrobić otwór. Czy trzeba zdjąć miskę? Oczywiście do robienia otworu miska będzie zdjęta :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 21, 2013 14:40   

Najlepiej zdjąć miskę, zalać wodą i wiemy do jakiej wysokości może sięgać olej.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 21, 2013 15:03   

z Dserią hondy mam doświadczenia... hmm ;) 2-remontowe :D generalnie dość mocno się zraziłem, bo mimo wpompowania góry hajsu w d16 wysrał się 2 razy, następnemu właścicelowi jeszcze raz. Kv6 które miałem i obecna Tseria dostają w dupsko dużo bardziej i odpukać żadnych awarii. Do czego zmierzam - jestes pewien, że honda? może lepiej wrzucić ori 2,0T z coupety ;) rozwojowość i cena gratów niższa niz w hondzie ;) a jednak 200KM i ~300Nm w takiej budzie to juz fajne osiągi ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
xbialyx5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 37



Wysłany: Czw Lut 21, 2013 16:32   

Po przemyśleniach wydaję mi się że jednak swap to zbyt kosztowna opcja do tego samochódu... A T seria też do tańszych nie należy jeśli o swap chodzi ;)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 21, 2013 16:34   

kompletny motor kupiłem za bo dajże 2600 czy 2800 - silnik, osprzęt, turbo, kolektory, wiązka (cała - kabinowa od tylnych świateł i silnika), skrzynia, łapy i przeguby ;) więc moim zdaniem sporo taniej ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
xbialyx5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 37



Wysłany: Czw Lut 21, 2013 16:42   

Ale do tego dochodzi jeszcze koszt montażu, a skrzynia? Trzeba szukać z torsenem od T serii?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 21, 2013 16:43   

można samemu zrobić ;) skrzynie miałem razem z motorem od 220 CT - ze szperką ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 11:07
dobryziom
Brak nowych postów MG ZR 1.4 Turbo
Mirek123 Tuning mechaniczny 13 Pon Wrz 01, 2014 18:07
Raptile
Brak nowych postów 1,6 16v + turbo
sebeks Tuning mechaniczny 48 Czw Kwi 23, 2009 22:28
sebeks
Brak nowych postów [MG ZR] VVC na 2.0 turbo
jrdarus1 Tuning mechaniczny 206 Sob Maj 17, 2014 12:12
karole36qp
Brak nowych postów MG ZR 160 turbo kit
zbrojak Tuning mechaniczny 69 Pon Wrz 29, 2008 10:13
kamil_luczak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink