Wysłany: Czw Lut 14, 2013 18:33 [R216 GTi] B18C4 w Roverze? Czy soft turbo?
Czy ktoś może widział, słyszał, lub ma jakieś informacje na temat swapu na Hondowskie B18C4 do kanciaka?;) Wszelkie informacje mile widziane Obecnie mam D16A8 z Hondy i czy jest jakaś opcja na SWAP czegoś z VTECiem?
Ostatnio zmieniony przez xbialyx5 Sro Lut 20, 2013 22:25, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 14, 2013 18:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: kolbuszowa
Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:55
niestety ale musiałbyś popytac na forach hondy bo oni znaja te silniki i wiedza czy podejdzie i kwestia taka widziałeś jak robia swapa do civica i wstawiaja 1.8 lub 2.0 i to wisi silnik strasznie nisko
Wiem, że nisko siedzą, ale zauważ że kanciak jednak jakoś dziwnie wysoko stoi nawet przy obniżeniu -35 mm i przy niskim silniku to raczej wrażenia to na nim nie robi
Niestety ale silniki wiekszosci marek nie sa na tyle wytrzymale zeby uturbic malym kosztem bez szybkiego zakonczenia zywotnosci a nawet te uturbione nieczesto znosza wieksze przyrosty mocy ale sa wyjatki typu saab gdzie silniki benzynowe byly kuloodporne podtym wzgledem
Poprostu trzeba sie liczyc z zakuciem co tanie nie jest dla tego powszechniejszy jest swap
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No dobra, to uważasz że silnik nie wytrzyma softa na poziomie 0.4 bara? Po montażu strojenie oczywiście. Przy używkach to że strojeniem wyjdzie 3-4 tysiące.
Kwestia niskiego doladowania takiego jak moze podac nawet kompresor to jedno ale przy silniku kiedy w gre wchodziuturbienie zazwyczaj chce sie osiagnac zawsze troche wiecej
Silnik ktory na 1.6 ma 130km to juz nie malo a przy turbawce trzeba go mocniej podlac zeby nie bylo problemow niestety to nie klekot gdzie sie przestawi dmuchawe z 0.7 na 1.7 i silnik dzielnie znosi tutaj pasowalo by miec jakis przyklad niewiem jak na hondach modzono ale np k seria rovera nawet przy sofcie by miala problemy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wg for Hondy, lubię robili soft w D16. I jeździ im to w CRXach to lata i w civicach. Więc chyba nie jest to jakiś problem dla tego silnika? A nawiasem D16A8 ma 122km różni się od 130 konnej (D16A9) jednostki kolektorem wydechowym, brakiem sondy lambda, komputerem...
xbialyx5, tylko większość doładowanych D serii jest na jednym wałku a Ty chyba masz dwa. D16Zx i D16Yx są bardzo popularne w kwestii doładowania. Ale w 4k zł to raczej ciężko będzie się zamknąć.
Vito_, dokładnie. Kompresor hałasuje dość mocno. Jeszcze w jakimś wygłuszonym aucie to może i jest do przyjęcia ale w takim R to by był hardcore.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Właśnie chce zamontować turbo, odpalic samochód, sprawdzić szczelność instalacji i bez jazdy jak coś to zawieźć na lawecie samochód na strojenie do Warszawy no i dopiero nim latać.. Wyczytałem że najlepiej od razu zestroić bo silnik nie wyrobi. W sumie już wiem jak całość zainstalować oprócz smarowania turbo.. Czytałem że dopływ do turbo od czujnika poziomu oleju, a odpływ, trzeba zrobić otwór w misce olejowej nad lustrem oleju.. Czy to dobre informacje?
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 21:18 ]
Jakie problemy mogę napotkać jeśli chodzi o dwa wałki?
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 21:19 ]
I piszesz D16Zx. Ale np D16Z5 to jest to samo co D16a8;)
Widze, myslales nad swapem a tu blizej do turbo, w kazdym razie jedno i drugie koszt nie maly jak na tak "niemlode autko" jesli niemasz wejscia zaslepionego w bloku to w misce sie wpinasz nad lustrem oleju ale starajac sie troche wyzej niz lustro, pamietaj ze splyw jest grawitacyjny.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wiesz dlatego że auto nie jest młode, to myślę co zrobić taniej. A i klocki do turbo można kupować "na raty". A swap z kolei na raz sporą sumę trzeba mieć i później na sam montaż. Nie mam warunków do zmiany silnika i rzeźb z tym związanych. A też o sofcie dużo szukałem i nawet montowali za niecałe 2tyś na używkach oczywiście bez strojenia. Także wydaję mi się że kwota 4tyś ze strojeniem powinna wystarczyć..
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 21:37 ]
A powiedz mi jak mogę sprawdzić w którym miejscu mamy lustro oleju w misce?
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 22:28 ]
Zmieniłem nazwę tematu żeby moderator nie miał się do czego przyczepić Pomóżcie co z tym lustrem oleju, jak sprawdzić w którym miejscu zrobić otwór. Czy trzeba zdjąć miskę? Oczywiście do robienia otworu miska będzie zdjęta
z Dserią hondy mam doświadczenia... hmm 2-remontowe generalnie dość mocno się zraziłem, bo mimo wpompowania góry hajsu w d16 wysrał się 2 razy, następnemu właścicelowi jeszcze raz. Kv6 które miałem i obecna Tseria dostają w dupsko dużo bardziej i odpukać żadnych awarii. Do czego zmierzam - jestes pewien, że honda? może lepiej wrzucić ori 2,0T z coupety rozwojowość i cena gratów niższa niz w hondzie a jednak 200KM i ~300Nm w takiej budzie to juz fajne osiągi
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
kompletny motor kupiłem za bo dajże 2600 czy 2800 - silnik, osprzęt, turbo, kolektory, wiązka (cała - kabinowa od tylnych świateł i silnika), skrzynia, łapy i przeguby więc moim zdaniem sporo taniej
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum