Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 17:48 [MG ZT] Nowe mapy silnika i soft na język polski
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Witam wszystkich. Mam pytanko odnośnie możliwości wgrania nowego softu do sterownika silnika, a mianowicie czy ktoś się orientuje gdzie w okolicach Zielonej Góry, bądź nawet w ZG? Czy w ogóle do wersji MG ZT 190 był też wypuszczony nowy soft w 2006?
Chciałbym też wgrać do kompa i systemu navi język polski, czy jest taka możliwość?
Pozdrawiam Krzysztof Nowak.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Kwi 04, 2013 12:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 17:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy w ogóle do wersji MG ZT 190 był też wypuszczony nowy soft w 2006?
A kto miał go wypuścić? Nie sądzę aby było coś "nowszego" co specjalnie poprawi Ci dynamikę jazdy oraz sprawi, że będziesz miał pod maską +X KM W sieci są dostępne jakieś modyfikacje, ale nie potrafię Ci powiedzieć co dają... pewnie nie wiele. Większość uważa, że w benzynie 2.5V6 należy modyfikacje poczynić w sprzęcie, a nie w sofcie.
Czy można zrzucić pamięc ze sterownika tradycyjnymi interfejsami do 200 zł? Nie... mnie się nie udało. Być może się da, trzeba prześledzić fora angielskie lub powertować nasze forum. Być może trzeba wyciągać ECU na stół.
Krzysztof_89 napisał/a:
Chciałbym też wgrać do kompa i systemu navi język polski, czy jest taka możliwość?
Navi - nie wiem, nie sądzę, do komputera pokładowego również nie da się wrzucić polskiego. Tzn. nie ma rzeczy niemożliwych, ale nikt się tego nie podejmował - możesz być pierwszy
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Hmmm... w tym temacie z naszego forum(forum ) piszą, że są jakieś "nowe" mapy z 2006 Moje autko jest z 2001, więc podejrzewam, że nikt nie aktualizował w nim softu
Czyli nikt nie posiada u siebie w kompie języka polskiego? Bo ja mam po niemiecku i chyba już wolę mieć po angielsku heh
Panowie w tym poście piszą o dość znacznym zmniejszeniu spalania po upgrade softu, więc może warto
Chciałbym też wgrać do kompa i systemu navi język polski, czy jest taka możliwość?
pewnie napęd navi masz oryginalny Rover. Nie da się wgrać nowego softu ze zmienionym językiem poprzez uaktualnienie z płyty. Komputer navi sprzętowo jest identyczny jak w BMW ale Rover wgrał inny firmware bez możliwości aktualizacji. Jest to możliwe poprzez wylutowanie kości i wczytanie firmware dla czytnika BMW z modyfikacjami jakie chcesz, w tym język polski. Ale do tego trzeba mieć sprzęt i wiedzę. Na allegro jest wiele ofert, koszt około 300-400zł
lub możesz kupić napęd DVD wyjęty z BMW i wtedy ściągasz firmware zmodyfikowany i wczytujesz z płyty sam. Napęd mk3 to koszt około 500-600zl, mk4 (DVD) 900-1000zł. Tylko trzeba uważać bo były również wersje monochromatyczne.
Pięta a masz wsady do tych kości? To jest gdzieś dostępne on-line?
Tyle kasy za te zabawki, to nie wiem czy nie wybrałbym chińskiego pudełka 2din z tunerem dvb-t i windows ce 6.0 z możliwością zainstalowania automapy No ale...
Krzysztof_89 napisał/a:
Czyli nikt nie posiada u siebie w kompie języka polskiego? Bo ja mam po niemiecku i chyba już wolę mieć po angielsku heh
Na sesji T4 możesz sobie zmienić język i market na jakiś dostępny z kilku. Polski market jest, ale języka nie ma. Myślę, że najlepszy będzie angielski Sam język mogą Ci zmienić wszyscy posiadacze interfejsu BMW SCANNER
Krzysztof_89 napisał/a:
Hmmm... w tym temacie z naszego forum(forum ) piszą, że są jakieś "nowe" mapy z 2006
Hm... dziwne ten 2006 rok jest ciekawy, no ale wyszła płyta T4 z takiego roku więc może przy jego pomocy można zaktualizować soft w ECU. Spróbuj podjechać do kogoś kto ma i ogarnia w stopniu wyższym T4. Same odczyty z czujników i logi błędów nie wystarczą
Plik z mapami w moim zbiorze jest z 2009 Ciekawe co w sobie ma?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Tak na przyszły rok zamierzam wymienić radyjko na coś multimedialnego w 2-din, ale to za rok, najpierw mechanika W kompie i fabrycznym navi chciałbym tylko inny język niż niemiecki
Bardziej ciekawi mnie nowy soft do sterownika silnika, ciekawe czy faktycznie jest możliwość aktualizacji i czy tak poprawia dynamikę auta
Pięta a masz wsady do tych kości? To jest gdzieś dostępne on-line?
nie mam ale myślę, że można by było bez problemu znaleźć.
Kiedyś się tym interesowałem bo napęd mi poszedł i chciałem do tzw. speca dać do naprawy i powiedział mi, że może przy okazji wgrać do kości firmware z BMW. Ale napęd naprawiłem sam za 4zł a 350zł, kóre wołał za tą operacją odstraszyło mnie, biorąc pod uwagę, że nie używam tej navi bo wolę odpalić nawigację na Androidzie w telefonie.
Tak właśnie już napisałem priv do PHJOWI, zobaczymy co z tego będzie
Ciekawa ta stacja multimedialna, aczkolwiek nie wiadomo jak z jakością tego sprzętu, firma krzak... Myślałem bardziej nad czymś z clariona/kenwood/alpine... z ładną dopasowana zaślepką
Ale na to jeszcze czas, póki co mechanika musi być na perfekt
A tam krzak. Chińczyk jak wielu na rynku tylko taki dedykowany dla MG6 A ponieważ MG6 to prawie to samo co Rover 75/ZT dlatego wszystko pasuje i nic nie trzeba rzeźbić. Kilka osób z forum już ma to cacko i sprawdza się całkiem nieźle.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Tak właśnie już napisałem priv do PHJOWI, zobaczymy co z tego będzie
Nic z tego nie będzie. Raczej Ci nie odpisze. Najlepiej zadzwoń do niego i pogadaj na temat wgrywania nowej mapy do kompa. Mi to zrobił. Mi spalanie przez to właściwie nie spadło. Dynamika? Hmmm no coż. w sumie różnicy większej nie odczuwam. Ale jak to gadałem z Jowim kiedyś to z tym spalaniem różnie bywa. jednego spalanie spadnie u innego nie...
Co do zmiany języka w navi...
A jaki masz czytnik? taki?
http://allegro.pl/rover-7...3139276962.html
czy taki?
http://allegro.pl/czytnik...3114270429.html
Jeśli ten drugi to raczej nie zmienisz języka... chyba że T4 może. Jeżeli spróbujesz tutaj coś zmienić może to spowodować zablokowanie się navi.
Jeśli masz ten drugi czytnik to jest opcja zmiany języka. W ZG jest pewna firma która się tym zajmuje. Na Jędrzychowie o ile dobrze pamiętam.
xROnx a tobie te mapy wgrywał jak już miałes kolektor naprawiony czy przed naprawą?
Mi wgrał mapy i różnica w dynamice auta kolosalna a zużycie paliwa spadło o litr, u Zukowatego podobnie było ale spalanie u niego to trochę inna bajka bo on nosi buty na grubej ciężkiej zelówce hehe
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
xROnx a tobie te mapy wgrywał jak już miałes kolektor naprawiony czy przed naprawą?
Tzn wgrywał je przed naprawą i kolektora i VISów. Ale potem jak oddałem mu R drugi raz to już miałem i kolektor naprawiony i silniczki VIS. Mariusz mówił że sprawdzał czy mapy(jak to on określił) "siedzą" i siedziały....
Krzysztof_89, a przykład sknerka, jest dowodem na to że zmiana map robi różnice
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 22:26 Re: [MG ZT 190] Nowe mapy silnika i soft na język polski
Krzysztof_89 napisał/a:
Chciałbym też wgrać do kompa i systemu navi język polski, czy jest taka możliwość?
Mam podobne auto (import z Niemiec), u mnie menu z nawigacji fabrycznej (BMW)/komputera pokładowego daje możliwość przełączania pomiędzy np. językiem polskim czy angielskim - UWAGA, ciekawostka - przełączanie języka interfejsu navi niestety wpływa na język komunikatów na wyświetlaczu w zegarach. Tzn. wybranie w navi języka GB = angielski na kompie pokładowym, wybranie w navi PL = niemiecki na kompie w zegarach + polski w nawigacji
xROnx dlatego nie czułeś różnicy bo po naprawie VIS miałeś już kopa zmap i VIS razem u mnie na nowych mapach jak VIS umarł to auto zamuliło konkretnie jak naprawiłem VIS odzyskał parametry choć reset kompa zrobić musiałem.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Witam. Z tych co są podane z allegro czytników, mam ten pierwszy = droższy..., czyli mogę sobie zaktualizować oprogramowanie
Zobaczymy, pogrzebie jeszcze w menu navi, może mam fabrycznie wgrany Polski
A powiedzcie Panowie, bo będę niedługo rozbierał kolektor i wyciągał VIS'y i odsyłał na diagnoze do kolegi z forum Dzieju, przy zdjętym kolektorze prócz czyszczenia na co jeszcze zwrócić uwagę?
Dostałem odpowiedź od Phjowi i myślę, że jak tylko wszystko z mechaniką już porobię, to udam się do niego na nowe mapy i zobaczymy co to będzie
Dodam jeszcze, że razem z autem od niemca dostałem całe pudełko "oryginalnych";) płyt z navi, wiec może mam już odblokowaną?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum