Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Brak dzwieku przy zapalonych swiatlach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Brak dzwieku przy zapalonych swiatlach
Autor Wiadomość
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 08:07   

Hej. Sorry za chwilową nieobecność na forum :) Tak. Akumulator odlaczali... a to ma jakis zwiazek z tym? wczesniej tez bym odlaczany i wszystko dzialalo :(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 08:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 16:03   

MaReK napisał/a:
A co jeśli tak? Ja odłączam b. często aku, ale nigdy nie miałem z tego tytułu problemów.
a to, że jak w tym czasie były kluczyki w stacyjce i np. włączony zapłon (chociaż nie koniecznie) oraz otwarte drzwi kierowcy i może włączone jakieś odbiorniki , to BCU się pogubiło. Są procedury odłączania i podłączania aku w R75 , zalecenie stosowania podtrzymania np.przez zapalniczkę. 99 razy na 100 jest Ok , a 1 raz jest problem , dlatego lepiej robić to zgodnie z procedurami.

[ Dodano: Wto Kwi 02, 2013 17:03 ]
tazOR napisał/a:
wczesniej tez bym odlaczany i wszystko dzialalo
może wtedy drzwi były zamknięte a kluczyki w kieszeni i wszystkie odbiorniki wyłączone ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 18:26   

SeniorA napisał/a:
a to, że jak w tym czasie były kluczyki w stacyjce i np. włączony zapłon (chociaż nie koniecznie) oraz otwarte drzwi kierowcy i może włączone jakieś odbiorniki , to BCU się pogubiło. Są procedury odłączania i podłączania aku w R75 , zalecenie stosowania podtrzymania np.przez zapalniczkę. 99 razy na 100 jest Ok , a 1 raz jest problem , dlatego lepiej robić to zgodnie z procedurami.

Nie zliczę razów wyjmowania i odłączania aku. może nie było ich 100 :) Nie robiłem jednak tego tak hardcorowo jak opisujesz, ale trzymam kluczyki przy sobie, drzwi kierowcy mam otwarte (nie posiadam europejskiego zamka więc w razie co nie otworzę drzwi), światełko się świeci w środku. Reszta odbiorników wyłączona... jedyne co mi się przytrafiło to zanieczyszczona klema masowa i problemy z otwieraniem, uruchamianiem auta w późniejszym okresie użytkowania.

Nie wiem czy BCU ma bezpośredni wpływ na ten problem. Kolega napisał, albo to już drugi kolega, że jednak IPK pokazuje otwarte drzwi. A czy sygnał na gong wysyła LSM czy BCU? Jak zepsułem LSM softowo, to nie wysyłał mi gongów i pików. Jak wyłaczyłem GONG w IPK to także nie było go słychać ;) Jak jechałem kiedyś kilka KM bez BCU, nie miałem klimy, centralnego, szyb, ale np. parktronic mi działał, radio też... pikanie było ;) Stąd twierdzę, że nie koniecznie ma to wpływ. Jednak są to urządzenia elektroniczne i mają prawo się wysypać...

Zatem możesz spróbować kolego tazOR, odłączyć na kilka chwil aku, podłaczyć ponownie i zobaczyć. Jak zadziała musisz wysłać jakiś gift SeniorA ;)

Sprawdzałeś ten swój moduł w ogóle? W/g opisu wyżej?

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 18:46   

Ja chyba jednak mam uszkodzony moduł oświetlenia, bo nie mogę zdezaktywować podświetlenia w kabinie, nic nie daje przytrzymanie przez 5 sek. głównego przycisku(tego środkowego, bo są jeszcze dwa po bokach)... :( No i zawsze świeci mi się podświetlenie przełącznika świateł... :(
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 19:05   

Krzysiek, to trzymaj ok. 15 sek. Ja też ostatnio próbowałem i 5sek. to za mało ;)
Trzymaj aż mrugnie ;) No chyba, że będzie to trwało 2min. to olej i puść, bo palec złamiesz ;D

Wyjmij moduł i oceń gniazdo. Potem przejrzyj czy nie ma wilgoci w modułach BCU.
Jeśli jest, to suszenie, potem łatanie dziur i już. A możesz też spróbować odłączyć i podłączyć aku.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 19:35   

Ok jeszcze spróbuje 15 sek :) Jak tylko będę miał warunki to dobiore się do LSM i BCU i odgrzybię klime od razu jak już pół dechy rozbiorę hehe :)
A powiedzcie jeszcze, gdzie on ma bezpieczniki oprócz tych pod maską, bo też warto nowe założyć? :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 19:41   

Krzysztof_89 napisał/a:
A powiedzcie jeszcze, gdzie on ma bezpieczniki oprócz tych pod maską, bo też warto nowe założyć? :)

To jest kolejny problem. Pucha jak zgnita, to trzeba zmienić na nową - używaną, ale sprawną.
Pół dechy to przesadzasz. Z lewej pod kierownicą odkręcasz dwa wkręty maskownicy nad nogami. Następnie śćiągasz ją w dół i pchasz w kierunku fotela - ona wylezie sobie lekko.
Moduł siedzi na trzech śrubkach. Odkręcasz i wyciągasz w kierunku swoim delikatnie, żeby kabli nie zerwać. Wtyczka to typowy standard dla BMW. Zwalniasz blokadę, biały suwak przesuwasz i jednocześnie wychodzi Ci wtyczka do góry. Teraz sprawdzasz sobie piny oraz wtyczkę czy nie ma nalotu białego/zielonego. Jak nie ma, możesz rozebrać moduł w domu. Delikatnie nie spie... czegoś ;)

A z drugiej strony. Zdejmujesz plastikową maskownicę, odkręcając ją od podłogi. Taka śmieszna plasitkowa śruba/nakrętka z szerokim łbem i dziurami ;) Na górze jest na takie wkręty, że odkręcisz paznokciem, albo złotówką. Przekręcasz o 90stopni i "gwózdki" wypadają. Osłona schodzi. Tam też jest puszka bezpieczników. Ale jej stanu nie ocenisz z tej pozycji. Musisz wyjąć schowek, procedura opisana na forum ;)

Działaj - szkoda czasu i auta ;D

Zanim to zrobisz wszystko, rozłącz na 3 min. aku ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 19:57   

No cóż wydaje mi się, że dopiero przyszły weekend będę z tym wszystkim walczył - teraz praca codziennie i week studia ;) Z wymontowaniem półki będzie jeszcze problem, bo tam zmieniara siedzi, ale nie poddam się bez walki :)

Marku a powiedz mi jeszcze, jak mi ciężko chodzą pokrętła od radia, można je śmiało zdjąć?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 19:58   

A jakie masz radio i po co chcesz to robić ;D ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 20:07   

Radio z navi fabryczne, bo mnie denerwują bo są jakby zaklejone czymś ;P
Coś w stylu jak się wyleje coś słodkiego na pilota od TV heh :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 20:09   

Hmm.. nie będę zgadywał czy da się czy nie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 20:15   

Hehe zobaczymy, coś pokombinuję :D
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 23:12   

Krzysztof_89 napisał/a:
Z wymontowaniem półki będzie jeszcze problem, bo tam zmieniara siedzi, ale nie poddam się bez walki

czekaj czekaj, po co będziesz demontował półkę, jaką półkę. Półkę czy schowek ?? :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 23:18   

Półkę - schowek ;) W schowku zwykle jest zmieniarka ;)
Nic jednak trudnego ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 23:22   

MaReK napisał/a:
W schowku zwykle jest zmieniarka

to wiem, ale tylko chciałem się dowiedzieć po co będzie wyciągana :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 23:32   

Żeby mógł wyjąć cały schowek i dostać się do modułu komfortu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 00:27   

MaReK napisał/a:
Żeby mógł wyjąć cały schowek i dostać się do modułu komfortu.


Jak sie wygodnie polozy na plecach nogami na suficie :D to sie dostanie .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 07:02   

Hehe Panowie, damy radę, jak nie poradze sobie na plecach, to wymontuję cały schowek z nagrywarką :) Muszę dostać się do tych bezpieczników i modułu komfortu :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 07:59   

Zacznij od rozłączenia aku. Potem LSM i na końcu BCU ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 08:24   

Dobrze, to zrobie to w takiej kolejności :) bezpieczniki też wymienię na nówki wszystkie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Brak dzwieku czujnikow cofania
bochas Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Mar 15, 2017 20:18
AdaskoC
Brak nowych postów [R75]Nie działa czujnik cofania brak dzwięku
roverr Rover serii 75, MG ZT 23 Sro Gru 12, 2018 02:27
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT] - akustyczny problem, generowanie dźwięku
MaReK Rover serii 75, MG ZT 17 Sro Gru 04, 2013 14:05
MatiNitro
Brak nowych postów [R75] - Prośba o sprawdzenie dźwięku pracy silnika
stanley89__ Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sie 08, 2013 11:15
MaReK
Brak nowych postów [r75 kombi] niewyjasniona zagadka dziwnego dzwieku we mgle
dawidd Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Wrz 17, 2014 05:42
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink