Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 16:03
MaReK napisał/a:
A co jeśli tak? Ja odłączam b. często aku, ale nigdy nie miałem z tego tytułu problemów.
a to, że jak w tym czasie były kluczyki w stacyjce i np. włączony zapłon (chociaż nie koniecznie) oraz otwarte drzwi kierowcy i może włączone jakieś odbiorniki , to BCU się pogubiło. Są procedury odłączania i podłączania aku w R75 , zalecenie stosowania podtrzymania np.przez zapalniczkę. 99 razy na 100 jest Ok , a 1 raz jest problem , dlatego lepiej robić to zgodnie z procedurami.
[ Dodano: Wto Kwi 02, 2013 17:03 ]
tazOR napisał/a:
wczesniej tez bym odlaczany i wszystko dzialalo
może wtedy drzwi były zamknięte a kluczyki w kieszeni i wszystkie odbiorniki wyłączone ?.
a to, że jak w tym czasie były kluczyki w stacyjce i np. włączony zapłon (chociaż nie koniecznie) oraz otwarte drzwi kierowcy i może włączone jakieś odbiorniki , to BCU się pogubiło. Są procedury odłączania i podłączania aku w R75 , zalecenie stosowania podtrzymania np.przez zapalniczkę. 99 razy na 100 jest Ok , a 1 raz jest problem , dlatego lepiej robić to zgodnie z procedurami.
Nie zliczę razów wyjmowania i odłączania aku. może nie było ich 100 Nie robiłem jednak tego tak hardcorowo jak opisujesz, ale trzymam kluczyki przy sobie, drzwi kierowcy mam otwarte (nie posiadam europejskiego zamka więc w razie co nie otworzę drzwi), światełko się świeci w środku. Reszta odbiorników wyłączona... jedyne co mi się przytrafiło to zanieczyszczona klema masowa i problemy z otwieraniem, uruchamianiem auta w późniejszym okresie użytkowania.
Nie wiem czy BCU ma bezpośredni wpływ na ten problem. Kolega napisał, albo to już drugi kolega, że jednak IPK pokazuje otwarte drzwi. A czy sygnał na gong wysyła LSM czy BCU? Jak zepsułem LSM softowo, to nie wysyłał mi gongów i pików. Jak wyłaczyłem GONG w IPK to także nie było go słychać Jak jechałem kiedyś kilka KM bez BCU, nie miałem klimy, centralnego, szyb, ale np. parktronic mi działał, radio też... pikanie było Stąd twierdzę, że nie koniecznie ma to wpływ. Jednak są to urządzenia elektroniczne i mają prawo się wysypać...
Zatem możesz spróbować kolego tazOR, odłączyć na kilka chwil aku, podłaczyć ponownie i zobaczyć. Jak zadziała musisz wysłać jakiś gift SeniorA
Sprawdzałeś ten swój moduł w ogóle? W/g opisu wyżej?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ja chyba jednak mam uszkodzony moduł oświetlenia, bo nie mogę zdezaktywować podświetlenia w kabinie, nic nie daje przytrzymanie przez 5 sek. głównego przycisku(tego środkowego, bo są jeszcze dwa po bokach)... No i zawsze świeci mi się podświetlenie przełącznika świateł...
Krzysiek, to trzymaj ok. 15 sek. Ja też ostatnio próbowałem i 5sek. to za mało
Trzymaj aż mrugnie No chyba, że będzie to trwało 2min. to olej i puść, bo palec złamiesz
Wyjmij moduł i oceń gniazdo. Potem przejrzyj czy nie ma wilgoci w modułach BCU.
Jeśli jest, to suszenie, potem łatanie dziur i już. A możesz też spróbować odłączyć i podłączyć aku.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ok jeszcze spróbuje 15 sek Jak tylko będę miał warunki to dobiore się do LSM i BCU i odgrzybię klime od razu jak już pół dechy rozbiorę hehe
A powiedzcie jeszcze, gdzie on ma bezpieczniki oprócz tych pod maską, bo też warto nowe założyć?
A powiedzcie jeszcze, gdzie on ma bezpieczniki oprócz tych pod maską, bo też warto nowe założyć?
To jest kolejny problem. Pucha jak zgnita, to trzeba zmienić na nową - używaną, ale sprawną.
Pół dechy to przesadzasz. Z lewej pod kierownicą odkręcasz dwa wkręty maskownicy nad nogami. Następnie śćiągasz ją w dół i pchasz w kierunku fotela - ona wylezie sobie lekko.
Moduł siedzi na trzech śrubkach. Odkręcasz i wyciągasz w kierunku swoim delikatnie, żeby kabli nie zerwać. Wtyczka to typowy standard dla BMW. Zwalniasz blokadę, biały suwak przesuwasz i jednocześnie wychodzi Ci wtyczka do góry. Teraz sprawdzasz sobie piny oraz wtyczkę czy nie ma nalotu białego/zielonego. Jak nie ma, możesz rozebrać moduł w domu. Delikatnie nie spie... czegoś
A z drugiej strony. Zdejmujesz plastikową maskownicę, odkręcając ją od podłogi. Taka śmieszna plasitkowa śruba/nakrętka z szerokim łbem i dziurami Na górze jest na takie wkręty, że odkręcisz paznokciem, albo złotówką. Przekręcasz o 90stopni i "gwózdki" wypadają. Osłona schodzi. Tam też jest puszka bezpieczników. Ale jej stanu nie ocenisz z tej pozycji. Musisz wyjąć schowek, procedura opisana na forum
Działaj - szkoda czasu i auta
Zanim to zrobisz wszystko, rozłącz na 3 min. aku
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No cóż wydaje mi się, że dopiero przyszły weekend będę z tym wszystkim walczył - teraz praca codziennie i week studia Z wymontowaniem półki będzie jeszcze problem, bo tam zmieniara siedzi, ale nie poddam się bez walki
Marku a powiedz mi jeszcze, jak mi ciężko chodzą pokrętła od radia, można je śmiało zdjąć?
Hehe Panowie, damy radę, jak nie poradze sobie na plecach, to wymontuję cały schowek z nagrywarką Muszę dostać się do tych bezpieczników i modułu komfortu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum