Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 09:41 Już sam nie wiem R75
Witam serdecznie wszystkich klubowiczów. Niebawem będę przymierzał się do zakupu samochodu od kilku lat jestem zauroczony Roverem 75, interesuje mnie samochód z roczników 99', 00' oraz 01' ciemny najchętniej czarny z jasną skórą lub welurem to wiem na pewno, natomiast co do jednostki napędowej mam mega dylemat. Początkowo interesował mnie silnik 2.0 v6 z porządną sekwencją, ale im bardziej zagłębiam się w temacie (przeczytałem oczywiście opis silników na forum) tym więcej mam wątpliwości jaki silnik wybrać. Zależy mi na jak najniższych kosztach utrzymania tj na jak najmniej awaryjnej jednostce. Nigdy nie miałem diesla a z tego co zauważyłem chwalicie sobie motorki BMW, mam jednak obawy bo ceny częsci do tego silnika są wysokie nie to, że chcę oszczędzać na częsciach tylko 2000 pln za jakąś pierdułke mnie odstrasza Rocznie robię około 30 000 km w tym zdecydowaną większość na krótkich odcinkach tj 25 do 50 km i tak czytam i czytam i sie pogubiłem bo w tym uszcelka wadliwa w tamtym co innego, mam ogromny mętlik i proszę o pomoc aby ktoś rzetelnie z czystym sumieniem mógł polecić którąś jednostke. Po za tym temat skrzyni biegów oczywistym wyborem zawsze wydawała mi sie manualka jednak czytam forum i temat sprzęgła jest baaardzo często poruszany, nigdy nie jeździłem w automacie ale spotkałem się z opiniami, że w rowerku taniej wychodzi dobrze utrzymany automat, choć z drugiej strony piszecie, że niedroga modyfikacja sprzęgła pozwala cieszyć się bezawaryjną jazdą w manualu, moje pytanie brzmi na ile to jest wiarygodne czy ktoś przejechał 100 tyś i wszystko jest ok? Kolejna kwestja to te żarówki, zamki, przecieki, stukania mówicie to nic bo to normalne i ja to rozumiem bo auto z klasą bo piękne, bo w każdym samochodzie trzeba to robić bo warto... aktualnie jeżdże lanosem przez 5 lat spalila mi sie jedna żarówka fakt udał mi się. Wiem że jak sie chce jeździć a nie gmerać to się kupuje auto w salonie, ale do czego zmierzam, a no do tego czy: jest się w stanie doprowadzić te wszystkie (drobne bo drobne) wady uszczelnienia, zamki, elektryke(i te poważniejsze sprzęgło układ chłodniczy) do takiego stanu żeby się cieszyć jazdą a nie satysfakcją ze zdolności manualnych przy ciągłym poprawianiu fabryki? (nie żebym nie lubiał ale co za dużo to nie zdrowo) Mi naprawde to auto się podoba strasznie ale... no właśnie sporo tych ,,ale" bardzo wszystkich proszę o obiektywne opinie. Mam nadzieje, że nie pogmatwałem niczego ,a no i nie wysyłajcie mnie do salonu, albo po następnego lanosa
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 09:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
uważam, że powinieneś zainteresować się dieslem, mam benzynę od 11 miesięcy, w sumie na części które się zepsuły, to może z 500 zł wydałem. Alę główną kwestią jest czy chcesz na sam początek włożyć 2 tys. w sam rozrząd (mowa tu o V6).
Co do diesla, to troszkę trzeba lubić sobie ręce brudzić, kilka elementów trzeba przeczyścić i dbać o ich stan aby służył zacnie
W benzynie jak przyjdzie wymiana cewek, kabli, świec, to koszt ponad 1000 zł
Automat dieaslu, to wydaję mi się, że się nie opłaca, ponieważ potrafi spalić 10l w trybie miejskim, a benzyna w automacie (oczywiście zagazowana) wychodzi ciut taniej
Teraz bym pewnie wybrał diesla(ponieważ kupiłem benzynę bez gazu i założyłem nową instalację, z którą miałem problemy), ale z racji, że już nie chciałem jeździć klękotem, wybrałem benzynę, tylko nie wiedziałem że diesel w Roverku jest dość przyjemny.
Mimo wszystko jak czasem jeżdżę samochodem mamy Renault Scenic diesel i później wskakuję w swoją benzynę, to nie żałuje
Trochę moja wypowiedz pogmatwana (tak jak ja ), ale może coś Ci rozjaśni
hmm wymiana rozrzadu nie stanowi dla mnie dużego problemu, a co do przewodow, cewek i kabli to nie sadze ze kosztuja 1000, chyba ze je wymieniales i tyle kosztowaly to mnie sprostuj. Dzieki za opinie, ale dylemat mam dalej i chyba nie ma twardych dowodow ktore zdecydowanie przeciagna szale na korzyść ON czy PB z LPG
Rozglądałem sie ostatnio w sieci po sklepach z czesciami pod katem ich dostepnosci i np teoretycznie zaliczylem dzwona i chce kupic nowa lampe to widze ze jest spory problem zeby wogole nowke znalezc macie jakies doswiadczenie w tej kwestii?
i powiedz kolego ile ci spali lpg i ile plus minus benzyny przy tym pojdzie?
Automat dieaslu, to wydaję mi się, że się nie opłaca, ponieważ potrafi spalić 10l w trybie miejskim, a benzyna w automacie (oczywiście zagazowana) wychodzi ciut taniej
Nie przesadzajmy, sam mam automat i na mieście nie mam problemów, żeby zamknąć się w około 8l/100km. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia jak kto jeździ i na jakich odcinkach po mieście. No i temat zimy i sprawnego webasta. Na trasie to jest bajka bo przy średniej prędkości 90-110km/h spalanie może zejść do 5,3-5,5l. Są tu osoby które przy manualnej skrzyni zeszły poniżej 5l.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 51 Skąd: Budzyń
Wysłany: Sob Kwi 13, 2013 06:31
Pomiary spalania na gazie wg przejechanego dystansu zawsze obarczone są błędem gdyż mało kto odlicza dystans przejechany na benzynie do czasu rozgrzania auta i przełączenia na gaz. Z mojego doświadczenia wynika, że latem do rozgrzania auta potrzeba ok 1 - 1,5 km natomiast zimą - w zależności od temperatury - od 2,5 - 4 km. Programy do obliczania spalania na podstawie przejechanego dystansu i ilości zatankowanego gazu zawsze zimą "łechcą moje ego" i wyliczają spalanie na poziomie 11l/100 km natomiast latem na ok 13l/100 km. Trzeba jednak do zatankowanego gazu zimą doliczyć 1/2 baku spalonego paliwa a latem 1/4 baku na miesiąc. Nie mam komputera pokładowego więc nie mogę nic powiedzieć co do dokładności jego wskazań spalania. Przyjmując średnie spalanie 14l gazu w KV2,0 i 7l oleju napędowego w dieslu przy obecnym stosunku cen paliw to i tak korzystniej wychodzi jazda na gazie ale doliczając benzynę na rozgrzanie auta są to koszty porównywalne. Co do ew napraw diesla - nie wiem czy są większe niż przy benzynie. Niestety nie liczyłbym - tak jak u Ciebie w lanosie - że pojeździsz kilka lat bez napraw i wkładu finansowego . To dosyć kosztowna inwestycja nie tylko pod względem napraw ale i eksploatacji. W moim przypadku koszty napraw i eksploatacji wyniosły do dzisiaj ok 2/3 kosztu zakupu[ rozrząd, opony, klocki, oleje do silnika, skrzyni biegów, naprawy zamków drzwi, zakup i wymiana uszkodzonej automatycznej skrzyni biegów, wymiana jej sterownika, cewka zapłonowa, tuleje wahaczy przednich (po tej zimie muszę wymienić je ponownie), wahacz przedni, montaż instalacji gazowej, droższe przeglądy] co nie zmienia faktu, że nie żałuję zakupu i nadal jazda nim sprawia mi przyjemność
_________________ R75 2.0 KV 1999r automat gaz
Mitsubishi Eclipse 2.0 1992r - było
O taka odpowiedz mi Slawek chodzilo a co do lanosa to nie jest tak, ze jezdzilem bez wkladu finansowego i napraw chodzilo mi raczej o duperele typu zarowki. Klocki plyny itp. to oczywista sprawa cewke tez wymienialem no, ale nie za niemal 1000 pln bo najdrozsza kosztuje 350. Co do silnika ciagle chcetniej wybralbym dwu litrowa benzyne z lpg chocby ze wzgledu na koszt ubezpiezenia. Niestety troche demotywuje mnie koszt utrzymania roverka, ale nie widze na rynku samochodu choc troche podobnego ktory by mi tak pasowal jak on i mam taki dylemat ze chyba w zyciu takiego nie mialem..., a powiedz SlawekG ile masz roverka bo 2/3 kosztu zakupu to kolejny argument przemawiajacy niestety na niekorzysc R75 chyba, ze masz go kilka lat
loompek, r75 nigdy nie był i nie będzie tani w utrzymaniu
Z tego co tu czytam to na to wygląda tylko, ze zalezy co dla kogo jest tanie... no, ale zastanawiam się jak bardzo... jak Audi A8, czy starsza S-klasa? czy jak inne passaty i golfy
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 15:13
loompek napisał/a:
no, ale zastanawiam się jak bardzo... jak Audi A8, czy starsza S-klasa? czy jak inne passaty i golfy
koszty utrzymania są zbliżone do poziomu kosztów eksploatacji droższych aut.Pozycjonuje się w klasie luksusowej obok Audi A4 , Alfy 166 ,Mercedesa C, BMW serii 3, tak pisała prasa i chyba tak jest .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum