Z tego co się naczytałem wcześniej to przyczyn może być trzy
Uwalone kondensatory, o kórych mowa w poście wyżej
Zalana płyta wodą i zaśniedziałe ścieżki
Uszkodzona antena i czytnik szuka cały czas satelit i nie może wejść w stan uśpienia
Uwalony soft w czytniku - przyzczyną może być nagle rozłaczanie akumulatora w momencie kiedy czytnik jest w fazie budzenia się po właczeniu zapłonu.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 11:07
Dziękuje za podpowiedzi.
Mój czytnik działa - mapy i navi działają bez zarzutu, opcje z komputera pokładowego też są obsługiwane poprawnie po wpięciu modułu navi - tylko prąd coś pobiera
Czytnik trafił dziś do 'kumatego' elektryka, sprawdzi to ale od raz powiedział, że skoro samo urządzenie działa poprawnie, możliwe że to wcale nie sam czytnik ale inne urządzenie podpięte do całego obwodu...
p.s. Pieta - tobie naprawa opisane w opisanym wątku pomogła i navi przestało Ci brać prąd?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 12:06
Najprościej chyba tak:
- pozamykać wszystkie drzwi, odczekać aż zgasną światła kabiny, itp.
- odpiąć klemę (-) i miernikiem zmierzyć pomiędzy klemą aku a wypiętym przewodem
- odpiąć navi
- ZAMKNĄĆ klapę bagażnika
- poczekać na zgaśnięcie świateł
- powtórzyć pomiar na klemie (-)
[ Dodano: Sro Kwi 17, 2013 13:06 ]
U mnie pomiar z wyjętym navi, itp. pokazał 0.17A.
Ale trzeba koniecznie chwilę odczekać z miernikiem, inaczej pokaże dużo więcej (np. 1.6A u mnie przed zgaśnięciem świateł kabiny).
p.s. Pieta - tobie naprawa opisane w opisanym wątku pomogła i navi przestało Ci brać prąd?
Przestał brać prąd
rafalmis1 napisał/a:
jak sprawdzić czytnik czy pobiera prąd czy nie
Podłącz miernik pod bezpiecznik audio, pod tym samym bezpiecznikiem jest navi. Ja mam zrobiony taki specjalny bezpiecznik z wyprowadzeniami na miernik
Wchodzisz do auta podłączasz miernik i zamykasz auto.
W ciągu kilku minut usupiają się prawie wszystkie moduły w aucie. Audio i navi po jakiejś minucie, zresztą zobaczysz na mierniku.
Niestety w tym aucie sprawdzenie poboru prądu wszystkich urządzeń na postoju, podłaczając się pod akumulator będzie trochę trwało, poniważ BCU wygasza się około 20 minut
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 12:11
Na razie porażka
Moduł navi był u magika-elektryka, dałem mu nawet wydruki z forum. Niestety w jego ocenie moduł jest sprawny, kondensatory ok, brak zalań czy uszkodzeń, samo urządzenie podpięte luzem, nie w aucie - navi pobiera normalną, niską ilość prądu.
Elektryk ma teorię, że problemem mogą być jakieś czujniki/urządzenia do których sam moduł nawigacji jest podpięty czego on nie sprawdzi
Poleca mi wizyte w dobrym serwisie BMW specjalizującym się w elektryce.
Ktoś ma pomysł co może się dziać?
Walczyć czy 'olać' sprawę i poprosić o zrobienie pstryczka-wyłącznika samego modułu?
A nie masz czasami jakiegoś niestandardowego urządzenia np. emulatora zmieniarki (mp3) ? Ja takowy miałem i także kradł prąd - tzn nie pozwalał uśpić się pozostałym urządzeniom = rozładowane aku przez noc. Pomogło podłączenie plusa po stacyjce.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:14
Punx napisał/a:
A nie masz czasami jakiegoś niestandardowego urządzenia np. emulatora zmieniarki (mp3) ? Ja takowy miałem i także kradł prąd - tzn nie pozwalał uśpić się pozostałym urządzeniom = rozładowane aku przez noc. Pomogło podłączenie plusa po stacyjce.
Nie mam nic takiego - wszystko fabryczne.
Jedna rzecz, moduł navi ma jakąś nalepkę po polsku, że był na Polski język przerabiany/odkodowywany? Niestety nie wiem gdzie, poprzedni właściciel auta pewnie po sprowadzeniu go do Polski musiał to zrobić (auto pochodzi z Niemiec z oficjalnej dystrybucji).
Z tego co się orientowałem to w Krakowie przerabiają NAVI, ale tam właśnie wgrywają soft od BMW i pojawiają się dodatkowe opcje takie jak zegarek cyfrowy i kilka innych rzeczy lecz nie wszystko w R75 działa (zapewne brak czujników z których sczytywana byłaby informacja), widziałem kiedyś fotki tak przerobionej NAVI, myślałem że o tego czasu coś się poprawiło i te dodatkowe wodotryski już działają, ale skoro ich nie masz to zapewne soft nie był suszany/update'owany a tylko spolszczony.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:46
A znajdę gdzieś przykładowe fotki ekranów navi w Roverkach po przeróbce?
Coś mam dołożone, ale nie wiem jak dużo, na pewno jak podepnę moduł navi to mam dużo bardziej rozbudowane menu komputera pokładowego (oprócz osobno całej obsługi nawigacji), wydaje mi się że jest więcej opcji niż to co mi wyświetla obecnie ekran bez włączonego modułu navi.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2003 Posty: 193 Skąd: Konin
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 18:05
u mnie też tak się działo i założyłem przy czytniku płyty navi (bo to on kręcił płyta non stop) pstryczek elektryczek którym mogłem szybko włączyć to urządzenie. Navigacja jest kiepska, mapy nie dokładne, więc zdecydowałem się na wymianę całego radia i kupuję multi stację u Tomika (tomateam).
_________________ R75 Tourer PN53721
R75 Salon PN68140
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum