Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/MG ZT] - Koło dwumasowe regeneracja czy nowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/MG ZT] - Koło dwumasowe regeneracja czy nowe

Samodzielna wymiana układu sprzęgła (tarcza, docisk, wysprzęglik)
Autor Wiadomość
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 25, 2013 13:54   

Miałem okazje przejechać się passatem b5 w dieslu na takim zestawie (wyrzucony po miesiącu) i później na nowej dwumasie i muszę przyznać że różnica spora na korzyść dwumasy. Szczególnie da się to odczuć na zimnym silniku na luzie, i przy przyśpieszaniu pod górę. Może w benzynie faktycznie to działa lepiej, benzynowce takich wibracji nie generują. Ciekawe ile samo sprzęgło do takiego zestawu.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 25, 2013 13:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 25, 2013 14:38   

No własnie też czytałem, że na sztywnym kole zamachowym niestety kultura pracy napędu zmierza równią pochyłą w stronę ursusa C-360 ;) ... w benzynach to jest inna bajka na bank, ale jeśli dwumas nie jest drogi to bym się nie zastanawiał tylko zakłądał jak fabryka każe.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 25, 2013 14:48   

C-360 też jeździłem ku ścisłości czterocylindrowym. To porównanie to trochę przesada, ale jeśli miałbym wybierać to kupiłbym dwumasę i sprzęgło ze sprężynkami, różnica cen nowych kompletów to jakieś 250 zł na korzyść zestawu Valeo. Tak na marginesie to jak szukałem pracy, w Valeo proponowali 1300 zł brutto z możliwością podwyżki 50 zł co pół roku, nigdy nie kupię Valeo. :mad:
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
Kasa313 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 140
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 25, 2013 15:27   

Mam jeszcze pytanie. Jeśli wrzucę 1wszy bieg i mam na maxa wciśniety pedał sprzęgła, a auto lekko rwie do przodu to jest to oznaką?
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 25, 2013 16:02   

zapowietrzonego układu wysprzęglania
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 25, 2013 17:03   

albo kończącego się sprzegła .....
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Mar 25, 2013 18:26   

Ok poddaje sie.Myslalem ze tylko diesle maja dwumase.Ja tez jestem zwolennikiem zakladania tego co fabryka nakazuje.Ja swoja dwumase zregenerowalem i zobaczymy co bedzie dalej. Fotka mojej nowej dwumasy
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 26, 2013 09:09   

grota10 napisał/a:
Ja swoja dwumase zregenerowalem i zobaczymy co bedzie dalej. Fotka mojej nowej dwumasy


gdzie fotka?
gdzie regenerowałeś, za ile i ile już przejechałeś na zregenerowanej?
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Wto Mar 26, 2013 20:20   

Zrobilem ok 100km dopiero,musze tylko porzadnie odpowietrzyc uklad,i nigdy nie mam czasu.Gosc robil mi z miejscowosci Gaski kolo koszalina,1300zl z wymiana i 18 miesiecy gwarancji bez limitu kilometrow.Zdjecie jak sie uda zamieszcze
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 19:37   

Właśnie wróciłem z Kielc z firmy Avanti,z moją zregenerowaną dwumasą,udało mi się dotrzeć przed godz.8:00,więc na 15:00 była gotowa,jeszcze"świeżutka"i dlatego od zapakowania w folie skretch pomarszczył się niestety lakier na jej wewnętrznej stronie(mam nadzieję że nie będzie to miało wpływu przy montażu).
Muszę powiedzieć że tak jak MaReK pisał w 2011 r,że:
MaReK napisał/a:
Dobra. Poleciałem jeszcze 500m dalej i jest! Jest szyld, ale firmy nie ma
Tzn. nie tak sobie ją wyobrażałem patrząc po opiniach na forach, oglądając profesjonalną stronę www i opis na niej. Zwłaszcza te profesjonalne maszyny.

No nic. Wjeżdżam do zagrody W oborze po lewej krzątają się ludzie, widzę już z daleka koła dwumasowe...

zmieniło się w tej firmie trochę bo nie wygląda to już jak stodoła.Jest to duży,odnowiony budynek,z wieloma"stanowiskami"do pracy,a wielki szyld wisi na samym budynku firmy.
Jak widać na załączonym filmiku,zmienili też trochę technikę regeneracji,tą zewnętrzną część koła którą MaReK miał błyszczącą,malują teraz też,tak jak i środek koła.
http://www.youtube.com/watch?v=We1hY8eP2iw
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz,mianowicie MaReKa koło po regeneracji nie miało w ogóle luzu a moje ma,jak widać na filmiku.Pytałem fachowca z Avanti o to na miejscu,wytłumaczył mi że lekkie luzy muszą być.Trochę byłem tym zaniepokojony ale znalazłem ten oto filmik z regenerowaną dwumasą w innej firmie,na której również widać luzy i trochę się uspokoiłem."Trochę",bo zupełnie to się uspokoję po montażu i jej efekcie.
http://www.youtube.com/wa...WCWi2yQyac&NR=1
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 20:23   

MiReK napisał/a:
zmieniło się w tej firmie trochę bo nie wygląda to już jak stodoła.Jest to duży,odnowiony budynek,z wieloma"stanowiskami"do pracy,a wielki szyld wisi na samym budynku firmy.

Ale dalej jest to w szczerym polu ;D ? Obok oczyszczalni itp. itd.
Jak ja byłem, to nawet nie było śladu takiego budynku. Ciekawe czy jakieś zdjęcia są w siec. W każdym razie tylko pogratulować firmie tego, że potrafiła się rozbujać. Gdyby odwalała szopki w szopach, to by nie miała tylu pozytywów i klienci zweryfikowaliby ich szybciutko :)

Ja po dzisiejszy dzień jestem z wykonania roboty zadowolony. Z obsługi mniej, ale cóż.

MiReK napisał/a:
tą zewnętrzną część koła którą MaReK miał błyszczącą,malują teraz też,tak jak i środek koła.

Ciekawe czym podyktowana ta zmiana... może żeby szlify nie rzucały się tak w oczy?

MiReK napisał/a:
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz,mianowicie MaReKa koło po regeneracji nie miało w ogóle luzu a moje ma,jak widać na filmiku.

Wygląda na takie same luzy jakie ja miałem przed regeneracją ;D
Może to tylko złudzenie... ja kręciłem to na śliskim stole, może miałem mniej siły w łapach, może Twoje się nie ślizgało i stąd taki ruch. Generalnie widać, że u Ciebie lekko to chodzi - u mnie było zbite. Może kto inny składał? Nie mam pojęcia. Załóż i zobaczymy ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 22:11   

Jak patrzę na te filmiki, to .... mój dwumas w belli po 200kkm miał mniejszy luz :) ... ale może i tak ma być ... nie znam się na tym :bezradny: :) ... ciekawe jak pracuje nówka sztuka prosto z fabryki ....
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 19:09   

Podpowie mi ktoś co może być przyczyną(sądzę że dwumasa).
Podczas jazdy na biegu 5,4 i 3(2bieg bardzo słabo) gdy puszczę gaz słyszę "klepanie"
_________________
Filip
Ostatnio zmieniony przez Filip Nie Wrz 22, 2013 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 09:37   

Ja kładłem w Landku nowe koło.
Lekki luz prawo lewo musi być, ale naprawdę lekki i z wyczuwalnym oporem oraz widocznym wzrostem tego oporu - to świadczy o poprawnej pracy sprężyn.
Wysoki moment obrotowy musi być przez ułamek sekundy zniwelowany bo inaczej z każdym ruszaniem podpalał byś tarczę sprzęgła.
Niedopuszczalny jest natomiast jakikolwiek luz osadzenia.

Jechałem raz R75 na sztywnym zamachu i to była tragedia.
Nigdy tego nie róbcie.
W jeździe miejskiej miałem wrażenie że cały czas podpala sprzęgło.
Po 4km jazdy w dużym korku wyraźnie było je czuć...
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 15:41   

Jak poznać czy to dwumasa padła przed rozmontowaniem ?? ? Help me. :)
Przepraszam że tak "magluję" to pytanie ,ale chcę być zorientowany podczas naprawy. :roll:
_________________
Filip
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 16:53   

Przed rozmontowaniem czego? Skrzyni i układu? Czy zdjęciem koła?
Jak chcesz sprawdzić na samochodzie, to zacznij ruszać z dwójki np. jak bardzo jest wywalone koło to będzie tłukło. Najwięcej dowiesz się jednak zrzucając skrzynie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Maj 14, 2013 16:00   

MiReK, no i jak po złożeniu wszystkiego do kupy ? :) Mnie też dopadł dwumas:) Na używce za 300zł zrobiłem 70tyś km :) Także źle nie było ;) Teraz chyba pokuszę się o regeneracje :) Z racji, że do Kielc mam nie całą godzinę drogi, to moge zawieźć rano, po południu jechać po nie :) Tylko powiedz jaka jest Twoja opinia ;) Ile Cię kosztowała regeneracja ? :) Tak na maginesie, to chyba już sprzedam 75, bo zaczyna mi działać na nerwy, zaczynają coraz częściej jakieś rzeczy padać...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 14, 2013 19:53   

Na razie przejechałem na niej jakieś 1500 km i jest okay.Koszt to 600 zł.Tylko pamiętaj żeby być tam przed 8:00,a wcześniej najlepiej zadzwoń tam i umów się.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Maj 14, 2013 19:55   

MiReK, wiem, wiem:) Zadzwonie na pewno ;) Wiesz, ja mam 45 min drogi tam, więc nie ma problemu, żeby być tam rano wczesnie :)
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Maj 14, 2013 20:55   

Te regeneracje zdecydowanie są nic nie warte.
Wystarczy zadzwonić i zadać parę fachowych pytań typu jakie sprężyny i ślizgi stosują i nagle zaczyna się czkawka w słuchawce.
Widziałem po regeneracji, generalnie przedmuchane oczyszczone założone jakieś 4 sprężynki zupełnie nie pasujące pryśnięte to szprajem i biorą 600zł za "fachową regenerację"
Zdecydowanie odradzam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe - regeneracja
lamer Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Kwi 21, 2013 10:36
Filip
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe - sztywne, regeneracja czy używane
Mayones123 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Mar 30, 2014 18:51
witgut
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe?
markozalko Rover serii 75, MG ZT 18 Pią Lut 11, 2011 08:51
markozalko
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe
hubizx Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Sty 26, 2011 11:37
hubizx
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe
denirok Rover serii 75, MG ZT 77 Pią Sie 26, 2016 08:10
Pieta



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink