Trzeci sezon mam bridgestone er300, zrobione 75 tysięcy - zima, więc około 40-45 tysięcy na tych oponach . Jak były nowe to złego słowa nie mogłem powiedzieć. Ale po drugim sezonie zaczęły być głośne, wczoraj jak je założyłem, to w porównaniu z zimowymi ( co prawda po 1 sezonie) pirelli sottozero są o wiele głośniejsze i gorzej się trzymają. Ich plusem z pewnością jest wytrzymałość , bez problemu jeszcze z 20-25 tysięcy jeszcze im wróże.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 14:28
Kozik, czy miałeś problemy z wyważaniem lub drganiami na kierownicy? Czytałem trochę o nich i właśnie niektórzy narzekają na problemy z wyważeniem i drganiami.
piotrek1000, czytałem właśnie o tym że z biegiem czasu są coraz głośniejsze. Jak sprawują się na mokrej nawierzchni?
Kozik, czy miałeś problemy z wyważaniem lub drganiami na kierownicy? Czytałem trochę o nich i właśnie niektórzy narzekają na problemy z wyważeniem i drganiami.
ja na nich zrobiłem coś około 1000km ale mój Tato jeździ na nich cały czas w rocznym aucie którym też jeżdżę od czasu do czasu i problemów nie ma. o drganiach nic nie wiem żeby się pojawiały, dwa razy na sezon albo raz się wyważa i tyle (mój Tato sporo jeździ).
piotrek1000, czytałem właśnie o tym że z biegiem czasu są coraz głośniejsze. Jak sprawują się na mokrej nawierzchni?[/quote]
Jak były nowe to całkiem dobrze. Teraz nie najlepiej, nawet na ledwie co mokrym asfalcie, nie mówiąc już jak zalega woda. I to nawet nie dlatego że mniej bieżnika tylko dlatego że się strasznie twarde zrobiły.
Z pewnością nie kupie ich 2 raz. Chociażby dlatego że według nowych norm wypadają kiepsko pod względem oszczędności ( wskaźnik E albo nawet F).
A na pewno kupie większy rozmiar niż 195/65r15, następne będą 205/65r15, albo kupie felgi 16" i będzie to 205/60r16 i będą to właśnie goodyear efficientgrip, pirelli p7, albo michelin energysaver.
A dlaczego chcesz kupić stare modele opon? Bridgestone Turanza ER300 ma już od 2 lat następcę - Turanza T001. Nie kupowałbym opon schodzących z rynku... Podobnie GY Efficientgrip też ma następcę - Eff. Performnce.
apples, hmm dużo ci nie powiem gdyż jestem laik jeśli chodzi o auto jak i o opony kupiłem je nowe rok temu w Kwietniu, długo szukałem opon letnich po opiniach komentarzach wybrałem właśnie T001, po zmianie odczułem znaczną poprawę w prowadzeniu auta w przyczepności i ogólnie komfort jazdy przy większych prędkościach się polepszył w deszczu też moim zdaniem dobrze sobie radzi, hamowanie też ok, ogólnie polecam ładnie się prezentują
apples, ja właśnie kupiłem Goodyear Efficientgrip Performance 205/55 R16 91 V. Nowy model wiec opinii zero ale zobaczymy. . Jedna wada to brak rantu chroniącego felgę jaki był w poprzedniku ale i tak już są porysowane
apples, przy tym rozmiarze masz zwykle do wyboru dwa indeksy prędkości H 210 V 240 a T 190 to najniższy indeks, z tego co czytałem to index im wyższy tym opona powinna być bardziej wytrzymała bo skoro może się szybciej kręcić to i wytrzymalsza musi być, z tego co zauważyłem to opony z indeksem V najciężej uszkodzić (kamień, dziura)
reasumując jak nie jesteś fanem szybkiej jazdy to Ci wystarczy T
Należy stosować wyłącznie opony, których indeks prędkości jest równy, bądź wyższy od wskazanego w instrukcji obsługi pojazdu. Możliwe jest stosowanie opon zimowych oznaczonych symbolem M&S (Mud and Snow) o indeksie prędkości niższym od prędkości samochodu. W niektórych krajach niezbędne jest umieszczenie na przedniej szybie samochodu naklejki wskazującej maksymalną prędkość opony. Po założeniu takich opon, prędkości tej nie wolno przekraczać.
źródło: http://www.felgi-opony.co...i_,1,88,40.html
to też jest istotne przy ciężkim aucie 91-615kg:
Indeks nośności opony to liczba wskazująca maksymalne obciążenie w kilogramach, jakie może być przeniesione przez oponę, przy określonej odpowiednim symbolem prędkości i ciśnieniu powietrza. Indeksy nośności i prędkości umieszczone są na obydwu ścianach bocznych opony w pobliżu innych oznaczeń opon.
http://www.felgi-opony.co...i_,1,87,40.html
kupuję zawsze w okresie promocyjnym i kupuje opony o jak największych indeksach
Dlaczego
Opony o większych indeksach to opony dużo lepsze jakościowo. Producent wykonouje je z użyciem lepszych technologii i wyższych standardów aby sprostały wymaganiom np. prędkości. Kupisz takie opony i masz pewność, że nie będzie bić i wyważenie ich to bajka.
Tak samo nośność. Nie ma mowy o łatwym uszkodzeniu jej na dziurze czy pojawieniu się balonów z boku.
Oczywiście takie opony sa troszkę sztywniejsze co wpływa na komfort jazdy.
Dwa lata temu na obwodnicy leżał duży głaz z budowy, najechałem na niego prawym kołem przy 110km/h. Stalowa felga wgieła się prawie do śrub. Opna 97Y do tej pory jeździ i jest dobra. Cud, że zawieszenie i szyba nie poszła przy takim strzale. Facet w zakladzie oponiarskim nie chciał wierzyć, że opna nie poszła.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 09:36
Byłem przekonany że założą mi V bo o takie pytałem jak dzwoniłem. Zostawiłem samochód na kilka napraw oraz wymianę opon. Wczoraj zobaczyłem, że mają oznaczenie T .
[ Dodano: Sro Kwi 24, 2013 09:36 ]
Mam takie oznaczenia
Witam mam już mętlik w głowie chcę kupić opony 205/55/16 pasują do rovera, w kalkulatorze opon nie ma takiego zamiennika wcześniej miałem 215/55/16 nosiło mnie w koleinach, proszę o rade.
Teoretycznie zamiennikiem 215/55 jest 205/60
Jeśli chodzi o noszenie przy oponach o wyższym profilu - polecam zwiększyć ciśnienie opon o 0,3 atm, powiedzmy napompuj do 2,6 atm
kalkulator opon przeliczył
Różnica między 195/65/15 a 205/55/16 które bym chciał założyć to;Różnica średnic podanych kół wynosi 3mm,Różnica wskazań prędkościomierza: plus 0.5 %
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 20, 2014 20:48
Witam.
Przymierzamy się do kupna opon letnich, jak najszerszych dla felgi 15". Wg. tego kalkulatora w granicach dopuszczalności może być opona w rozmiarze 225/60(55)R/15.
Czy oprócz takich mankamentów jak cena, większe opory toczenia, przekłamania prędkościomierza, są jakieś inne względy techniczne/użytkowe, przez które nie wskazane by było montowanie takich opon.
A przy okazji może jaszcze ktoś mi powie co może być przyczyną powstania drobnej siateczki spękań na brzegu wszystkich 4 opon. Opony letnie, z 2007 roku, Micheliny. Bieżnik i ogólny wygląd są w miarę OK ( jeszcze ten sezon by przejeździły), ale przez te spękania trochę "pękam" ich używać Dołączone zdjęcie jest tylko przykładowe, bo modelu tych opon nie pamiętam, a sprawdzić nie mogę, bo są w przechowalni.
Pozdro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum