Forum Klubu ROVERki.pl :: R75 czy R600 do 10000 zł
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R75 czy R600 do 10000 zł
Autor Wiadomość
mangoeater 



Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 13



Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 14:12   R75 czy R600 do 10000 zł

Cześć

Mam do wydania 10000 zł. Długo zbierałem :D

Jestem zainteresowany kupnem albo ROvera 75 albo R0vera 600 z 2litrowym silnikiem.

Z tego co widzę to do 10000 moge mieć to lub to tylko, że nie wiem czy za dychę r75 się opłaca? Czy nie wtopię kupując taniego r75. I ten i ten mi się podoba.

Jak sądzicie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 14:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 14:16   

Sadzę, że będziesz ciezko znabyc 75.A jak kupisz 600tke to jeszcze zostanie Ci kasa.
Pamiętaj o tym, ze 600tki koroduja-głównie nadkola.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
mangoeater 



Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 13



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 08:24   

Tzn, że kupując Rovera 600 mogę być pewny w 100% że będzie skorodowany?

nie zrozum mnie xle, ale dlaczego akurat na to w R600 zwróciłes uwage? Czy to ma mnie raczej odstraszyć od tego samochodu? Inne też korodują nie?

A jeśli chodzi o Rovera 75, to na otomoto i allegro widze takie do 10000. wiem, że jak na ten samochód to mało ale czy za najniższy rok to wciaż mało?

[ Dodano: Pią Kwi 26, 2013 09:24 ]
O nawet tu koles sprzedaje za 8500. Z przekładką wyjdzie około 9400. Czyli bym się zmieścił.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 09:23   

mangoeater napisał/a:
Z przekładką wyjdzie około 9400. Czyli bym się zmieścił.
Za 900zł to tylko części do przekładki i to zapewne nie wszystkie. Dolicz do tego robociznę min. 2000zł.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 09:53   

Moje zdanie jest następujące :razz:

R600 kupisz już jaką chcesz, z jakim chcesz silnikiem i za 10 tyś doprowadzisz ją do perfekcji (silnik, zawieszenie blacharka)
R75 z początku produkcji kupisz spokojnie, jednak jest to bardziej skomplikowany i kapryśny samochód... jednak dużo ładniejszy i stylowy

Zależy co wolisz, czy perfekcyjny samochód, czy młodszy, ładniejszy i droższy w utrzymaniu...

Serce mówi R75, rozum R600

Pozdrawiam,

V.
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 10:27   

mangoeater napisał/a:
Czy to ma mnie raczej odstraszyć od tego samochodu?

Jak najbardziej nie :wink:
Kazdemu mogę polecać ten model, ale właśnie blacharka jest w nich słaba.
W poradniku na naszym forum jest tekst :
Kupując R600 warto przyjrzeć się tylnym błotnikom i poszukać tam śladów rdzy. To newralgiczny punkt w tym modelu.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 11:54   

......
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez Adsik Czw Maj 09, 2013 09:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mangoeater 



Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 13



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 14:39   

Kurcze , ale mam mega dylemat teraz. Kasa jest, dwa samochody są, ale wybrac trudno...

Ktoś napisał, że r75 kapryśny... Czyli, że jednak więcej kosztuje wymiana, cześci itp? I że częściej się psuje...?

Bo z tego co wiem, to R600 to accord nie? A Honda słynie z dobrej opinii. R75 to juz typowo brytyjska furka?

Kurde! dlaczego po R600 wyszła 75-tka?!?!? ;)

Nie wiem co robić eeeh. Chyba bede losował :D
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 15:02   

mangoeater, na kanale EURONCAP obejrzyj sobie crashtesty jednego i drugiego może to pomoże Ci się zdecydowac, awaryjnośc 75 w rankingach wypdała dośc kiepsko, także żeby nie psioczyc musisz bardzo dokładnie sprawdzi stan 75 przed zakupem. 600 dużo lepiej niby wychodzi pod kątem awaryjności, ale ma też minusy jak widac
 
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 15:16   

.....
Ostatnio zmieniony przez Adsik Czw Maj 09, 2013 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mangoeater 



Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 13



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 15:10   

Czy mnie wzrok nie myli? Czy R75 jest mniejsze w środku niz R600?

Z tyłu jakby chyba mniej miejsca?


Jak radzi sobie 2 litrowy w R75 na gazie?

[ Dodano: Czw Maj 02, 2013 16:10 ]
No i mam jeszcze jedno pytanko. Chodzi o gaz. Bo wiem na 100% że będę chciał załozyć gaz w R75.

Tylko, że dwulitrowe silniki mają v6 nie? Więc tam instalacja pewnie będzie duuuzo droższa co?


A gaz do 1,8 R75 to dobra sprawa?

Podkreślam, że nie jeżdże szybko a samochód ma raczej służyć do jazdy od czasu do czasu.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 15:47   

mangoeater napisał/a:
Tylko, że dwulitrowe silniki mają v6 nie?
Tak, to też V6

mangoeater napisał/a:
A gaz do 1,8 R75 to dobra sprawa?

Podkreślam, że nie jeżdże szybko a samochód ma raczej służyć do jazdy od czasu do czasu.
Jeżeli chcesz autem jeździć tylko sporadycznie, to zakładanie gazu się nie kalkuluje. Musisz liczyć się z tym, że założenie instalacji zwróci się dopiero po przejechaniu około 20.000km.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 15:50   

Witam ja mam u siebie 1.8 i lpg śmigam tankuję, tankuję i śmigam instalacja działa super, średnie spalanie max 12.5l lpg/100km minimalne ..... Nie sprawdzałem :) ja mam średnie na poziomie 11 sprawdzam sobie co każde tankowanko. Róznicy w Pb a lpg nie odczuwam żadnej. Tylko te 1.8 i HGF :) masakra, po weekendzie sam będę robił tego hgf'a z kolegami z forum i mam nadzieję że tym razem będzie git
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 16:32   

......
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez Adsik Czw Maj 09, 2013 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kirk50 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 97
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 18:02   

Ja powiem tak...owszem ładnie zadbany R600 ładnie wygląda (ale tylko jak jest zadbany)...ale R75 to już inna bajka...samochód jest przepiekny i ta jazda...jakby się płynęło...doznania nieocenione ;) ...jak masz dylemat to jedź i obejrzyj jakiegoś R600 i jakiegoś R75 a wtedy napewno nie będziesz miał dylematu :mrgreen: Ja mam R75 z 99 roku i jest tak zadbany że nikt nie może uwierzyc że to ten rocznik i nie narzekam jakoś na nic... :grin: ...Wydaje mi się że 10000 wystarczy na początkowe roczniki...
Podaję Tobie linka którym ja bym się zainteresował kupując R75...Cena dobra, nie komis i jeszcze zostaje nawet na zrobienie czegoś natychmiastowego. :lol:

http://otomoto.pl/rover-7...-C28812559.html
 
 
mangoeater 



Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 13



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 18:26   

tronsek napisał/a:
mangoeater napisał/a:
Tylko, że dwulitrowe silniki mają v6 nie?
Tak, to też V6

mangoeater napisał/a:
A gaz do 1,8 R75 to dobra sprawa?

Podkreślam, że nie jeżdże szybko a samochód ma raczej służyć do jazdy od czasu do czasu.
Jeżeli chcesz autem jeździć tylko sporadycznie, to zakładanie gazu się nie kalkuluje. Musisz liczyć się z tym, że założenie instalacji zwróci się dopiero po przejechaniu około 20.000km.


Bez obaw, bez obaw.

W odróżnieniu od niektórych - ja, wliczam koszt instalacji w koszt samochodu. Więc za kazdym razem, gdy widze R600 czy R75 w jakiejkolwiek cenie do 10000 zł to doliczam do tego jeszcze koszt instalacji za około 3200. :)

W moim przypadku kalkulacje są nieistotne. :) Ale dziękuję za info. Wiem jak to wygląda w obliczeniach.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 18:42   

.....
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez Adsik Czw Maj 09, 2013 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lanou 



Dołączył: 24 Kwi 2013
Posty: 15



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 21:38   

Mogę się wypowiedzieć jako posiadacz R620Si oraz osoba, która ma dwójkę znajomych z R75 i raz zderzyła się z takowym :P

R75 jest autem lubiącym awarie elektryki oraz elektroniki, oraz bardzo czułe na wszelkie uderzenia. Jadąc Astrą II zostałem zepchnięty na R75 to przestały działać światła z przodu (R75 nie uderzył w nic dalej), czujniki parkowania z tyłu (zderzak nawet nie wypadł z zaczepów) oraz szyby. Ogólnie to auto bardzo ładne (kwestia gustu) i wygodne, kosztem ceny - jest sporo droższy od R600 i ciężko znaleźć egzemplarz w dobrym stanie.
Mam do sprzedania (pewnie wstawię w końcu ogłoszenie, nie mogę się zebrać, przywiązałem się do auta :P ) Rovera 620 Si z 95 roku. 2 litry, benzynka + LPG. Auto wg. mnie wygodniejsze od 75, kosztem wieku (cztery lata starszy od pierwszego 75), co przekłada się na korozję na drzwiach (dopiero zaczyna wchodzić), błotnikach z tyłu (konkretnie wcina) oraz masce (zabezpieczona, ale do wymiany). Nie będę pisał, co bym wybrał żeby nie było że reklamuję swojego. Kupując auto starsze (R600) musisz liczyć się z tym, że będziesz musiał je naprawiać dość często, ale kupisz go taniej, i masz sprawdzony, bezawaryjny silnik (osprzęt lubi szwankować). Za nowsze zapłacisz więcej, napraw będzie trochę mniej (pamiętajmy jednak, że starsze 75 to też są wiekowe auta), i masz silnik o nieco gorszej, choć dobrej, reputacji.
Decyzję i tak podejmiesz sam. Tak jak napisał wyżej kolega, za 10 tys. kupisz R600 i wyremontujesz tak, że będzie jeździł długo i szczęśliwie bez awarii i korozji. Możesz też kupić 75, którego w pełni nie wyremontujesz na starcie, i ryzykujesz większą częstotliwość awarii.
 
 
mangoeater 



Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 13



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 16:40   

A piszecie tak o tej korozji w R600...

Nie znam się na tym, ale powiedzmy, że mój samochód zaczyna mieć lub juz przy zakupie ma trochę rdzy w najbardziej newralgicznych miejscach. Czy to da radę jakoś zakryć skutecznie? lub skutecznie powstrzymac?

No kurcze, jeśli mogę sobie poradzić z wymianą cześci od skrzyni czy silnika to czy mogę w przyszłości jakoś pozbyć się rdzy w tych autach? Nie chcę z kazdym miesiącem patrzeć jak moja furka "gnije"

pomijam kwestie kasy. Bo jesli mogę wydac na nowe elementy zawieszenia czy silnika to czy można wydać kasę na pozbycie się rdzy bez konieczności malowania całej fury...?

:D
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 06, 2013 17:30   

mangoeater napisał/a:
A piszecie tak o tej korozji w R600...

Nie znam się na tym, ale powiedzmy, że mój samochód zaczyna mieć lub juz przy zakupie ma trochę rdzy w najbardziej newralgicznych miejscach. Czy to da radę jakoś zakryć skutecznie? lub skutecznie powstrzymac?

No kurcze, jeśli mogę sobie poradzić z wymianą cześci od skrzyni czy silnika to czy mogę w przyszłości jakoś pozbyć się rdzy w tych autach? Nie chcę z kazdym miesiącem patrzeć jak moja furka "gnije"

pomijam kwestie kasy. Bo jesli mogę wydac na nowe elementy zawieszenia czy silnika to czy można wydać kasę na pozbycie się rdzy bez konieczności malowania całej fury...?

:D


odpowiedź, tak, tak i jeszcze raz tak, nadkola to nie cuda a kawałek blachy, można wyczyścić do metalu je samemu szczotka na wiertarkę, papier itp. potem kortanina, podkład, lakier, a można oddać do lakiernika aby porobił zaprawki, czyli dobrał taki sam lakier i pomalował zardzewiałe miejsce + 10cm dookoła, jest duża szansa, że nie będzie tego widać, lub będzie widać dopiero po przyjrzeniu się, auta mają 14 lat, więc coś można wybaczyć...

a niczym nie ma problemu, jak się chce :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] diesel
phuss Chcę kupić ROVERka 14 Sro Kwi 07, 2010 10:49
seyfer
Brak nowych postów R400 i R600 PB ocena
jakmic Chcę kupić ROVERka 3 Pon Gru 02, 2013 19:00
polofix
Brak nowych postów Szukam R600 Turbo
Nipto Chcę kupić ROVERka 4 Pią Wrz 21, 2012 06:34
Nipto
Brak nowych postów [r600] Proszę o opinie
raf123411 Chcę kupić ROVERka 2 Pon Sty 16, 2012 20:57
KRYS
Brak nowych postów [R600] proszę opinie
didzuridu Chcę kupić ROVERka 0 Sob Paź 29, 2011 15:51
didzuridu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink