Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Jaki powinien być poziom oleju w skrzyni biegów?Czy wlew oleju jest zarówno poziomem? Zalałem 1,6l oleju do skrzyni (według danych) a do poziomu wlewu jeszcze dużo brakowało.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 18, 2011 11:28, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 14, 2010 16:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Sty 14, 2010 16:35
I tyle zostaw.
Przy wymianie wlałem prawie 2l do momentu przelania się przez korek. I okazało się za dużo. Wywaliło mi trochę przez uszczelniacz. Też nie byłem pewien ile wlać. Teraz mam coś ponad 1,6l i jest OK.
Rover podaje 1,4l wymiana, a 1,6l sucha skrzynia.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sty 14, 2010 17:29
poziom oleju w skrzyni, ma być trochę, poniżej wlewu i do sprawdzenia służy specjalny łukowaty przyrząd ( można sprawdzać krótszą stroną klucza trzpieniowego ).
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:12
Po wlaniu 1,6l na pewno będzie OK. Mimo że Rover zaleca 1,4l lepiej wlać 1,6l.
Tym bardziej jak zlewa się olej na ciepłej skrzyni długo czeka z dokręceniem korka spustowego. Zleci prawie wszystko.
ja kiedys wymienialem olej to koles zalal ile wlazlo nie wiem ile weszlo mialem go 2 litry i troszke zostalo , a pod auto nie wlazilem czy cos gdzies wywalilo mam nadzieje ze nie, niby dlaczego mialo by wywalic
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:29
witia24 przy słabym simeringu może lecieć jak będzie za dużo. Mój był już twardy. Zaczął puszczać po wymianie oleju i musiałem wymienić na nowy. Teraz już OK.
musze przelac to co zostalo do jakiejs miarki ale napewno zalal do pelna bo lal do puki nie wyciekło, zreszta myslałem ze tak sie zalewa gdzies tak czytałem na forum
moze potem ubywac przez ten wyciek jezeli wogule jest wyciek
olej zlany ze skrzyni byl na oko w dokonalej formie , jak sie objawia mala ilosc oleju w skrzyni
skrzynia zachowuje sie teraz tak samo jak przed wymiana
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Sty 14, 2010 19:42
Z tego co pamiętam to zawsze korek wlewowy był korkiem pomiaru. Tutaj jest ewidentnie inaczej. U mnie też było po zlaniu ok 1,9l. Po wymianie uszczelniacza, wymianie sprzęgła, zlewaniu i wlewaniu oleju teraz mam jakieś 1,6l.
Mały stan nie da o sobie znać tak szybko. Może mieć wpływ na szybsze zużycie się elementów skrzyni. Tez zależny o ile jest za mało. Jeżeli 100-200ml to raczej nic się nie stanie. Jakby brakowało 1l to już możne być nie ciekawie podczas dłuższego użytkowania.
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 79 Skąd: Thetford U.K
Wysłany: Sro Maj 08, 2013 18:16 Olej
Witam. Mam pytanie odnosnie oleju w skrzyni.Czy do diesla i benzyny jest ten sam olej? Piszecie ze ma byc MTF 94 Texaco, a czy moge użyc takiego?; http://www.ebay.co.uk/itm...=item35c6c21e22 .Ps.Oczywiscie mowa o manualu. Pozdro
poziom oleju w skrzyni, ma być trochę, poniżej wlewu i do sprawdzenia służy specjalny łukowaty przyrząd ( można sprawdzać krótszą stroną klucza trzpieniowego ).
Nie jest to prawdą.
Instrukcja serwisowa RAVE jasno specyfikuje aby lać aż zacznie się przelewać korkiem a dokładnie aż poziom oleju osiągnie położenie dna otworu zalewowego.
Lejemy, aż zobaczymy że sie przelewa, odczekujemy troszke aby spłynęło wszystko co ma i zakręcamy korek.
Czasami w skrzyniach spotyka się takie korki, które mają od środka taki mały bagnecik. Ale nie służy on do wyznaczania poziomu przy zalewaniu oleju. W takim przypadku zalewamy klasycznie, aż zacznie się przelewać a bagnecik służy do kontroli okresowj poziomu oleju. Jak obkręcimy korekiem i bagnecikiem i końcówka bagnetu będzie sucha to znaczy, że ubyło za dużo oleju i trzeba dolać. Takie rozwiązanie stosowane jest w skrzyniach do ciężkich pojadów i maszyn np budowlanych gdzie jednak kontrolę oleju przeprowadza się regularnie ze względu na ciężkie warunki eksploatacji.
Nadmiar oleju może wywalić uszczelniacze ale musi go być naprawdę dużo więcej. Jak wywali uszczelniacz to często jest to powód złego odpowietrznia skrzyni, np. zapchany odpowietrznik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum