tf ma taka sama skrzynie jak pozostale rovery z motorem 1,8, czyli PG1, jest umiejscowiona w ten sam sposob jak w autach FWD wiec niby dlaczego mialaby miec 5 biegow do tylu a 1 do przodu ?
kwestia nieco pomotanego mechanizmu zmiany biegow i wszystko dziala jak nalezy
co do modow: odpusc stozek, to najgorsze g... jakie mozna zrobic w roverze/mg - glosny ryk i wyrazny spadek mocy/momentu w srednim zakresie obrotow ( ogolnie tez raczej spadek ),
pomaga wydech, u kumpla w lotusie elise z silnikiem 1,8 seria 120 KM na porzadnym wydechu ( cholernie glosnym przyznac musze ) wyszlo 133 KM, za to przez stozek w komorze silnika bezposrednio na przepustnicy mial bardzo wyrazny "dol" w zakresie 2000-3000 rpm,
seryjny komp jest nieprogramowalny, trzeba stosowac piggyback-i, zastosowanie popularnego det-a jest problematyczne, ciezko ogarnac algorytm impulsow z kola zamachowego
co do silnikow w lotusach - owszem ludzie wywalaja k*serie i wkladaja inne, na pewno nie wkladaja toyoty 1,8vvti, * jest nierozwojowa i droga w utrzymaniu ( awaryjnosc osiagi ekonomicznosc )
toyota 1,8vvti byla stosowana seryjnie w elise s2, i nie cieszy sie nadmierna popularnoscia
ludzie jak swapuja motory to wrzucaja najczesciej hondowskie silniki z serii k20xxx lub k24xxx - ale to jest zabawa liczona na 15-20 tys pln ( bez modow - same silniki sa bardzo drogie - slupek za 7 tysi to okazja , a gdzie wiazki osprzet skrzynia polosie itepe )
alternatywa jest dlubanie silnikow rovera - wykonalne i przynoszace efekty, kumpel np majac baze w postaci silnika 1,8vvc ( seria w teorii 145 KM ) wycisnal z niego 166 - zalozyl customowy kolektor dolotowy, przepustnice z moto o srednicy 42 mm, lekki porting kolektora dol. z glowica ( bez zdejmowania glowicy ) wydech z rury 55mm i strojenie na decie
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
ludzie jak swapuja motory to wrzucaja najczesciej hondowskie silniki z serii k20xxx lub k24xxx - ale to jest zabawa liczona na 15-20 tys pln ( bez modow - same silniki sa bardzo drogie - slupek za 7 tysi to okazja
Silnik K24 z Accorda kupisz spokojnie za 3k
Ostatnio zmieniony przez piotrekcrash Pią Maj 24, 2013 16:30, w całości zmieniany 1 raz
Dobra teraz ogarniam. Czyli nie odwracamy silnika o 180 stopni i patrząc z przodu jest tak samo umieszczony jak w przednim napędzie tylko jest przesunięty do tyłu.
Co do K serii to najczęstszym modem jest wstawianie większego kolektora ssącego, głowicy z VVC ale z usuniętymi mechanizmami VVC i odpowiedniego kolektora wydechowego 4-2-1 oraz filtra powietrza. Do tego na wyspach jak widziałem popularny jest szczególnie wśród Elise ECU o nazwie Emerald. Te mody potrafią dać troszkę mocy, wg tabeli:
MODEL HP HP+MOD
MG ZR105 103 125
MG ZR120 120 150
MG ZR160 160 172
Wiadomo o co tu chodzi : mamy więcej powietrza z dolotu, większe zawory, lżejszy przepływ przez wydech.
Wychodzi nam wtedy mniej więcej coś takiego :
Co do K serii to najczęstszym modem jest wstawianie większego kolektora ssącego, głowicy z VVC ale z usuniętymi mechanizmami VVC i odpowiedniego kolektora wydechowego 4-2-1 oraz filtra powietrza. Do tego na wyspach jak widziałem popularny jest szczególnie wśród Elise ECU o nazwie Emerald.
Do Poldków 1.4 ładują też walki z 1.8, podobno tez coś dają.
Ogólnie lekki wstyd, że wszystkie 1,4 Kseries Turbo jeżdżą nie w roverowych budach bo w Poldkach turbią te motorki ze sporym powodzeniem, jednak co i jak to nie wiem, pasowałoby wejść na forum FSO.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
ludzie jak swapuja motory to wrzucaja najczesciej hondowskie silniki z serii k20xxx lub k24xxx - ale to jest zabawa liczona na 15-20 tys pln ( bez modow - same silniki sa bardzo drogie - slupek za 7 tysi to okazja
Silnik K24 z Accorda kupisz spokojnie za 3k
bo to nie jest ten silnik ktorego wszyscy chca
[ Dodano: Pią Maj 24, 2013 21:46 ]
przerobka glowicy vvc na "sztywne" walki jest bardzo droga, komplet nowych czesci to sporo powyzej 1000 gbp, na ebayu proboje cos wyhaczyc ale za mniej niz 700 gbp nie bylo nic napewno przez ostatnie 2-3 lata na pewno
mozna za okolo 200 gbp kupic nowe walki newmana 280* pod mechanike, to jest zaczyn na 200 kuni z 1,8
mam do tego juz blok, trzeba bedzie spreparowac blok ( wymagane podciecia w tlokach ), kolektor ssacy pod gazniki typu dcoe lub przepustnice weber/jenvey cos tam sie kiedys powinno sklecic
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum