Witam wszystkich serdecznie
Jakiś miesiac temu zakupiłem R75,2,5 w automacie,długo sie nim nie nacieszyłem,poniewaz od paru dni skrzynia zaczęła strasznie szarpać.Pojechałem dzisiaj na komputer i pokazało takie błędy...
P0705,P0748,P1844,P1605 nie mam pojecia co one oznaczają
Koleś pokasował je i niby autko mniej szarpie przy zmianie biegów.
Prosze Was o rade,co mam zrobić?? Jechać do jakiegoś specjalisty??
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 06, 2013 12:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może cię uratować zmiana sterownika i oleju, ale to nie zawsze pomaga. Ja teraz borykam sięz takim problemem, tylko ze jak tak ddługo jeździłem ze juz nie dało rady. Udaj się do specjalisty, ale licz się z tym ze jak będą chcieli robić skrzynie to 3 tys. będziesz musiał zapłacić albo i wwięcej
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
W poznaniu, to ci wieczorem wyślę jedna firmę, jeden użytkownik z którym rozmawiałem o naprawie skrzyni, tam robił i jest zadowolony. Do tego dostajesz gwarancję.
Sama robota plus demontaż skrzyni to około 1500zl olej 500zl no prawie
[ Dodano: Czw Cze 06, 2013 20:26 ]
I nie kupuje za skarby używki, bo będziesz żałował tak jak ja
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
To ja jestem tym co naprawiał skrzynię w Poznaniu....problem był tego samego typu...czyli szarpanie i dodatkowo na końcu przed naprawa nastąpił wyciek oleju ze skrzyni a więc nie obyło się bez lawety ....naprawa całośc wyniosła 3200...w tym wymiana pompy oleju w skrzyni, regeneracja konwentera, olej, robocizna...ale skrzynia śmiga jak nowa...naprawdę warto zrobic bo i tak od problemu się nie ucieknie a sprawa się tylko pogarsza...
rafalmis1...a jak tam twój problem...rozwiązany jakoś...
Dziekuje koledzy za odpowiedzi
Jak by ktoś mógł podrzucić namiary na tego Magika z Poznania to był bym wdzięczny
Taka mała ciekawostka....wczoraj dzwoniłem do serwisu Land-Rover w Komornikach i Pan w serwisie powiedział mi ze w R75 nie da sie odczytać błędów skrzyni biegów rzekł,że jak szarpie to trzeba zrobić generalny remont.
Pozdrawiam
Humelek w sprawach R75 zapomnij o Komornikach. Oni Land Rovera dobrze robią a do Rovera chyba już nawet T4 nie mają.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Altoma w Komornikach skrzyni nie zrobi...ja swoją robiłem w Bosh Service w Przeżmierowie...ta cena którą podałem jest stamtąd...a link który podał rafalmis1 jest miejscem gdzie został zregenerowany konwenter skrzyni i poza tym oni mają wszystke części do naszej skrzyni automatycznej JATCO 506E...remont Cię nie ominie...ale naprawdę jazda po wyremontowanej skrzyni to bajka
rafalmis1...a coś robiłeś ze swoją skrzynią...mam na myśli jakiś remont...bo bez tego wkładanie skrzyni nie ma sensu...
rafalmis1...a coś robiłeś ze swoją skrzynią...mam na myśli jakiś remont...bo bez tego wkładanie skrzyni nie ma sensu...
skrzynia wylądowała na stole w jednym z zakładów, rozebrał i co się dało sprawdził. Wymienił jeden elektrozawór, sprzęgła nie regenerowałem, bo powiedział mi, że przy moim przebiegu (135)nie trzeba (jeżeli jest dobre )
W prawdzie nie wiem czy dobrze zrobiłem, ze nie regenerowałem (może byłby już spokój), ale po prostu wiem, że wymiana elektrozaworu nie pomoże, dlatego chce aby samochód nadawał się do jazdy (do serwisu) i ja już ręce umywam niech serwis się martwi (chyba ze mi brat przyjedzie znowu pomóc).
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Sprawa wygląda tak, że co kupie do samochodu, to zawsze coś jest nie tak, jeszcze nie udało mi się zainwestować jeden raz aby było idealnie, o nie jak na razie rozrząd jest super juz wydalem 12 tys. I ciągle mało, mało, i źle
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Potrzebuję porady co zrobić w przypadku mojego R75.
Po dynamicznej wymianie oleju w automacie na Mobil ATF LT (wiem że to był błąd ale tutaj są tacy magicy w ASB Kielce) zaczęło się lekkie szarpanie przy zrzucaniu biegów z 3 na 2. Potem po podłączeniu pod T4 wyszedł problem z CAN. Po wymianie przekaźnika świec żarowych na nowy (stary był zniszczony przez wodę z grodzi) wyszedł problem z komunikacją ze sterownikiem automatycznej skrzni. Wymiana sterownika na inny objawiła kłopot przy zmianie biegów do góry (czego nie było na starym sterowniku z uszkodzonym CAN) , w zasadzie trzeba było ciągnąć do 4 tys obrotów do zmiany biegu na kolejny wyższy. Obecnie po odłączeniu aku na pół godziny, skrzynia chodzi w miarę dobrze poza tym, że po rozgrzaniu wraca problem zmiany biegu z 3 na 4 (trzeba mocno piłować do 4 tys obr i więcej). Czyli tak: z 1 na 2 - miodzio, z 2 na 3 czuć trochę, z 3 na 4 na zimnym czuć a na ciepłym albo szarpnie albo trzeba piłować, z 4 na 5 - miodzio.
Zastanawiam się co może być przyczyną. Planuję jak najszybciej wymienić olej na oryginalny MG, ale czy statycznie czy dynamicznie ? Czy szukać kolejnego sterownika ? Czy sprawdzać jakieś czujniki / jakie ? Czym mogę się podpiąć do kompa i sterownika skrzyni (mam EL327, ale soft Scanmaster mało pokazuje).
Wizyta w ABS wygląda tak, że bez podłaczania pod kompa po krótkiej przejażce diagnoza to za słaby silnik, trochę dziwne. Potem propozycja wymiany elektrozaworów, dziwne bo jak wrócę do starego sterownika to czuć tylko lekkie szarpnięcie z 3 na 2, ale skrzynia gubi się pod górkę i z górki nie włacza się hamowanie silnikiem, więc ten sterownik jest jakoś uwalony. Na drugim sterowniku prawidłowo włacza się hamowanie silnikiem po dłuższym naciśnięciu hamulca.
Gdyby ktoś dysponował fotkami którą śrubą spuszcza się olej z tej skrzyni i która służy do kontroli poziomu to bardzo proszę o namiar.
Trochę przydługawo, ale jeśli ktoś ma pomysł jak ustalić przyczynę to będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Po dynamicznej wymianie oleju w automacie na Mobil ATF LT
mi na Mobilu skrzynia długo nie pracowała, nawet tak się sprzeciwiała, że sama wypluwała olej
ale może nie jest problemem olej, tylko jego ilość, sprawdził ktoś stan po wlaniu nowego??
tu masz zdjęcie gdzie jest śruba spustowa, http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
adas.ko napisał/a:
Potem po podłączeniu pod T4 wyszedł problem z CAN
czy odłączałeś sterownik z podłączoną baterią przed wizytą na T4, może to był błąd który wystąpił, a nie który jest aktualnie.
adas.ko napisał/a:
Wymiana sterownika
ze sterownikami jest tak, że nie zawsze pomoże pierwsza wymiana (nie wiesz co było w skrzyni od której masz sterownik ), czasem dopiero 3, albo któryś z kolei, pomoże działać skrzyni prawidłowo. Spróbuj wymienić jeszcze ze 2 sterowniki.
Jak będziesz sam sprawdzał poziom oleju w skrzyni, to olej powinien mieć temperaturę 45 stopni, niestety ELE-em tego nie sprawdzisz. Z mojego doświadczenia wynika, że jak na zewnątrz jest -8 stopni, to około 35-40 minut trzeba aby olej w skrzyni osiągnął taką temperaturę, oczywiście jak samochód stoi, nie jeździ
Powiedz mi jeszcze jaki masz przebieg i czy wiesz, że jest pewny. Z mojego doświadczenia wiem, ze chyba najlepiej będzie oddać samochód do warsztatu, wydaje mi się, że nie obędzie się beż wymiany jednego elektrozaworu i regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego. Uważam też, że to po prostu zbieg okoliczności, że po wymianie tak się stało. Najlepiej podjedz jeszcze do serwisu skrzyń i zapytaj, czy mogli uszkodzić coś wkładając rurkę do skrzynia przy wysysaniu oleju
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Cze 09, 2013 10:27
adas.ko, trzeba tu wyjaśnić parę rzeczy bo to nie jest tak jak piszecie.Dynamiczna wymiana polega na tym , że najpierw robi się statyczną a następnie podłącza takie ustrojstwo do przewodu powrotnego oleju z chłodnicy ,które odbiera stary olej i wtłacza do skrzyni nowy olej , uruchamia się silnik do czasu wypływu p. powrotnym świeżego oleju (nie jakieś tam wkładanie rurek i odsysanie oleju bo to nie manual ).Podczas tej operacji i pracy skrzyni olej cały czas musi być w niej w odpowiedniej ilości.Każda inna metoda nie jest dynamiczną i wcześniej czy później niszczy skrzynię , mam na myśli odpięcie powrotu oleju i wypompowanie go podczas pracy skrzyni a potem wlanie do niej świeżego (tak też niektórzy robią ).W ASB powinni wykonać to prawidłowo.Druga sprawa co nazywasz sterownikiem , bo praktycznie sterownikiem skrzyni Jatco, nazywa się blok elektrozaworów odpowiedzialnych za płynne zmiany biegów umiejscowiony w skrzyni.Ten blok-sterownik jest aktywowany przez EAT ECU ( moduł sterujący).Szarpanie tych skrzyń bywa przez ubytki oleju co uszkadza i prowadzi do przepalenia tarczek sprzęgła lub usterka elektrozaworu (lub kilku bo jest ich 9 ).Do resetu modułu EAT ECU nie odpina się aku (bo traci pamieć też sterownik silnika współpracujący z EAT ECU ), tylko wyjmuje bezpiecznik nr 4 w komorze silnika. Temperaturę skrzyni ( oleju )orientacyjnie można sprawdzić komputerem diagnostycznym p. 7.0
rafalmis1, SeniorA
Dziękuję Wam za szybką odpowiedź
W takim razie czym prędzej wymieniam olej na oryginalny, przy okazji zweryfkuję jego poziom. dzięki za zdjęcie - tego szukałem.
sterownika nie ruszałem przed wizytą na T4, pojechałem z czymś innym a przy okazji wyszły wszystkie problemy z CAN. Drugi podłączony sterownik to taki sam model czyli UHC 100139.
Przebieg to 145 tys, sprawdzony na T4 i na 99% taki jest. Warsztat ASB od razu chce wyciągać skrzynię lub przynajmniej elektrozawory, ale biorąc pod uwagę że po zakupie (w marcu br) było idelanie, po wymianie oleju zaczęło szarpac przy zmianie w dół z 3na2, teraz po wymianie sterownika jest tak jak pisałem (gorzej), to spróbuję na początek odkręcić sprawy związane z olejem i podmienić kilka sterowników.
Czy te sterowniki można zaprogramować za pomocą T4 ? wgrać im nowy soft ?
Odnośnie dynamicznej wymiany to została wykonana raczej prawidłowo według opisu SeniorA (byłem obok podczas operacji). Zastrzeżenia mogę mieć jedynie do kontroli poziomu, bo na drugi dzień po wizycie w ASB upuścili jeszcze około 0,7l oleju! O zachowaniu temperatur nie było mowy.
Oczywiście potocznie zwany sterownik to w tym wypadku EAT ECU (pod schowkiem). Odnośnie resetu, to jak włożyłem nowy EAT ECU to rozumiem że był on zresetowany (?) Efekt był taki że włączenie każdego biegu następowało przy 3-4 tys obr! Po tym udało mi się go nauczyć do zmiany w okolicach około 2 tys. Ale tak naprawdę dopiero po odłączeniu aku przełączanie wróciło do normy (poza opisanymi wyżej objawami).
Pozdrawiam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Cze 09, 2013 13:18
adas.ko napisał/a:
przy okazji wyszły wszystkie problemy z CAN.
to znaczy co ? bo komunikacja między sterownikami ma duże znaczenie.
adas.ko napisał/a:
Czy te sterowniki można zaprogramować za pomocą T4 ? wgrać im nowy soft ?
tak, po coś te moduły mają naklejony VIN
adas.ko napisał/a:
upuścili jeszcze około 0,7l oleju! O zachowaniu temperatur nie było mowy.
to nie są jakieś znaczące błędy.
[ Dodano: Nie Cze 09, 2013 14:18 ]
adas.ko napisał/a:
Potem propozycja wymiany elektrozaworów,
to jest b. prawdopodobne , tylko niech powiedzą których i zagwarantują, że będzie Ok po ich wymianie. A silnik jest w 100% sprawny ? bo od tego trzeba zacząć.
to znaczy co ? bo komunikacja między sterownikami ma duże znaczenie.
po podłaczeniu pod T4 brak komunikacji z autem, po wymianie zgnitego od wody przekaźnika świec żarowych wróciła komunikacja z autem, ale problem był z komunikacją z EAT ECU, po wymianie EAT ECU na inny, T4 dostał się do wszystkich modułów i wygląda że jest ok
adas.ko napisał/a:
Czy te sterowniki można zaprogramować za pomocą T4 ? wgrać im nowy soft ?
tak, po coś te moduły mają naklejony VIN
adas.ko napisał/a:
upuścili jeszcze około 0,7l oleju! O zachowaniu temperatur nie było mowy.
to nie są jakieś znaczące błędy.
może nie znaczące, jednak rafalmis1 pisze że na Mobil ATF miał spore problemy
[ Dodano: Nie Cze 09, 2013 14:18 ]
adas.ko napisał/a:
Potem propozycja wymiany elektrozaworów,
to jest b. prawdopodobne , tylko niech powiedzą których i zagwarantują, że będzie Ok po ich wymianie. A silnik jest w 100% sprawny ? bo od tego trzeba zacząć.[/quote]
sprawność silnika to rozumiem tylko T4 ? po ostanich zabiegach z przekaźnikiem świec, wymianą EAT ECU, wymianą oringów, kontrolą odmy ... moim zdaniem przyspieszenie jest super, spalanie na trasie około 5.7l
*cały czas myślę jak mogłyby się popsuć elektrozawory skoro 2 mies temu oraz po powrocie na EAT ECU z uwalonym CAN nie czuć tak tego szarpania, tyle że skrzynia nie wie co robi silnik więc zmienia biegi 'na pałę' zawsze w okolicach 2 tys obr.
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum