Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Awaria automatycznej skrzyni biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Awaria automatycznej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
Humelek 




Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 4



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 12:16   

Witam wszystkich serdecznie :)
Jakiś miesiac temu zakupiłem R75,2,5 w automacie,długo sie nim nie nacieszyłem,poniewaz od paru dni skrzynia zaczęła strasznie szarpać.Pojechałem dzisiaj na komputer i pokazało takie błędy...
P0705,P0748,P1844,P1605 nie mam pojecia co one oznaczają :)
Koleś pokasował je i niby autko mniej szarpie przy zmianie biegów.
Prosze Was o rade,co mam zrobić?? Jechać do jakiegoś specjalisty??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 06, 2013 12:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 06, 2013 16:01   

Może cię uratować zmiana sterownika i oleju, ale to nie zawsze pomaga. Ja teraz borykam sięz takim problemem, tylko ze jak tak ddługo jeździłem ze juz nie dało rady. Udaj się do specjalisty, ale licz się z tym ze jak będą chcieli robić skrzynie to 3 tys. będziesz musiał zapłacić albo i wwięcej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Humelek 




Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 4



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 17:30   

łłooooo matko od 3 tyś w górę,niezle sie wje****em z tym automatem... Musze poszukąc jakiegoś magika w Poznaniu,który naprawia takie automaty...
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 06, 2013 19:26   

W poznaniu, to ci wieczorem wyślę jedna firmę, jeden użytkownik z którym rozmawiałem o naprawie skrzyni, tam robił i jest zadowolony. Do tego dostajesz gwarancję.
Sama robota plus demontaż skrzyni to około 1500zl olej 500zl no prawie

[ Dodano: Czw Cze 06, 2013 20:26 ]
I nie kupuje za skarby używki, bo będziesz żałował tak jak ja
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kirk50 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 97
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 06, 2013 22:21   

To ja jestem tym co naprawiał skrzynię w Poznaniu....problem był tego samego typu...czyli szarpanie i dodatkowo na końcu przed naprawa nastąpił wyciek oleju ze skrzyni a więc nie obyło się bez lawety :cry: ....naprawa całośc wyniosła 3200...w tym wymiana pompy oleju w skrzyni, regeneracja konwentera, olej, robocizna...ale skrzynia śmiga jak nowa...naprawdę warto zrobic bo i tak od problemu się nie ucieknie a sprawa się tylko pogarsza...


rafalmis1...a jak tam twój problem...rozwiązany jakoś...
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 07, 2013 07:16   

kirk50, jeszcze nie na razie używka do wyrzucenia, a moja czeka na włożenie, lecz nie wiadomo czy będzie pracować

[ Dodano: Pią Cze 07, 2013 08:16 ]
Humelek, proszę link
http://midparts.com.pl/pl/c/JF506EJATCO/47/2
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Humelek 




Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 4



Wysłany: Pią Cze 07, 2013 08:44   

Dziekuje koledzy za odpowiedzi :)
Jak by ktoś mógł podrzucić namiary na tego Magika z Poznania to był bym wdzięczny :)
Taka mała ciekawostka....wczoraj dzwoniłem do serwisu Land-Rover w Komornikach i Pan w serwisie powiedział mi ze w R75 nie da sie odczytać błędów skrzyni biegów :) rzekł,że jak szarpie to trzeba zrobić generalny remont.
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 07, 2013 09:27   

Humelek napisał/a:
powiedział mi ze w R75 nie da sie odczytać błędów skrzyni biegów rzekł,że jak szarpie to trzeba zrobić generalny remont.


słyszałem że podobno przy wymianie skrzyni wymieniali sterownik, ale tylko tak słyszałem



dałem link wyżej do serwisu automatów
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 07, 2013 09:48   

Humelek w sprawach R75 zapomnij o Komornikach. Oni Land Rovera dobrze robią a do Rovera chyba już nawet T4 nie mają.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kirk50 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 97
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 07, 2013 11:50   

Altoma w Komornikach skrzyni nie zrobi...ja swoją robiłem w Bosh Service w Przeżmierowie...ta cena którą podałem jest stamtąd...a link który podał rafalmis1 jest miejscem gdzie został zregenerowany konwenter skrzyni i poza tym oni mają wszystke części do naszej skrzyni automatycznej JATCO 506E...remont Cię nie ominie...ale naprawdę jazda po wyremontowanej skrzyni to bajka ;)

rafalmis1...a coś robiłeś ze swoją skrzynią...mam na myśli jakiś remont...bo bez tego wkładanie skrzyni nie ma sensu...
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 07, 2013 12:11   

kirk50 napisał/a:
rafalmis1...a coś robiłeś ze swoją skrzynią...mam na myśli jakiś remont...bo bez tego wkładanie skrzyni nie ma sensu...


skrzynia wylądowała na stole w jednym z zakładów, rozebrał i co się dało sprawdził. Wymienił jeden elektrozawór, sprzęgła nie regenerowałem, bo powiedział mi, że przy moim przebiegu (135)nie trzeba (jeżeli jest dobre :mrgreen: )
W prawdzie nie wiem czy dobrze zrobiłem, ze nie regenerowałem (może byłby już spokój), ale po prostu wiem, że wymiana elektrozaworu nie pomoże, dlatego chce aby samochód nadawał się do jazdy (do serwisu) i ja już ręce umywam niech serwis się martwi (chyba ze mi brat przyjedzie znowu pomóc).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Humelek 




Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 4



Wysłany: Pią Cze 07, 2013 13:22   

Czyli pozostaje zaskórniaki przeznaczyc na remont skrzyni biegów... :)
Dziekuje Wam za podopowiedzi odnośnie mechaników
 
 
kirk50 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 97
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 07, 2013 19:22   

rafalmis1...no to życzę Tobie powodzenia...a gdybyś posłuchał moich rad od początku już byś śmigał pięknie pracującą skrzynią bestresowo... :P
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 07, 2013 19:32   

Sprawa wygląda tak, że co kupie do samochodu, to zawsze coś jest nie tak, jeszcze nie udało mi się zainwestować jeden raz aby było idealnie, o nie jak na razie rozrząd jest super :-D juz wydalem 12 tys. I ciągle mało, mało, i źle :|
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Sob Cze 08, 2013 23:04   

Potrzebuję porady co zrobić w przypadku mojego R75.
Po dynamicznej wymianie oleju w automacie na Mobil ATF LT (wiem że to był błąd ale tutaj są tacy magicy w ASB Kielce) zaczęło się lekkie szarpanie przy zrzucaniu biegów z 3 na 2. Potem po podłączeniu pod T4 wyszedł problem z CAN. Po wymianie przekaźnika świec żarowych na nowy (stary był zniszczony przez wodę z grodzi) wyszedł problem z komunikacją ze sterownikiem automatycznej skrzni. Wymiana sterownika na inny objawiła kłopot przy zmianie biegów do góry (czego nie było na starym sterowniku z uszkodzonym CAN) , w zasadzie trzeba było ciągnąć do 4 tys obrotów do zmiany biegu na kolejny wyższy. Obecnie po odłączeniu aku na pół godziny, skrzynia chodzi w miarę dobrze poza tym, że po rozgrzaniu wraca problem zmiany biegu z 3 na 4 (trzeba mocno piłować do 4 tys obr i więcej). Czyli tak: z 1 na 2 - miodzio, z 2 na 3 czuć trochę, z 3 na 4 na zimnym czuć a na ciepłym albo szarpnie albo trzeba piłować, z 4 na 5 - miodzio.
Zastanawiam się co może być przyczyną. Planuję jak najszybciej wymienić olej na oryginalny MG, ale czy statycznie czy dynamicznie ? Czy szukać kolejnego sterownika ? Czy sprawdzać jakieś czujniki / jakie ? Czym mogę się podpiąć do kompa i sterownika skrzyni (mam EL327, ale soft Scanmaster mało pokazuje).

Wizyta w ABS wygląda tak, że bez podłaczania pod kompa po krótkiej przejażce diagnoza to za słaby silnik, trochę dziwne. Potem propozycja wymiany elektrozaworów, dziwne bo jak wrócę do starego sterownika to czuć tylko lekkie szarpnięcie z 3 na 2, ale skrzynia gubi się pod górkę i z górki nie włacza się hamowanie silnikiem, więc ten sterownik jest jakoś uwalony. Na drugim sterowniku prawidłowo włacza się hamowanie silnikiem po dłuższym naciśnięciu hamulca.

Gdyby ktoś dysponował fotkami którą śrubą spuszcza się olej z tej skrzyni i która służy do kontroli poziomu to bardzo proszę o namiar.

Trochę przydługawo, ale jeśli ktoś ma pomysł jak ustalić przyczynę to będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 09, 2013 07:35   

adas.ko napisał/a:
Po dynamicznej wymianie oleju w automacie na Mobil ATF LT
mi na Mobilu skrzynia długo nie pracowała, nawet tak się sprzeciwiała, że sama wypluwała olej :mrgreen:

ale może nie jest problemem olej, tylko jego ilość, sprawdził ktoś stan po wlaniu nowego??
tu masz zdjęcie gdzie jest śruba spustowa, http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20

adas.ko napisał/a:
Potem po podłączeniu pod T4 wyszedł problem z CAN

czy odłączałeś sterownik z podłączoną baterią przed wizytą na T4, może to był błąd który wystąpił, a nie który jest aktualnie.

adas.ko napisał/a:
Wymiana sterownika

ze sterownikami jest tak, że nie zawsze pomoże pierwsza wymiana (nie wiesz co było w skrzyni od której masz sterownik ), czasem dopiero 3, albo któryś z kolei, pomoże działać skrzyni prawidłowo. Spróbuj wymienić jeszcze ze 2 sterowniki.

Jak będziesz sam sprawdzał poziom oleju w skrzyni, to olej powinien mieć temperaturę 45 stopni, niestety ELE-em tego nie sprawdzisz. Z mojego doświadczenia wynika, że jak na zewnątrz jest -8 stopni, to około 35-40 minut trzeba aby olej w skrzyni osiągnął taką temperaturę, oczywiście jak samochód stoi, nie jeździ

Powiedz mi jeszcze jaki masz przebieg i czy wiesz, że jest pewny. Z mojego doświadczenia wiem, ze chyba najlepiej będzie oddać samochód do warsztatu, wydaje mi się, że nie obędzie się beż wymiany jednego elektrozaworu i regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego. Uważam też, że to po prostu zbieg okoliczności, że po wymianie tak się stało. Najlepiej podjedz jeszcze do serwisu skrzyń i zapytaj, czy mogli uszkodzić coś wkładając rurkę do skrzynia przy wysysaniu oleju
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 09, 2013 10:27   

adas.ko, trzeba tu wyjaśnić parę rzeczy bo to nie jest tak jak piszecie.Dynamiczna wymiana polega na tym , że najpierw robi się statyczną a następnie podłącza takie ustrojstwo do przewodu powrotnego oleju z chłodnicy ,które odbiera stary olej i wtłacza do skrzyni nowy olej , uruchamia się silnik do czasu wypływu p. powrotnym świeżego oleju (nie jakieś tam wkładanie rurek i odsysanie oleju bo to nie manual ).Podczas tej operacji i pracy skrzyni olej cały czas musi być w niej w odpowiedniej ilości.Każda inna metoda nie jest dynamiczną i wcześniej czy później niszczy skrzynię , mam na myśli odpięcie powrotu oleju i wypompowanie go podczas pracy skrzyni a potem wlanie do niej świeżego (tak też niektórzy robią ).W ASB powinni wykonać to prawidłowo.Druga sprawa co nazywasz sterownikiem , bo praktycznie sterownikiem skrzyni Jatco, nazywa się blok elektrozaworów odpowiedzialnych za płynne zmiany biegów umiejscowiony w skrzyni.Ten blok-sterownik jest aktywowany przez EAT ECU ( moduł sterujący).Szarpanie tych skrzyń bywa przez ubytki oleju co uszkadza i prowadzi do przepalenia tarczek sprzęgła lub usterka elektrozaworu (lub kilku bo jest ich 9 ).Do resetu modułu EAT ECU nie odpina się aku (bo traci pamieć też sterownik silnika współpracujący z EAT ECU ), tylko wyjmuje bezpiecznik nr 4 w komorze silnika. Temperaturę skrzyni ( oleju )orientacyjnie można sprawdzić komputerem diagnostycznym p. 7.0
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Nie Cze 09, 2013 12:25   

rafalmis1, SeniorA
Dziękuję Wam za szybką odpowiedź :)

W takim razie czym prędzej wymieniam olej na oryginalny, przy okazji zweryfkuję jego poziom. dzięki za zdjęcie - tego szukałem.

sterownika nie ruszałem przed wizytą na T4, pojechałem z czymś innym a przy okazji wyszły wszystkie problemy z CAN. Drugi podłączony sterownik to taki sam model czyli UHC 100139.

Przebieg to 145 tys, sprawdzony na T4 i na 99% taki jest. Warsztat ASB od razu chce wyciągać skrzynię lub przynajmniej elektrozawory, ale biorąc pod uwagę że po zakupie (w marcu br) było idelanie, po wymianie oleju zaczęło szarpac przy zmianie w dół z 3na2, teraz po wymianie sterownika jest tak jak pisałem (gorzej), to spróbuję na początek odkręcić sprawy związane z olejem i podmienić kilka sterowników.

Czy te sterowniki można zaprogramować za pomocą T4 ? wgrać im nowy soft ?


Odnośnie dynamicznej wymiany to została wykonana raczej prawidłowo według opisu SeniorA (byłem obok podczas operacji). Zastrzeżenia mogę mieć jedynie do kontroli poziomu, bo na drugi dzień po wizycie w ASB upuścili jeszcze około 0,7l oleju! O zachowaniu temperatur nie było mowy.

Oczywiście potocznie zwany sterownik to w tym wypadku EAT ECU (pod schowkiem). Odnośnie resetu, to jak włożyłem nowy EAT ECU to rozumiem że był on zresetowany (?) Efekt był taki że włączenie każdego biegu następowało przy 3-4 tys obr! Po tym udało mi się go nauczyć do zmiany w okolicach około 2 tys. Ale tak naprawdę dopiero po odłączeniu aku przełączanie wróciło do normy (poza opisanymi wyżej objawami).

Pozdrawiam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 09, 2013 13:18   

adas.ko napisał/a:
przy okazji wyszły wszystkie problemy z CAN.
to znaczy co ? bo komunikacja między sterownikami ma duże znaczenie.
adas.ko napisał/a:
Czy te sterowniki można zaprogramować za pomocą T4 ? wgrać im nowy soft ?
tak, po coś te moduły mają naklejony VIN
adas.ko napisał/a:
upuścili jeszcze około 0,7l oleju! O zachowaniu temperatur nie było mowy.
to nie są jakieś znaczące błędy.

[ Dodano: Nie Cze 09, 2013 14:18 ]
adas.ko napisał/a:
Potem propozycja wymiany elektrozaworów,
to jest b. prawdopodobne , tylko niech powiedzą których i zagwarantują, że będzie Ok po ich wymianie. A silnik jest w 100% sprawny ? bo od tego trzeba zacząć.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Nie Cze 09, 2013 13:35   

SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
przy okazji wyszły wszystkie problemy z CAN.
to znaczy co ? bo komunikacja między sterownikami ma duże znaczenie.


po podłaczeniu pod T4 brak komunikacji z autem, po wymianie zgnitego od wody przekaźnika świec żarowych wróciła komunikacja z autem, ale problem był z komunikacją z EAT ECU, po wymianie EAT ECU na inny, T4 dostał się do wszystkich modułów i wygląda że jest ok

adas.ko napisał/a:
Czy te sterowniki można zaprogramować za pomocą T4 ? wgrać im nowy soft ?
tak, po coś te moduły mają naklejony VIN
adas.ko napisał/a:
upuścili jeszcze około 0,7l oleju! O zachowaniu temperatur nie było mowy.
to nie są jakieś znaczące błędy.

może nie znaczące, jednak rafalmis1 pisze że na Mobil ATF miał spore problemy

[ Dodano: Nie Cze 09, 2013 14:18 ]
adas.ko napisał/a:
Potem propozycja wymiany elektrozaworów,
to jest b. prawdopodobne , tylko niech powiedzą których i zagwarantują, że będzie Ok po ich wymianie. A silnik jest w 100% sprawny ? bo od tego trzeba zacząć.[/quote]

sprawność silnika to rozumiem tylko T4 ? po ostanich zabiegach z przekaźnikiem świec, wymianą EAT ECU, wymianą oringów, kontrolą odmy ... moim zdaniem przyspieszenie jest super, spalanie na trasie około 5.7l

*cały czas myślę jak mogłyby się popsuć elektrozawory skoro 2 mies temu oraz po powrocie na EAT ECU z uwalonym CAN nie czuć tak tego szarpania, tyle że skrzynia nie wie co robi silnik więc zmienia biegi 'na pałę' zawsze w okolicach 2 tys obr.
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75] 2.5 V6 Awaria automatycznej skrzyni biegów
unreal69 Rover serii 75, MG ZT 20 Pią Paź 02, 2015 07:09
andye398
Brak nowych postów [R75] Czujnik skrzyni biegów automatycznej
yenko87 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Gru 09, 2009 13:01
yenko87
Brak nowych postów [R75] Chłodnica automatycznej skrzyni biegów!!!!
tommi197 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lis 07, 2009 18:21
dukat11
Brak nowych postów [R75] Eksploatacja automatycznej skrzyni biegów
Strusiu1987 Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Lis 09, 2013 10:56
ripek
Brak nowych postów [R75]Olej do automatycznej skrzyni biegów
Ibram Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lip 12, 2015 20:20
Ibram



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink