Wysłany: Nie Cze 16, 2013 23:13 [R220 SDi] sprężarka klimatyzacji
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam. Mam problem z klimatyzacją, gdy wciskam guzik silnik ją czuje bo widać po obrotach że trochę się podnoszą, lecz nie załącza się sprzęgiełko na sprężarce, świeżo nabita i szczelna (sprawdzona azotem, próżnia itp). Podejrzenie pada na elektrykę, a dokładniej że nie dochodzi do niej prąd, wie ktoś może jak najlepiej się dostać do sprężarki albo jakiejś kostki? Od której strony najlepiej to zrobić?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 16, 2013 23:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No właśnie nie wiem jaka ona jest bo nie była wyciągana a z tym dojściem do wtyczki to jest problem bo ona jest trzecia od góry po alternatorze i tej drugiej rolce, z której strony najlepiej się do niej dostać bez demontażu? (o ile w ogóle jest możliwość zaglądnięcia tam bez rozbierania chłodnicy)
Stary post ale wróciłem do niego, ponieważ przed wyjazdem na wakacje wziąłem się za tą klimę i może komuś się to przyda, jak się okazało sprężarka nie dostawała prądu, nie próbowałem nawet wyciągać kabli z wiązki bo jest ich straaaaaasznie dużo. Aby dostać się do kostki na sprężarce wystarczyło wyjąć lampe (nie było zbyt dużo miejsca ale wystarczająco żeby sprawdzić elektryke), na krótko załączało się sprzęgiełko tak więc postanowiłem wpiąć się w kabel biegnący do kostki i puściłem nowy kabel do kabiny (po lewej ręce kierowcy są dwie zaślepki, w większej wyciąłem dziurkę i dopasowałem przełącznik), na kablu założyłem bezpiecznik zapobiegający ewentualnemu spaleniu instalacji, wszystko śmiga bardzo dobrze, chłodzi, nie pali bezpiecznika i nie ma problemu. Jak się okazało nie było to takie trudne
marcin220, a wiesz jakie będą tego konsekwencje? Może już szukaj nowej sprężarki klimatyzacji, bo w najlepszym wypadku tylko ona ucierpi. Nie pomyślałeś co się stanie gdy np. ciśnienie i temperatura w układzie zbyt wzrośnie, albo z powodu za małej ilości czynnika sprężarka nie będzie miała odpowiedniego smarowania? Zamiast kombinować w ten sposób było trzeba wymienić tylko przewód od sprężarki do przekaźnika.
To pewnie nie była wina kabla tylko przekaźników od klimatyzacji w takiej czarnej puszce. U mnie było podobnie i rozebrałem sterownik klimatyzacji, gdzie jeden z przekaźników miał przypalone styki. Po wyczyszczeniu wszystko działa ok. Przy rozebranym sterowniku dało sie zauważyć, że przekaźnik działa, a styki nie przekazują napięcia na sprężarkę. Czyszczenie pomogło.
Co do wtyczki czujnika ciśnienia - podstawowa sprawa. U mnie na przykład sprężarka się nie włączała, bo kable były zamienione miejscami we wspomnianej wtyczce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum