Wysłany: Sob Cze 29, 2013 19:20 [Rover 414] - wątpliwości przed zakupem
Witam wszystkich forumowiczów,
sprawa w której zamierzam się Was poradzić wyszła dość niespodziewanie, bo dokładnie dziś w południe. Dowiedziałem się, że będzie na sprzedaż Rover 414 z pewnego źródła (bardzo dobrzy znajomi, "nie handlarze") i bardzo tanio, tzn. na pewno poniżej 1.000zł. Rocznik chyba '99 - auto cały czas użytkowane. Zanim bardziej się nim zainteresuję miałbym prośbę o sugestie czy warto brać ten model pod uwagę, bo chciałbym go wykorzystać jako auto do codziennej jazdy, raczej miejskiej (praca-dom, czasem dalszy wyjazd), ale generalnie miałoby być to auto na obecne, ciężkie czasy - czyli tanie w zakupie, utrzymaniu (biorę pod uwagę zagazowanie - jeżeli pozostałbym z nim na dłużej).
Oczywiście do ceny zakupu wiem, że muszę doliczyć "pakiet startowy".
Moje pytania i wątpliwości, które biorą się z wiedzy o tym egzemplarzu:
- podobno zimą trudniej odpala
- klima niedawno przestała działać
- odkleja się podsufitka
Co doradzicie, czy warto się zainteresować? Cena zakupu atrakcyjna, ale pakiet startowy + bieżące usterki + ewentualne niespodzianki = wtopa?
Przed zakupem oczywiście sprawdzę auto w zaufanym warsztacie.
Poza tym auto mi się podoba i chętnie bym nim pojeździł
P.S. Czy ten model już był robiony w kooperacji z Hondą? Mam tu na myśli głównie silnik - lubię "japońce"
Dziękuję z góry za wszystkie sugestie.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 29, 2013 19:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na pewno warto brać pod uwagę ale zastanawiająca jest ta cena bo na złomie zapłacą mu 700 stów i jeszcze sporo rzeczy moze po zamieniać. Za ładny model z tego rocznika musisz zapłacic 4 razy tyle co zamierzasz, więc żeby nie kosztowało cię tyle po zakupie. A co do pewnego auta to pewne jest tylko to że mamy weekend.Ten model był robiony na bazie hondy co widac na pierwszy rzut oka, ale silnik jest rovera też lubi wysokie obroty
To jeżeli kupię za 500 i sprzedam na złom to zarobię 200
Ale poważnie to co do uczciwości sprzedających to jestem ich pewien. Natomiast na pewno sami nie wiedzą co w tym aucie może być uszkodzone i to będzie moje ryzyko. Oni już kupili nowe auto i chcą pozbyć się "problemu". A ja zamierzam doprowadzić to auto do stanu używalności i 100% sprawności.
Wiadomo, że chciałbym na to przeznaczyć minimum środków - przy dużej dozie szczęścia mogą to być nieduże pieniądze , ale przy pechu studnia :-( ?
Myślę jednak, że po oględzinach na warsztacie ten pech uda się w dużym stopniu wyeliminować.
To czy się opłaca zależy od stanu auta i tutaj niema co wróżyć, bez tej informacji mało można powiedzieć.
Sprawdzę sobie jeszcze vin, a we wtorek podjadę do warsztatu na przegląd i jeżeli wyjdą jakieś "kwiatki" i inne niespodzianki to spytam Was ponownie jakie są rokowania co do tego egzemplarza i wtedy zapadnie ostateczna decyzja
Dlaczego tak tanio sprzedają Podejrzane to jest. Sprawdź dokładnie silnik pod kątem HGF-u.
OK, poproszę mechanika, żeby zwrócił na to szczególną uwagę, a na szczęście to mój wieloletni dobry kolega, więc mogę być pewny jego solidności.
Dzięki za podpowiedź!
Edit 1:
Mam jeszcze pytanko czy silniki o symbolach 414i oraz 414Si to odpowiednio 8-mio i 16-to zaworowe jednostki? Bo na klapie tego "mojego" jest emblemat 414i...
Jutro będę miał vin, a w wtorek mechanik
Edit 2:
Kontynuując:
byłem, oglądałem, jechałem
1. Wizualnie lekko poobijany (maska - lekkie wgniecenie, tylne drzwi też)
2. Pokrywa zaworów zaolejona, na pewno cieknie olej spod tej uszczelki
3. Silnik 16V - wg vin-u
4. Odpalił bez problemu
5. Jazda generalnie bez podejrzanych odgłosów, szarpnięć, itp.
6. Klima to raczej dokładka, a po zdekodowaniu vinu mam takie info:
Model: MG Rover, Rover 400, 45 and MG ZS
Body Style: 5 Door Saloon
Catalyst: Closed loop-Cat 1
Class (Trim): Class 3
Drive: LHD
Engine CC: 1400 cc
Engine cylinders: 4
Engine Fuel System: MPi
Fuel Type Petrol: benzyna
Performance: High performance
Series Engine: K Series
Transmission: Manual
Trans. No. of Speeds: 5 Speed
Transmission Type: 5C39
Valves per cylinder 16V
Model Year: 1980
S/N: ******
Niska klasa wyposażenia, chyba tylko przednie szyby el. i 2x airbag - chyba nawet bez ABS? Tego wyposażenia nie jestem pewien
Coś jeszcze ciekawego można wyczytać z powyższego?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum