Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Ti] Aparat zapłonowy, wartości rezystancji cewki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Ti] Aparat zapłonowy, wartości rezystancji cewki
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 20, 2013 20:05   [R620Ti] Aparat zapłonowy, wartości rezystancji cewki
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Cześć
Borykam się z małym problemem w moim turbo.
Samochód na wolnych obrotach lekko gubi zapłon (przynajmniej tak mi się wydaje).
Wszystko zrobione jest tip top, jedyny element nie wymieniony to aparat zapłonowy. Nowy to koszt ponad 300zł, nie mało, więc chciałbym się upewnić że to tu leży przyczyna.
Miałbym prośbę do posiadaczy turbawek z aparatem zapłonowym (czyli tych które nie posiadają kopułki, czyli mają napis injection) aby zmierzyli wartość uzwojeń w swoich aparatach jak silnik jest zimny.
Wystarczy zwykły miernik/multimetr. U mnie między wyjściami 1 i 4 oraz 2 i 3 cylindrem jest 7150ohm a na wejściu między pinem 1, 3 oraz 2, 4 jest 0,6ohm.
Aparat zapłonowy to sagem bae04.
Będę wdzięczny za pomoc :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 20, 2013 20:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lip 20, 2013 22:00   

W Autodacie jest takie cos:

Firing order: 1-3-4-2
Primary Resistance: 0,61 - 0,81 Ohm
Secondary Resistance: 13 - 19 kOhm
Make: Motorola
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 21, 2013 09:03   

Remigiusz, mi nie chodzi o wartości które podaje internet tylko w miarę realne.
Znalazłem w necie wartości 0,7 9000ohm oraz 0,8 8600ohm także jeszcze inaczej niż Ty podałeś i są to wartości które są proponowane dla rovera. Aparatu motoroli nie widziałem.
Chcę wartości które ma ktoś w aucie ze sprawnym zapłonem.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 21, 2013 13:10   

Greg są to dane z autodata ale to samo jest w Rave :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 21, 2013 13:36   

Już napisałem, nie chcę suchych danych z jakiś programów a rzeczywiste jakie są w dobrze działającym aucie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
thorm 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 85



Wysłany: Nie Lip 21, 2013 21:14   

mój ti jeździ na cewce od rovera 400 jak go kupiłem to miał taką wsadzoną i nie ma problemów z paleniem 2 lat tak jeździ więc nie wiem w czym problem powinien mieć cewkę 7200 ohm a jeździ na 5600ohm

[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 21:44 ]
jak twój jest zgazowany to szukał bym błędu w dawce gazowej przy ti najważniejsze by na gazie na wolnych obrotach miał czasy 2.1 ms jak nie ma takich czasów to komputer będzie szalał podnosił obroty nawet na 2000tys a na pb będzie 300obr

[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 21:47 ]
przy złej dawce pomaga na jakiś czas reset przepustnicy po takim resecie wiadomo czy przepustnica ustawia się od nowa

[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 22:01 ]
zrób reset przepustnicy jak po 50-100km podniesie obroty to ma za duża dawkę paliwa jak za małą to obroty będą spadały na 500-800 na światłach jak masz tylko bażynę szukał bym w czujnikach temperatury świece ustaw na 1.1 przerwę najlepiej wtedy jeździ i zwykłe nie jakieś wynalazki do niego przeznaczone bo może masz od hondy mi 2 pękły i miał przebicie na swiecach

[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 22:14 ]
a jak robisz reset przepustnicy to ważne jest jak jeździsz bo komputer w tym modelu ustawia się na sportową jazdę i normalną dlatego ważne jest jak mu dajesz buta ciągnij go tylko do 3500 po 4000 tysiącach zamyka 2 dolot spalin jak działa ci dobrze działa podciśnienie turbiny
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 21, 2013 21:18   

Ludzie, ja zadałem jasne pytanie i taką odpowiedź chciałbym uzyskać.
Nie szukam recepty przez internet a wiedzy.
Samochód znam na wylot, wiem co mam kupione, wsadzone bo sam to robiłem więc nie wciskajcie mi jakiś teorii co mam zrobić, jaką dawkę gazu ustawić (czy wogóle wspomniałem coś o jakimś gazie?), albo o jakiś problemach z uruchomieniem auta których nie mam.
Chcę poznać tylko wartości uzwojeń w innych aparatach.

[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 22:18 ]
thorm napisał/a:
po 4000 tysiącach zamyka 2 dolot spalin

że niby co?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lip 23, 2013 19:08   

greg-si napisał/a:
Chcę poznać tylko wartości uzwojeń w innych aparatach


Mówisz o tym ustrojstwie? (cewce?):

 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 23, 2013 20:43   

Marrkus napisał/a:
Mówisz o tym ustrojstwie? (cewce?):

Dokładnie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 26, 2013 08:42   

A weź odepnij wtyczkę od krokowego ;) oczywiście jak się rozgrzeje ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lip 26, 2013 17:39   

greg-si, jutro postaram się to zmierzyć i napisać jakie mają wartości, bo mam 2 takie cewki, 1- oryginał, a 2 zamiennik(niby oryginał montowany w peugeot'cie).
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 26, 2013 17:40   

arczi83, fajnie by było, zmierz tylko proszę nienagrzaną tzn. przed jazdą albo długo po jeździe, temperatura może mieć znaczenie
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lip 27, 2013 17:25   

Więc pomiędzy wyjściami 1-4 i 2-3 jest 7450ohm, a pomiędzy pinem 1-3 i 2-4 jest 0,63ohm.
A co do Twojego przypadku czyli gubienia iskry na wolnych, to jeszcze nikomu nie udało się tego wyeliminować (to nie cewka).
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 27, 2013 18:25   

arczi83, dzięki
czyli ta druga cewka pewnie kupiona by zwalczyć to niby gubienie zapłonu?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lip 27, 2013 21:07   

Dokładnie tak, nic to nie zmieniło.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 19:47   

Jeśli chodzi o lekko nierówną pracę to jeśli dobrze pamiętam gdzieś była informacja że ECU cały czas przestawia punkt zapłonu i sprawdza jaki jest odzew z czujnika spalania stukowego, dla tego pracuje lekko nierówno
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 30, 2013 10:09   

a krokowiec? mi tak popierduje czasem (mam wahania obrotów) i jak odepne krokowca to obroty się stabilizują i nic nie przebiera w pracy silnika...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 30, 2013 15:54   

Markzo napisał/a:
a krokowiec? mi tak popierduje czasem (mam wahania obrotów) i jak odepne krokowca to obroty się stabilizują i nic nie przebiera w pracy silnika...

Ale Ty masz kopułkę a nie elektroniczny rozdzielacz zapłonu.
Krokowiec odpinałem, zero zmiany.

Marrkus napisał/a:
Jeśli chodzi o lekko nierówną pracę to jeśli dobrze pamiętam gdzieś była informacja że ECU cały czas przestawia punkt zapłonu i sprawdza jaki jest odzew z czujnika spalania stukowego, dla tego pracuje lekko nierówno

To by się kupy trzymało.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ 620]Aparat zapłonowy ?
maG_xx Rover serii 600, Honda Accord 3 Sob Gru 24, 2011 20:45
Traianus
Brak nowych postów [R620] Aparat zapłonowy
frycus1 Rover serii 600, Honda Accord 11 Sro Lis 12, 2008 17:13
NEOSSS
Brak nowych postów [R620] Aparat zapłonowy
soboc Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Lip 27, 2008 12:07
soboc
Brak nowych postów [R620] Aparat zapłonowy z R po 96 do R z 95
mzganiacz Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Mar 17, 2008 20:00
mzganiacz
Brak nowych postów [R620] Uszczelniacz pod aparat zapłonowy
Poszatkowany Rover serii 600, Honda Accord 4 Pią Lut 18, 2011 20:47
_papa_



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink