Wysłany: Sob Lip 20, 2013 20:05 [R620Ti] Aparat zapłonowy, wartości rezystancji cewki
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Cześć
Borykam się z małym problemem w moim turbo.
Samochód na wolnych obrotach lekko gubi zapłon (przynajmniej tak mi się wydaje).
Wszystko zrobione jest tip top, jedyny element nie wymieniony to aparat zapłonowy. Nowy to koszt ponad 300zł, nie mało, więc chciałbym się upewnić że to tu leży przyczyna.
Miałbym prośbę do posiadaczy turbawek z aparatem zapłonowym (czyli tych które nie posiadają kopułki, czyli mają napis injection) aby zmierzyli wartość uzwojeń w swoich aparatach jak silnik jest zimny.
Wystarczy zwykły miernik/multimetr. U mnie między wyjściami 1 i 4 oraz 2 i 3 cylindrem jest 7150ohm a na wejściu między pinem 1, 3 oraz 2, 4 jest 0,6ohm.
Aparat zapłonowy to sagem bae04.
Będę wdzięczny za pomoc
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 20, 2013 20:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Remigiusz, mi nie chodzi o wartości które podaje internet tylko w miarę realne.
Znalazłem w necie wartości 0,7 9000ohm oraz 0,8 8600ohm także jeszcze inaczej niż Ty podałeś i są to wartości które są proponowane dla rovera. Aparatu motoroli nie widziałem.
Chcę wartości które ma ktoś w aucie ze sprawnym zapłonem.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
mój ti jeździ na cewce od rovera 400 jak go kupiłem to miał taką wsadzoną i nie ma problemów z paleniem 2 lat tak jeździ więc nie wiem w czym problem powinien mieć cewkę 7200 ohm a jeździ na 5600ohm
[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 21:44 ]
jak twój jest zgazowany to szukał bym błędu w dawce gazowej przy ti najważniejsze by na gazie na wolnych obrotach miał czasy 2.1 ms jak nie ma takich czasów to komputer będzie szalał podnosił obroty nawet na 2000tys a na pb będzie 300obr
[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 21:47 ]
przy złej dawce pomaga na jakiś czas reset przepustnicy po takim resecie wiadomo czy przepustnica ustawia się od nowa
[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 22:01 ]
zrób reset przepustnicy jak po 50-100km podniesie obroty to ma za duża dawkę paliwa jak za małą to obroty będą spadały na 500-800 na światłach jak masz tylko bażynę szukał bym w czujnikach temperatury świece ustaw na 1.1 przerwę najlepiej wtedy jeździ i zwykłe nie jakieś wynalazki do niego przeznaczone bo może masz od hondy mi 2 pękły i miał przebicie na swiecach
[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 22:14 ]
a jak robisz reset przepustnicy to ważne jest jak jeździsz bo komputer w tym modelu ustawia się na sportową jazdę i normalną dlatego ważne jest jak mu dajesz buta ciągnij go tylko do 3500 po 4000 tysiącach zamyka 2 dolot spalin jak działa ci dobrze działa podciśnienie turbiny
Ludzie, ja zadałem jasne pytanie i taką odpowiedź chciałbym uzyskać.
Nie szukam recepty przez internet a wiedzy.
Samochód znam na wylot, wiem co mam kupione, wsadzone bo sam to robiłem więc nie wciskajcie mi jakiś teorii co mam zrobić, jaką dawkę gazu ustawić (czy wogóle wspomniałem coś o jakimś gazie?), albo o jakiś problemach z uruchomieniem auta których nie mam.
Chcę poznać tylko wartości uzwojeń w innych aparatach.
[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 22:18 ]
thorm napisał/a:
po 4000 tysiącach zamyka 2 dolot spalin
że niby co?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Lip 26, 2013 17:39
greg-si, jutro postaram się to zmierzyć i napisać jakie mają wartości, bo mam 2 takie cewki, 1- oryginał, a 2 zamiennik(niby oryginał montowany w peugeot'cie).
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lip 27, 2013 17:25
Więc pomiędzy wyjściami 1-4 i 2-3 jest 7450ohm, a pomiędzy pinem 1-3 i 2-4 jest 0,63ohm.
A co do Twojego przypadku czyli gubienia iskry na wolnych, to jeszcze nikomu nie udało się tego wyeliminować (to nie cewka).
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Lip 29, 2013 19:47
Jeśli chodzi o lekko nierówną pracę to jeśli dobrze pamiętam gdzieś była informacja że ECU cały czas przestawia punkt zapłonu i sprawdza jaki jest odzew z czujnika spalania stukowego, dla tego pracuje lekko nierówno
a krokowiec? mi tak popierduje czasem (mam wahania obrotów) i jak odepne krokowca to obroty się stabilizują i nic nie przebiera w pracy silnika...
Ale Ty masz kopułkę a nie elektroniczny rozdzielacz zapłonu.
Krokowiec odpinałem, zero zmiany.
Marrkus napisał/a:
Jeśli chodzi o lekko nierówną pracę to jeśli dobrze pamiętam gdzieś była informacja że ECU cały czas przestawia punkt zapłonu i sprawdza jaki jest odzew z czujnika spalania stukowego, dla tego pracuje lekko nierówno
To by się kupy trzymało.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum