Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 08:06 [R75] Czy silnik 1,8 benz. turbo 150KM należy do awaryjnych?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Pytanie jak w temacie - interesuje mnie jak pod względem niezawodności ten silnik wypada, bo z takim silnikiem sprawiłem sobie Rovera.
Czy to turbo to awaryjna zabawka - jakie przebiegi macie na liczniku Rovera 75 z tym silnikiem niezawodnej jazdy?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 08:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
silniki serii k sa awaryjne, albo może inaczej - wymagaja świadomego użytkownika - czestej kontroli płynu chłodniczego/ układu chłodzenia i najlepiej wymiany termostatu na nowy typ, usuniecie zaworka odpowietrzającego itd. Jeżdżę k seria6 lat - 4 razy uszczelka pod głowica wyleciała nalatane 330 tys, tyle ze bez turbo
tak ten w kolektorze ssącym. Moja cala wiedza na temat K silnika pochodzi z R416 1,6 - przez 6 lat wymieniłem wszystko co dało sie wymienić i przeszedłem nie jedno z nim, ale w trasie tylko raz mnie zawiódł.
R 75 mam, ale diesla, wiec nie wszystko wiem jak jest rozwiązane w R75 k serii.
Z tego co wiem to termostaty były do końca wsadzane pod kolektorem ssacym przy pompie co powoduje rożne problemy
No niestety ale z tego co wiem to nowy typ termostatu (PRT) był montowany tylko na życzenie klienta lub w postaci naprawy serwisowej układu bo na gwarancji uszczelka poleciała.
Wywalenie zaworka daje dużo, bo nie robi się bąbel powietrzny jak się zaworek zatnie, a pies jeden wie co ktoś przed tobą lał do układu chłodzenia. Słyszałem już ze potrafił się zablokować od uszczelniacza układu bo komuś chłodnica ciekła.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
termostatu (PRT) był montowany tylko na życzenie klienta
zgadza sie
[ Dodano: Nie Wrz 29, 2013 19:11 ]
Nawet w czystym układzie powstają z czasem rożne zanieczyszczenia - jak ktoś rozbierał ten zawór to wie jaki on ma mały przekrój i byle co może go zablokować
Ja mam w swoim już PRT w takim stanie kupiłem go jak miał 5 lat. Więc podejrzewam, że jeszcze salonowe rozwiązanie. I przyznaję od 2008 roku kiedy go nabyłem ani razu HGFa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum