Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 16:35 [R75] Podświetlenie- czy to normalne?
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Jako że od niedawna śmigam nową srebną szczałą odkrywam coraz to nowe rzeczy z nim związane. Wczoraj pierwszy raz chyba się trochę przy nim dłużej kręciłem po ciemku i zauważyłem że świeci się bez przerwy (a przynajmniej bardzo długo, bo rano już nie było widać) podświetlenie przycisku świateł awaryjnych i przycisku wyboru lusterka do sterowania. tylko tych dwóch, (chyba że jeszcze nie zauważyłem innych)
Pozostaje pytanie, czy to normalne? - a jeśli nie to co jest nie tak?
Czy może to mieć związek ze światłami w wersji skandynawskiej lub np z tym, że jest niezgodność numerów VIN w BCU i LSM, czy może jeszcze coś innego? A może po prostu tak jest?
Wydaje mi się, że szukałem i nie znalazłem więc pytam
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Paź 04, 2013 20:57, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 16:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzisiaj jeszcze trochę posiedziałem po ciemku i światło przełącznika lusterek gaśnie po chwili, a to od podświetlenia awaryjnych chyba nie
Popatrzyłem trochę na schematy i wydaje mi się, że normalne to raczej nie jest mam jeszcze jedną teorię na ten temat, ale muszę zobaczyć co tam jest w środku...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Po wyjęciu kluczyków, dopóki nie otworzysz drzwi, panel od sterowania szybami ma prawo posiadać prąd z modułu BCU, który pozwala w tym czasie domknąć szyby. Po zamknięciu auta i uzbrojeniu się alaramu, nie powinno się nic podświetlać.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
To w takim razie co tam może być nie tak?
zauważyłem, że jak się świeci ten guzik od wyboru lusterka, to mogę sobie przełączyć który ma się świecić oczywiście lusterkami poruszyć się nie da.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ty masz wersję poliftową... co prawda ja mam z tej wersji moduł komfortu BCU (tylko że nie z kombi, a z sedana). Mogę sprawdzić u siebie jak będę na spacerze z córką, jak i co się zachowuje, ale musisz mi powiedzieć co robisz, żebym zrobił tak samo
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No właśnie nic nie robię. Wychodzę zamykam i już. Chwilę się świeci oświetlenie w środku i podświetlenie panelu szyb , potem gaśnie i zostają tylko te dwa. Ten guzik od lusterka chyba gaśnie po jakimś dłuższym czasie od zamknięcia alarmu, ale nie doszedłem jeszcze jak długo, ale ten przycisk od awaryjnych to chyba nie. Muszę tam zaraz zajrzeć
Generalnie bym na to nie zwrócił uwagi, ale ten guzik od awaryjnych po ciemku trochę widać
[ Dodano: Wto Paź 01, 2013 13:35 ]
Garść info:
jeśli chodzi o przycisk lusterka, to chyba jest ok. Nie wiem czemu nie zauważyłem, ale gaśnie po zamknięciu z pilota, chyba że się zamknie jak jeszcze panel od szyb jest aktywny, to wtedy po tych 30 sekundach na domykanie.
Natomiast przycisk awaryjnych świeci. Jest tam dioda i cały czas ma podane napięcie prosto z akumulatora, układzik w przycisku zmniejsza je do 2,5v. Ten kabelek idzie prosto do LSMa czyli wygląda na to, że albo tak jest, albo tam mam jakiś permanentny eror
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Byłem w aucie.
Różne kombinacje próbowałem i jest tak:
1. silnik uruchomiony + światła włączone
2. silnik wyłaczam
3. światła wyłączam (gaśnie podświetlenie przycisku awaryjnych)
4. otwieram auto (nadal świeci przycisk od wyboru regulator lusterek + BCU odcina prąd na szyby)
5. zamykam drzwi, gasną światła (follow home)
6. gaśnie przycisk wyboru lusterka
7. ciemno w aucie
Być może w jakiś sposób podwiesił się LSM, albo ma jakiś problem wewnętrzny
Spróbuj go wyjąć i zobacz czy coś nie koroduje... a potem podłącz z powrotem i zobacz czy coś się zmieniło. I nie zepsuj czegoś na 3 dni przed zlotem
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
było trochę śniedzi w okolicy jednej z kości pamięci, jak znajdę gdzieś szprej do styków, to wszystko ładnie wypiorę.
Jeden scalaczek, czy co wygląda na wlutowany nie fabrycznie (foto) poza tym, to chyba nic szczególnego Irytujące
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Może ktoś grzebał, chociaż nie sądzę
Jak się przyjrzeć tym modułom, to one wszystkie takie popaprane
Są też w znakomitej większości spryskane lakierem/plastikiem w spraju.
Oczyść ile możesz, zwróć uwagę na piny w module i samą wtyczkę.
Jakby problem nie ustąpił, spróbuj wyłączyć oświetlenie wewnętrzne pojazdu przez przytrzymanie dłużej głównego włącznika światła w kabinie na przedniej lampce.
Sesja na T4 potwierdziła zgodność przebiegu?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
no właśnie nie. było przekręcone z 206 na 184kkm. Dodatkowo autocom mi wywala niezgodność nru vin w LSM i ECU. Myślisz, że to to?
Autocom podobnie jak BMWScanner czy INPA może dekodować VIN jak w BMW.
Jakiego rodzaju jest to różnica? Całkowicie inne znaki, czy jakby kawałek niedokończony lub fragment tylko? Może było tak, że ECU, EWS oraz BCU zostały takie jak fabrycznie są, a IKE, LSM są od innego auta, tylko żeby się ERR na TRIPie nie wyświetlał. Cholera wie... w Zakopanem obadamy. Na razie oczyść moduł, zamontuj i zobacz czy się poprawiło. Jak nie, to może trzeba będzie przewalić cały EEPROM.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
W ECU jest błąd, a jak podglądam wartości VIN, to jest jakaś sieczka, a nie znaki
Musisz uważać, bo nie które fejsy wprowadzają same przy komunikacji z urządzeniem brednie do niego. Przeco np. ECU potrafi wywalić się i wejść w tryb serwisowy. A potem na T4 błąd jest np. EPROMu Albo program error
Może tak mniej więcej przybliżyć jak wygląda VIN w ECU a jak w innym module?
sTERYD napisał/a:
Sprawdzałem motyw z podświetleniem i bez zmian
Czyli cały czas mimo oczyszczenia modułu podświetlenie się świeci - ciekawa sprawa...
Ktoś mi kiedyś przysłał LSM'a i mam go u siebie. Jest do Xenonów więc idealny do Ciebie.
Możemy podmienić i będzie wiadomo czy sprawa leży na pewno w tym module.
Cytat:
też mi się wydaje że bez flaszki to się tego nie rozbierze
Nauczony doświadczeniem z Zatora 2013, nie dotykam się do aut po więcej jak drugim piwie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nazwę wymieniłem w poście wyżej
INPA i BMW Scanner nie zawsze i w każdym module pokazują prawidłowy VIN.
Chyba, że korzystają z plików ediabasowskich z T4. Steryd nie ma obrazka
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Teraz mam Nie wiem skąd Twój fejs bierze informację. Ilość znaków się zgadza, bo taka jest deklracja tablicy w programie. Wziął 16 znaków z miejsca z którego uważał, że wziąć się powinno. Sprawdzimy jak to wygląda na sterowniku ECU od T4. Jak będzie syf, to wpiszę Ci prawidłowy VIN i już. Ale myślę, że ROVER zmienił trochę adresację i stąd taki kwiatek
W mapach ECU na pewno VIN jest zapisany, ale nie tylko tam...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum