Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Podświetlenie- czy to normalne?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Podświetlenie- czy to normalne?

Podświetlenie non stop
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



  Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 16:35   [R75] Podświetlenie- czy to normalne?
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Jako że od niedawna śmigam nową srebną szczałą odkrywam coraz to nowe rzeczy z nim związane. Wczoraj pierwszy raz chyba się trochę przy nim dłużej kręciłem po ciemku i zauważyłem że świeci się bez przerwy (a przynajmniej bardzo długo, bo rano już nie było widać) podświetlenie przycisku świateł awaryjnych i przycisku wyboru lusterka do sterowania. tylko tych dwóch, (chyba że jeszcze nie zauważyłem innych)
Pozostaje pytanie, czy to normalne? - a jeśli nie to co jest nie tak?
Czy może to mieć związek ze światłami w wersji skandynawskiej lub np z tym, że jest niezgodność numerów VIN w BCU i LSM, czy może jeszcze coś innego? A może po prostu tak jest?

Wydaje mi się, że szukałem i nie znalazłem więc pytam ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Paź 04, 2013 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 16:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 17:15   

Chyba to jest normalne
U mnie też przycisk od lusterek chwile się jeszcze pali
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 17:47   

Niektóre elektryczne elementy żyją jeszcze jakiś czas po wyłączeniu zapłonu, np. można domknąć szyby.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 21:17   

Dzisiaj jeszcze trochę posiedziałem po ciemku i światło przełącznika lusterek gaśnie po chwili, a to od podświetlenia awaryjnych chyba nie :hm:
Popatrzyłem trochę na schematy i wydaje mi się, że normalne to raczej nie jest :( mam jeszcze jedną teorię na ten temat, ale muszę zobaczyć co tam jest w środku...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 01, 2013 10:00   

Po wyjęciu kluczyków, dopóki nie otworzysz drzwi, panel od sterowania szybami ma prawo posiadać prąd z modułu BCU, który pozwala w tym czasie domknąć szyby. Po zamknięciu auta i uzbrojeniu się alaramu, nie powinno się nic podświetlać.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 01, 2013 11:12   

To w takim razie co tam może być nie tak?
zauważyłem, że jak się świeci ten guzik od wyboru lusterka, to mogę sobie przełączyć który ma się świecić :hm: oczywiście lusterkami poruszyć się nie da.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 01, 2013 11:14   

Ty masz wersję poliftową... co prawda ja mam z tej wersji moduł komfortu BCU (tylko że nie z kombi, a z sedana). Mogę sprawdzić u siebie jak będę na spacerze z córką, jak i co się zachowuje, ale musisz mi powiedzieć co robisz, żebym zrobił tak samo :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 01, 2013 12:35   

No właśnie nic nie robię. Wychodzę zamykam i już. Chwilę się świeci oświetlenie w środku i podświetlenie panelu szyb , potem gaśnie i zostają tylko te dwa. Ten guzik od lusterka chyba gaśnie po jakimś dłuższym czasie od zamknięcia alarmu, ale nie doszedłem jeszcze jak długo, ale ten przycisk od awaryjnych to chyba nie. Muszę tam zaraz zajrzeć :hm:

Generalnie bym na to nie zwrócił uwagi, ale ten guzik od awaryjnych po ciemku trochę widać :/

[ Dodano: Wto Paź 01, 2013 13:35 ]
Garść info:
jeśli chodzi o przycisk lusterka, to chyba jest ok. Nie wiem czemu nie zauważyłem, ale gaśnie po zamknięciu z pilota, chyba że się zamknie jak jeszcze panel od szyb jest aktywny, to wtedy po tych 30 sekundach na domykanie.
Natomiast przycisk awaryjnych świeci. Jest tam dioda i cały czas ma podane napięcie prosto z akumulatora, układzik w przycisku zmniejsza je do 2,5v. Ten kabelek idzie prosto do LSMa czyli wygląda na to, że albo tak jest, albo tam mam jakiś permanentny eror :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 01, 2013 13:16   

Byłem w aucie.
Różne kombinacje próbowałem i jest tak:

1. silnik uruchomiony + światła włączone
2. silnik wyłaczam
3. światła wyłączam (gaśnie podświetlenie przycisku awaryjnych)
4. otwieram auto (nadal świeci przycisk od wyboru regulator lusterek + BCU odcina prąd na szyby)
5. zamykam drzwi, gasną światła (follow home)
6. gaśnie przycisk wyboru lusterka
7. ciemno w aucie :)

Być może w jakiś sposób podwiesił się LSM, albo ma jakiś problem wewnętrzny ;)
Spróbuj go wyjąć i zobacz czy coś nie koroduje... a potem podłącz z powrotem i zobacz czy coś się zmieniło. I nie zepsuj czegoś na 3 dni przed zlotem ;P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 01, 2013 15:23   

było trochę śniedzi w okolicy jednej z kości pamięci, jak znajdę gdzieś szprej do styków, to wszystko ładnie wypiorę.
Jeden scalaczek, czy co wygląda na wlutowany nie fabrycznie (foto) poza tym, to chyba nic szczególnego :hm: Irytujące :mad:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 01, 2013 15:49   

Może ktoś grzebał, chociaż nie sądzę ;)
Jak się przyjrzeć tym modułom, to one wszystkie takie popaprane :)
Są też w znakomitej większości spryskane lakierem/plastikiem w spraju.
Oczyść ile możesz, zwróć uwagę na piny w module i samą wtyczkę.

Jakby problem nie ustąpił, spróbuj wyłączyć oświetlenie wewnętrzne pojazdu przez przytrzymanie dłużej głównego włącznika światła w kabinie na przedniej lampce.

Sesja na T4 potwierdziła zgodność przebiegu?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 01, 2013 16:37   

no właśnie nie. było przekręcone z 206 na 184kkm. Dodatkowo soft mi wywala niezgodność nru vin w LSM i ECU. Myślisz, że to to?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Paź 01, 2013 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 01, 2013 17:47   

sTERYD napisał/a:
no właśnie nie. było przekręcone z 206 na 184kkm. Dodatkowo autocom mi wywala niezgodność nru vin w LSM i ECU. Myślisz, że to to?

Autocom podobnie jak BMWScanner czy INPA może dekodować VIN jak w BMW.
Jakiego rodzaju jest to różnica? Całkowicie inne znaki, czy jakby kawałek niedokończony lub fragment tylko? Może było tak, że ECU, EWS oraz BCU zostały takie jak fabrycznie są, a IKE, LSM są od innego auta, tylko żeby się ERR na TRIPie nie wyświetlał. Cholera wie... w Zakopanem obadamy. Na razie oczyść moduł, zamontuj i zobacz czy się poprawiło. Jak nie, to może trzeba będzie przewalić cały EEPROM.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 01, 2013 17:52   

MaReK napisał/a:
Jakiego rodzaju jest to różnica? Całkowicie inne znaki, czy jakby kawałek niedokończony lub fragment tylko?

W ECU jest błąd, a jak podglądam wartości VIN, to jest jakaś sieczka, a nie znaki :/
Sprawdzałem motyw z podświetleniem i bez zmian :hm:

[ Dodano: Wto Paź 01, 2013 18:52 ]
też mi się wydaje że bez flaszki to się tego nie rozbierze ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 01, 2013 18:06   

sTERYD napisał/a:
W ECU jest błąd, a jak podglądam wartości VIN, to jest jakaś sieczka, a nie znaki :/

Musisz uważać, bo nie które fejsy wprowadzają same przy komunikacji z urządzeniem brednie do niego. Przeco np. ECU potrafi wywalić się i wejść w tryb serwisowy. A potem na T4 błąd jest np. EPROMu ;) Albo program error ;)

Może tak mniej więcej przybliżyć jak wygląda VIN w ECU a jak w innym module?

sTERYD napisał/a:
Sprawdzałem motyw z podświetleniem i bez zmian :hm:

Czyli cały czas mimo oczyszczenia modułu podświetlenie się świeci - ciekawa sprawa...
Ktoś mi kiedyś przysłał LSM'a i mam go u siebie. Jest do Xenonów więc idealny do Ciebie.
Możemy podmienić i będzie wiadomo czy sprawa leży na pewno w tym module.

Cytat:
też mi się wydaje że bez flaszki to się tego nie rozbierze ;)

Nauczony doświadczeniem z Zatora 2013, nie dotykam się do aut po więcej jak drugim piwie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 02, 2013 08:46   

Vin wygląda tak jak na obrazku.

Ilość znaków niby się zgadza, ale to nie ma nic wspólnego z vinem :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 02, 2013 09:51   

Jakim programem to sprawdzasz? Mi w inpa i w Pasofcie pokazuje vin OK
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Paź 02, 2013 10:50   

Nazwę wymieniłem w poście wyżej :)
INPA i BMW Scanner nie zawsze i w każdym module pokazują prawidłowy VIN.
Chyba, że korzystają z plików ediabasowskich z T4. Steryd nie ma obrazka :(
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 02, 2013 11:04   

Jak nie ma jak jest? Wysłałem Ci również na pw.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Paź 02, 2013 11:09   

Teraz mam ;) Nie wiem skąd Twój fejs bierze informację. Ilość znaków się zgadza, bo taka jest deklracja tablicy w programie. Wziął 16 znaków z miejsca z którego uważał, że wziąć się powinno. Sprawdzimy jak to wygląda na sterowniku ECU od T4. Jak będzie syf, to wpiszę Ci prawidłowy VIN i już. Ale myślę, że ROVER zmienił trochę adresację i stąd taki kwiatek :)
W mapach ECU na pewno VIN jest zapisany, ale nie tylko tam...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] czy to normalne w nowych wahaczach
pumba1 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Kwi 21, 2018 09:23
groszek_76
Brak nowych postów [R75] Podświetlenie ???
deko77 Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Kwi 16, 2009 19:54
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Podświetlenie licznika km.
Tomek0019 Rover serii 75, MG ZT 18 Sob Maj 12, 2007 18:30
Tomek0019
Brak nowych postów [R75] Podswietlenie zapalniczki
sknerko Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Maj 01, 2016 21:40
sknerko
Brak nowych postów [R75] podświetlenie wnetrza
itemek48 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Maj 11, 2017 14:34
itemek48



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink