Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Brak mocy, kopci i jak to usunąć
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:06
[Freelander] Brak mocy, kopci i jak to usunąć

taki mini poradnik jak sobie poradzić z kopceniem, spodkiem mocy i dziurą w przyśpieszeniu oraz spal
Autor Wiadomość
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pią Mar 18, 2011 11:53   

SyntaX napisał/a:

Ew. jeśli to błąd chwilowy to sam się skasuje.
Polecam kupić interfejs ELM 327 w wersji 1.4
Ładnie komunikuje się z tym silnikiem.


jezeli mozna sie zapytać,jakim programem najlepiej ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 18, 2011 11:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Mar 18, 2011 15:24   

Ja używam PCM Scan lub Digimoto.

Bardzo dużo dało tez w moim przypadku wymienienie filterka od ciśnienia zewnętrznego.
ten wiszący luzem filterek.
W starym była w środku woda :shock:
autko wyraźnie lepiej się zbiera, mniej pali.
 
 
AAND 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 56
Skąd: Tczew



Wysłany: Sro Mar 30, 2011 18:37   

Co do braku mocy to w swoim freelku w końcu znalazłem przyczynę, została rozwiązana wycięciem katalizatora :))) LOL i nagle auto w końcu dostało "buta"

pozdrawiam
 
 
occrew 




Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 46



Wysłany: Sro Sie 01, 2012 15:13   

jak to jest z tym karcherem, mozna nim bez stresu przedmuchac kolektor?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sie 01, 2012 17:03   

Możesz ale koniecznie wykręć z kolektora czujniki i umyj je w preparacie do styków.
Po myciu kolektor musi dokładnie wyschnąć.
Karcherem raczej tego nie domyjesz dobrze bo to jest tłuste.
Wykręć czujniki i popryskaj obficie wnętrze kolektora preparatem do mycia felg.
Potem spłucz myjką.
Przy montażu ponownym koniecznie daj komplet nowych uszczelek !!

Pasują od BMW E46 najlepiej daj oryginał Reinz
 
 
occrew 




Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 46



Wysłany: Pią Sie 03, 2012 19:07   

zrobilem tak jak w opisie - egr, zawory i kolektor wyczyszczone, wydaje mi sie ze tak jak to wygladalo do tej pory to dobrze to zrobilem, a efekt w dynamice... kiepski, prawie nie zauwazalny... troszke szybciej reaguje na nacisniecie gazu, ale obroty dalej pomalu sie wkrecaja... spodziewalem sie czegos innego
jezdzilem vw, audi, fiatem o takiej samej pojemnosci, moj rover sie do nich nie umywa...
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Sie 03, 2012 20:35   

Wykręć i przemyj izopropanolem czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej.
Bardzo prawdopodobna przyczyna.
Czy dałeś nowe uszczelki pod kolektor.
Może łapie gdzieś lewe powietrze a wtedy nie będzie mocy.
 
 
Szyfu 




Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 80



Wysłany: Wto Paź 08, 2013 12:29   

Witam,
proszę o informację co za część znajduje się zdjęciu P1010373.JPG z pierwszej strony postu? Gdzie to można znaleźć i za co to odpowiada?
Z góry dziękuję za informację.
Pozdrawiam
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 08, 2013 18:35   

To jest filtr ciśnienia odniesienia dla elektrozaworu turbiny.
Wisi sobie luźno z tyłu za silnikiem po prawej stronie.
Zobacz też elektrozawór przy turbinie, dojdziesz do niego po tym wężyku z filterkiem.
Najlepszy dostęp jest z kanału od tyłu silnika.
 
 
łukasz89 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 1



Wysłany: Nie Mar 02, 2014 19:23   

JA dzis Dokonalem czyszczenia wszystkich elementow o ktorych mowa.BYlo sporo mazania i meki z domyciem kolektora warzylem go przed i po myciu SZOK!!!800Gram mniej.Odrazu po odpaleniu bylo slychac ze jakos lzej pracuje:)
 
 
Aro80 



Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 3



Wysłany: Sob Sty 03, 2015 21:59   

witam

a mam pytanie ?
czy jak u mnie jest moc i delikatne kopcenie przy ściągniętym wężyku z egru a jak założe wężyk na egr to nie mogę wyjechać z garażu pedał gazu nie reaguje i kopci na biało to czy przyczyna leży też w zabrudzonych filterkach?
proszę o jakąś podpowiedz

pozdrawiam
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Sty 04, 2015 09:01   

EGR zasyfiony
Elektrozawór sterujący do kosza.
 
 
peetron 



Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 1



Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 18:53   

Witam wszystkich.
Chciałbym się podzielić w temacie swoimi spostrzeżeniami.
Miałem problem ze sterowaniem silnika.
Zbyt szybko hamowal przy puszczeniu gazu, zabkowal przy ruszaniu mimo korekty sprzęgłem, nierówno pracował przy 2000 obr, z dużym opóźnieniem reagował na gaz w momencie obniżania obrotów. Blokada Egr częściowo pomogła lecz nie rozwiązała problemów - nie polecam, program silnika nie wie, że brakuje za przeplywomierzem kopa w postaci sprężonych spalin.

Wyczyscilem Egr, kolektor ssący, nowe wezyki, filtr odmy, elektrozawory i auto jak nowe.
Więcej uwagi poświęcę samym elektrozaworom bo o nich jest tu zdecydowanie za mało.
W elektrozaworach w środku znajduje się jeszcze drugi filtr powietrza i samo wyczyszczenie zewnętrznego może przynieść marne rezultaty.
Ponadto jest membrana i rdzeń elektromagnesu, gdzie mogą być też nieczystości.
U mnie filterki w środku były całe czarne a elektrozawór przycinał się na spasowanej powierzchni pracy.
Aby rozebrać zawór trzeba rozgiąć opaskę zabezpieczającą i delikatnie podzielić całość na czynniki pierwsze, po czym zatopić w kąpieli ultradźwiękowej bez obaw o elektryczne elementy
Po tej operacji rdzeń zaczął ładnie pracować w elektromagnesie (odpowiada za plynne sterowanie podcisnieniem), dysze zaostrzyly wewnętrzne kontury, membrana też świeższa, a filterek okazał się biały. Całość złożyłem z odrobiną oliwy technicznej.
Praca elektrozaworu już manualnie znacząco się różniła, co potwierdziło się po uruchomieniu silnika.
Oba zawory muszą być sprawne i dobrze sterować, gdyż synchronizuja ze sobą odpowiednio pracę turbiny i Egr. Mała rzecz a tyle potrafi spier...jak odma

Dziękuję za założenie tematu i dorzucam swoją cegielke
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 19:59   

Zawory po -nastu latach pracy (od 15 do 10 w wypadku silnika td4) oraz -nastu tysiącach kilometrów raczej należy zwyczajnie wymienić by być pewnym rezultatu/wykluczyć z układu uszkodzony podzespół :wink:
W innym wypadku długotrwały rezultat jest raczej nijaki...

Cytat:
Blokada Egr częściowo pomogła lecz nie rozwiązała problemów - nie polecam, program silnika nie wie, że brakuje za przeplywomierzem kopa w postaci sprężonych spalin.

Fajna teoria :D . Sprawdź do czego służy EGR i jak działa. Spaliny nie dają kopa - wręcz odwtornie. Obniżają temperaturę w cylindrze ( przez co masz mniejsze ilości NOx w spalinach), są uboższe w tlen co powoduje obniżenie efektywności spalania.
Mam w obu autach wywalony EGR od samego kolektora - i efekt jest odwrotny. Auta mało że lepiej reagują na gaz, to w kolektorze nie ma syfa, nie ma też dodatkowych zwężeń i oporów dolotu...

Cytat:
gdyż synchronizuja ze sobą odpowiednio pracę turbiny i Egr.

Ani egr ani turbina nie są ze sobą zsynchronizowane... To niezależne do siebie układy.
przez zawór turbiny ECM przestawia kierownicę spalin aby szybciej się rozpędziła z niskich obrotów, oraz spełnia funkcje zaworu upustowego który był w starszych konstrukcjach.
EGR to zawór sterowany przez ECM który dorzuca spalin do kolektora w określonych warunkach najczęściej średnie obciążenie silnika.
 
 
luk987 



Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 8



Wysłany: Pon Maj 30, 2016 18:38   

witam szukałem tego filterka ciśnienia odniesienia dla elektrozaworu turbiny i niestety go nie mam jest tylko przewód , czy to musi być jakiś specjalny filtr? czy taki od paliwa?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 12:32   

https://landstore.pl/filtr-egr-freelander-td4-l322-3-0-diesel
Tylko uwaga to jest oryginał :razz:
 
 
Adamxqn 



Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 1



Wysłany: Nie Lip 02, 2017 15:44   

Witam , Czy możecie powiedzieć jakie narzędzia będą mi potrzebne do wykonania tego co jest w opisie ..z góry dzięki i pozdrawiam

[ Dodano: Nie Lip 02, 2017 16:44 ]
chodziło mi o pierwszy post :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Land Rover Freelander 2.0 16V] Brak mocy i brak doładowania
Kamyk83 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Pon Sty 24, 2022 15:29
Kamyk83
Brak nowych postów [Freelander] TD4 2.0 2002 Brak mocy
korpeza Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 6 Pon Gru 05, 2011 10:18
marshal



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink