Bardzo dużo dało tez w moim przypadku wymienienie filterka od ciśnienia zewnętrznego.
ten wiszący luzem filterek.
W starym była w środku woda
autko wyraźnie lepiej się zbiera, mniej pali.
Możesz ale koniecznie wykręć z kolektora czujniki i umyj je w preparacie do styków.
Po myciu kolektor musi dokładnie wyschnąć.
Karcherem raczej tego nie domyjesz dobrze bo to jest tłuste.
Wykręć czujniki i popryskaj obficie wnętrze kolektora preparatem do mycia felg.
Potem spłucz myjką.
Przy montażu ponownym koniecznie daj komplet nowych uszczelek
zrobilem tak jak w opisie - egr, zawory i kolektor wyczyszczone, wydaje mi sie ze tak jak to wygladalo do tej pory to dobrze to zrobilem, a efekt w dynamice... kiepski, prawie nie zauwazalny... troszke szybciej reaguje na nacisniecie gazu, ale obroty dalej pomalu sie wkrecaja... spodziewalem sie czegos innego
jezdzilem vw, audi, fiatem o takiej samej pojemnosci, moj rover sie do nich nie umywa...
Wykręć i przemyj izopropanolem czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej.
Bardzo prawdopodobna przyczyna.
Czy dałeś nowe uszczelki pod kolektor.
Może łapie gdzieś lewe powietrze a wtedy nie będzie mocy.
Witam,
proszę o informację co za część znajduje się zdjęciu P1010373.JPG z pierwszej strony postu? Gdzie to można znaleźć i za co to odpowiada?
Z góry dziękuję za informację.
Pozdrawiam
To jest filtr ciśnienia odniesienia dla elektrozaworu turbiny.
Wisi sobie luźno z tyłu za silnikiem po prawej stronie.
Zobacz też elektrozawór przy turbinie, dojdziesz do niego po tym wężyku z filterkiem.
Najlepszy dostęp jest z kanału od tyłu silnika.
JA dzis Dokonalem czyszczenia wszystkich elementow o ktorych mowa.BYlo sporo mazania i meki z domyciem kolektora warzylem go przed i po myciu SZOK!!!800Gram mniej.Odrazu po odpaleniu bylo slychac ze jakos lzej pracuje:)
a mam pytanie ?
czy jak u mnie jest moc i delikatne kopcenie przy ściągniętym wężyku z egru a jak założe wężyk na egr to nie mogę wyjechać z garażu pedał gazu nie reaguje i kopci na biało to czy przyczyna leży też w zabrudzonych filterkach?
proszę o jakąś podpowiedz
Witam wszystkich.
Chciałbym się podzielić w temacie swoimi spostrzeżeniami.
Miałem problem ze sterowaniem silnika.
Zbyt szybko hamowal przy puszczeniu gazu, zabkowal przy ruszaniu mimo korekty sprzęgłem, nierówno pracował przy 2000 obr, z dużym opóźnieniem reagował na gaz w momencie obniżania obrotów. Blokada Egr częściowo pomogła lecz nie rozwiązała problemów - nie polecam, program silnika nie wie, że brakuje za przeplywomierzem kopa w postaci sprężonych spalin.
Wyczyscilem Egr, kolektor ssący, nowe wezyki, filtr odmy, elektrozawory i auto jak nowe.
Więcej uwagi poświęcę samym elektrozaworom bo o nich jest tu zdecydowanie za mało.
W elektrozaworach w środku znajduje się jeszcze drugi filtr powietrza i samo wyczyszczenie zewnętrznego może przynieść marne rezultaty.
Ponadto jest membrana i rdzeń elektromagnesu, gdzie mogą być też nieczystości.
U mnie filterki w środku były całe czarne a elektrozawór przycinał się na spasowanej powierzchni pracy.
Aby rozebrać zawór trzeba rozgiąć opaskę zabezpieczającą i delikatnie podzielić całość na czynniki pierwsze, po czym zatopić w kąpieli ultradźwiękowej bez obaw o elektryczne elementy
Po tej operacji rdzeń zaczął ładnie pracować w elektromagnesie (odpowiada za plynne sterowanie podcisnieniem), dysze zaostrzyly wewnętrzne kontury, membrana też świeższa, a filterek okazał się biały. Całość złożyłem z odrobiną oliwy technicznej.
Praca elektrozaworu już manualnie znacząco się różniła, co potwierdziło się po uruchomieniu silnika.
Oba zawory muszą być sprawne i dobrze sterować, gdyż synchronizuja ze sobą odpowiednio pracę turbiny i Egr. Mała rzecz a tyle potrafi spier...jak odma
Dziękuję za założenie tematu i dorzucam swoją cegielke
Zawory po -nastu latach pracy (od 15 do 10 w wypadku silnika td4) oraz -nastu tysiącach kilometrów raczej należy zwyczajnie wymienić by być pewnym rezultatu/wykluczyć z układu uszkodzony podzespół
W innym wypadku długotrwały rezultat jest raczej nijaki...
Cytat:
Blokada Egr częściowo pomogła lecz nie rozwiązała problemów - nie polecam, program silnika nie wie, że brakuje za przeplywomierzem kopa w postaci sprężonych spalin.
Fajna teoria . Sprawdź do czego służy EGR i jak działa. Spaliny nie dają kopa - wręcz odwtornie. Obniżają temperaturę w cylindrze ( przez co masz mniejsze ilości NOx w spalinach), są uboższe w tlen co powoduje obniżenie efektywności spalania.
Mam w obu autach wywalony EGR od samego kolektora - i efekt jest odwrotny. Auta mało że lepiej reagują na gaz, to w kolektorze nie ma syfa, nie ma też dodatkowych zwężeń i oporów dolotu...
Cytat:
gdyż synchronizuja ze sobą odpowiednio pracę turbiny i Egr.
Ani egr ani turbina nie są ze sobą zsynchronizowane... To niezależne do siebie układy.
przez zawór turbiny ECM przestawia kierownicę spalin aby szybciej się rozpędziła z niskich obrotów, oraz spełnia funkcje zaworu upustowego który był w starszych konstrukcjach.
EGR to zawór sterowany przez ECM który dorzuca spalin do kolektora w określonych warunkach najczęściej średnie obciążenie silnika.
witam szukałem tego filterka ciśnienia odniesienia dla elektrozaworu turbiny i niestety go nie mam jest tylko przewód , czy to musi być jakiś specjalny filtr? czy taki od paliwa?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum