Wysłany: Pią Gru 06, 2013 14:16 [214Si] zawory silnika i brak ciśnienia na 1 cylindrze
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam. Mam do was pytanie. Pukają mi zawory i chciałbym je wymienić. Możecie jakieś mi polecic? I druga sprawa byłem u mechanika sprawdzał ciśnienie na cylindrach i na pierwszym mam tylko 2bary na 2 i 3 mam 10barów a na 4 jest 11 barów. Czy wystarczy jak wymienię zawory tylko czy i głowica do planowania i obróbki? Także w tej chwili jeżdżę na 3cylindrach ale długo tak nie da rady bo silnik zajeżdżę choć jeżdżę normalnie jak człowiek. Co radzicie w tej kwestii? I jakie sa rozmiary zaworów w moim roverku? 33cm średnica zewnętrzna i 24 wysokość będą dobre?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 06, 2013 14:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak pomyślałem że zawory. Bo jak mam silnik włączony to słychać takie obijanie tzw cyk cyk cyk. I czy zimny czy ciepły tak samo. A jakby popychacz siedział to by też by ciśnienia na cylindrze nie było?
Jeżeli zawór puka w tłoka to przyczna jest jedna. Przeskoczył pasek rozrządu. A jeżeli przeskoczył to pewnie będzie pogiętych więcej więcej niż dwa. Nie masz na co czekać, głowica do góry i pisz co tam zobaczyłeś. Jeżeli popychacz siądzie to on stuka, ale jest miękki i zaworu nie podeprze.
Ostatnio zmieniony przez zdzichu Pią Gru 06, 2013 21:48, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli zawór puka w tłoka to przyczna jest jedna. Przeskoczył pasek rozrządu. A jeżeli przeskoczył to pewnie będzie pogiętych więcej więcej niż dwa. Nie masz na co czekać, głowica do góry i pisz co tam zobaczyłeś. Jeżeli pochacz siądzie to on stuka, ale jest miękki i zaworu nie podeprze.
Właśnie. A po drugie jazda ze zgiętymi zaworami to nie na długo, bo może odpaść grzybek zaworu i uszkodzi głowicę i tłok. Przyczyną przeskoczenia paska oprócz tego że mógł być luźny, jest zatarta rolka.
A co to moze byc tak na pierwsze diagnozy? Słabsza moc na biegach lekko szarpie nawet na 2 jak puszcze pedał gazu..... i tak jak mówiłem brak cisnienia na jednym zaworze
[ Dodano: Sob Gru 07, 2013 21:22 ]
a i dodam ze płynu chlodniczego mi ubywa... ale leci na zewnątrz na szczescie
[ Dodano: Sob Gru 07, 2013 21:28 ]
jeszcze jedno sprawdzałem cisnienie na cylindrach i tak
1 cylinder - 2 bary
2 cylinder - 10 barów
3 cylinder - 10 barów
4 cylinder - 11 barów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum