Forum Klubu ROVERki.pl :: swap
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
swap
Autor Wiadomość
ivi199 



Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 10



Wysłany: Pon Gru 30, 2013 11:17   swap

witam!:)
jestem nowy tutaj:) i chcialbym sie dowiedziec ..czy jest mozliwość zrobic swapa
do rovera 75 silnika od VW 2.0 TDI 140km razem ze skrzynia?:)
i czy taka rzecz jest opłacalna jakie koszty by tego byly:) bo chcialbym uzyskac nim 240-250km
z gory dziękuje za zainteresowaniem się postem:)

jestem szczesliwym posiadaczem rovera 75 CDT ale powoli to mi nie wystarcza a zaczipowanie tez nie daje frajdy mam znajomego co ma tego samego nowszego z czipem i takiego szału to nie robi wiadomo jest to duze auto i cięzkie:)
benzyne to nie chce bo miałem prędzej 2.5V6 wszystko super pięknie ale po kieszeni targało ładnie jak sie przydepło ;D wiec chciałem cos zrobic jak w powyższym wpisie prosze o porade:)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 30, 2013 11:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 12:13   

Na silnik z vw raczej nie licz za duży koszt przerobek

Musisz odzwierciedlić w czym siedzi ten silnik i co zamiast niego wchodzilo do danej budy
2.0cdti to silnik bmw występujący w e46 w tym samym modelu występowały 2.5 i 3.0 litrowe diesle
Ja bym się zainteresował 3.0 który występował w serii po lifcie już z mocą 204km i nie stanowi wielkiego problemu podkręcenie go do 280km a już w zależności od chęci to do znacznie większych mocy
Głównym problemem będzie rozwiązanie napędu
200koni to raczej max na przedni napęd więc można się pokusić o wstawienie xdrive z e46 z elektroniką nie powinno być tak wiele problemów bo część powinna podpasować

Trzeba się liczyć jednak z kosztami taniej pewnie niż 10tyś nie będzie do 15 powinieneś się zmieścić
Ale prawdopodobnie bedzie Ci potrzebne całe bmw e46 3.0d xdrive najlepiej anglik po dachowaniu :-) wtedy będzie to w miarę opłacalne
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 12:19   

Tuners... 3,0d do 75? 6 baniaków POPRZECZNIE? zdajesz sobie sprawe jakie to ciele? nie ma opcji. Albo wzdłuznie i RWD albo wcale.

Był na forum 75 1,9TDI, wiec sie da. Ale po co? dorzuć większe turbo do tego co masz, FMICa, przelotowy wydech i mocny program, powinno jechać jakotako.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 13:00   

Markzo skoro w bmw serii 3 się dało to rover też powinien na to znaleźć miejsce :-) kwestia finezji osób montujących :-)
Edit
To że w roverze był montowany poprzecznie to tym łatwiej by było moncić 3.0 podłużnie z napędem i wszystkim co potrzebne nie bawić się w obracanie go w poprzek
Plusem tutaj jest dość długi przód w 75
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 13:33   

tuners, ale w komorze silnika już tak wesoło nie jest, z tego co słyszałem podłużnice w 75 są tak blisko siebie że V mieści się tam na styk, podobno jest mniej miejsca niż ZS
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 13:44   

Tuners widziałeś kiedyś 75 pod maską? bo z tego co piszesz to nei bardzo. Do tego super wszystko pieknie, tylko sciane grodziową trzeba będzie w połowie wyciąć :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 14:43   

Byl jak pisano Rover 75 z 1.9TDI od VAG wiec się da, 2.0 TDI by tam tez upchał i bym był za taki modem leć nikt tego nie robił był byś pierwszy :wink:

I ten silnik CDTI się tam ledwo co mieści i ciasno jest ze hej w 75, bym powiedział ze w 45/ZS jest więcej miejsca jakoś pod maska :wink:

Jeżeli masz jakiś silnik 2.0 TDI to jest to opłacalne jak się tylko chce :wink: Koszty to nikt tobie nie powie :wink:

Jestem takiego samego zdania ze jak 75 to jedynie z swapem na jakiś inny silnik w Dieslu :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 15:00   

Markzo akurat 75 czy zt nie na oglądałem się zbytnio pod maską ale sądziłem że więcej miejsca będzie niż w zsie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 15:13   

w ZS jest milion razy więcej miejsca z każdej strony.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 15:40   

Markzo napisał/a:
w ZS jest milion razy więcej miejsca z każdej strony.


:lol: markzo nie przesadzaj bo z twoich wyliczeń bagażnik w zsie powinien miec
432L x 1 000 000 L = 432 000 000L :-) a z tego co wiem ma aż 919148.93617 mniej :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 15:47   

tuners, czepiasz się :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ivi199 



Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 10



Wysłany: Pon Gru 30, 2013 15:59   

[ Dodano: Pon Gru 30, 2013 15:53 ]
Kozik ładny czarnuc:D propsy za niego:D
a tak widze panowie ze dyskusja trwa:)
też dobra opcja 3.0 zamontowac:)ale akurat u wuja na szrocie nie mam dojscia na taki silnik ale nie wykluczam:)
pytam o TDI bo tego ma wuja mnustwo od 1.9 po 2.5:)
ale mnie tak zainteresował 2.0TDI rok prod.2007r. przebieg 42tys:)
z bitej golfiny:)
Remigiusz wiec widze ze jestes za takim czyms:)
tylko nie wiem czy udac sie z czyms takim do mechanika co mam na miejscu czy do fachowca co robi swapy profesjonalnie i z perfekcja a nie ze upchnie i wszystko nie chce pozniej latac od mechanika do mechanika:)
aaa zapewne by do wymiany byla cala instalacja elektryczna silnika itd:)

[ Dodano: Pon Gru 30, 2013 15:59 ]
a Tak wgl chłopaki wy tu mówicie o takich rzeczach pomieszczeniu silnika :D
ja juz widzialem VW LUPO z silnikiem audii 4.2 V8:D
wiec dla mnie nie ma rzeczy niemozliwych .... jak sie popiesci to sie wszystko zmiesci haha:D
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 16:09   

ivi199, kwestia jest taka że jeśli pytasz to z założenia nie wiesz, jeśli nie wiesz to z założenia wychodzimy że nie będziesz robił tego sam, jeśli nie będziesz robił tego sam będzie to kosztowało bardzo dużo.
Da się wszystko ale musi być łepski mechanik i żeby to zrobił to dobrze bo wsadzić i podłączyć to nie wszystko. Żeby wytrzymała ta przeróbka.
Kwestia jest jeszcze jedna jeśli zakochałeś się w Roverku, chcesz go przerobić żeby jeździć "100 lat" to się opłaca. Jeśli chcesz auto sprzedać za rok czy za dwa to już się mniej opłaca, wiem po sobie. Sprzedałem auto w które wsadziłem ponad 20tys+zakup za 12tys. Pozostała tylko satysfakcja.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ivi199 



Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 10



Wysłany: Pon Gru 30, 2013 16:25   

kozik dzieki za pozdr. i nawzajem ..
ja go chce zrobic pod siebie a nie ze pojezdze i sprzedam:)
chce zeby mi długo posluzył:) a wiecie moze nick tego co zrobił ten swap na 1.9tdi? z gory dzięki:)
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 16:45   

A konstrukcja silnika nie jest bliźniacza z czymś innym ??

Bo silnik BMW nic nie ma wspólnego z tym silnikiem bo z tego co sie orientuje to R4 a on nic nie ma wspólnego z N57 montowanym w E39/E46..

Fakt, że BMW zaszalało z silnikami ale myśle nie jest to żadna specjalna konstrukcja dla Rovera zrobiona (za duze koszta mi się zdaje).

No i możliwość SWAPu bardziej opiera sie chyba na ilości miejsca i podobieństwu umieszenia łap silnika wiec może poszukaj dobrego diesla który bedzie pasował a nie na siłe wrzucać coś przy czym bedzie multum roboty :)


Zreszta 2.0TDi to wadliwy silnik (duzo znajomych miało i żałuje).
1.9TDi silnik dobry ale nie znajdziesz juz silnika który nie ma przejechanego 200kkm+ a to też swoje robi i opłacalność swapu sie zmniejsza a TDi wcale nie sa takie super bo mam 3 kumpli Vagowców to zachwalają ale jak gadamy to co kilka dni łażą jakieś Vagi, Intercoolery i inne pierdolety robić bo coś im sie zatyka, przestawia, odłacza.. Wiem, że pewnie nic nie pomogłem ale powodzenia życze w swapie (i zastanów się czy nie bardziej opłaca się zmienić samochód (nawet na 75 + gaz jesli bardzo chcesz zostać przy Roverkach) albo kupić coś innego jak chcesz diesla bo z doświadczenia wiem, że SWAP to czesto (nie zawsze) kupa problemów, świecące się lampki, wariujące czuniki i dziwnie pokazujące komputery). O ile w R spod ramion Hondy swap jest łatwy bo tam to wszystko + i - to w 75 które wydało BMW obawiam się, że mogą być problemy później.. (swapowaliśmy kilka BMW ze znajomymi np. m50b20 na m50b25 (2.0 na 2.5) i nigdy nie było ładu potem mimo, że te same silniki tylko inna wielkość garów).. BMW już naszpikowało auto komputerem, czujnikami i innymi rzeczami które utrudnią zabawe i będa kosztowały a i potem sprzedać też może być problem (ludzie dziwnie się patrzą na takie przeszczepy)..

Musisz sobie przeliczyć opłacalność swapu .. Koszty.. Ryzyka.. Pochłonięty czas.. I ewentualne problemy w użytkowaniu i porównać to ze sprzedażą seventy five i kupna czegoś innego bo może sprzedać + dołożyć to co masz na swap okaże sie, że kupisz jeszcze lepsze auto np. Accord VII kle kle kle czy inne fajne autko :P to sie rozpisałem bezsensowną logiką :)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 17:19   

Z N57 raczej wspolnego nic niema poza tym że m47 czyli 2.0 Cdti był montowany w bmw e46 podłużnie a w r75 poprzecznie
Ale skoro obydwa siedziały w e46 cześć elektroniki może pasować
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 17:27   

No jeśli by np. Roverowski kle kle ma coś wspólnego z M47 (zapomniałem o jego istnieniu bo pisałeś o 3.0D )

Ogólnie musiałbyś się zorientować ile ten silnik ma wspólnego z M47 i jak mają coś wspólnego lub np. podobne mocowanie itd to bym stawiał na niego.

Do tego najmocniejsza wersja m47 ma ponad 160kM więc sobie coś wybierzesz + naprawde dobra charakterystyka + łatwe mody + dobry silnik (raczej lepszy niż kle kle z wolksburga) robią według mnie ten silnik jako najlepszy do swapu do 75 :)

Zreszta 75 ma dużo patentów z BMW więc wcale nie wykluczone ze nie które elementy podpasują :)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 30, 2013 17:29   

tomii620si napisał/a:
Zreszta 2.0TDi to wadliwy silnik (duzo znajomych miało i żałuje)

ivi199, napisał że jest to silnik z 2007 r. więc już jest pozbawiony wad krótkiej żywotności
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pon Gru 30, 2013 20:50   

macie jakiś link do tego Rover 1.9 ?
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Gru 30, 2013 21:54   

To teraz moje pytanie ;]
Rover 75 V8 ma jakoś inaczej wyprofilowaną komorę silnika że zmieścił się w nim silnik ford modular 4.6 v8 sohc ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R-200 1.4 16v 98R] Swap na 2.0 V6 z 75
kolin Tuning mechaniczny 11 Sro Sie 20, 2008 12:13
Senn
Brak nowych postów Swap do Mg zr 160
addb1 Tuning mechaniczny 49 Nie Paź 23, 2016 18:40
luke27
Brak nowych postów [MG ZS] Swap 1.4 na 1.8 T
Gość Tuning mechaniczny 78 Nie Lip 15, 2012 16:39
Kozik
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi SWAP SWAP SWAP SWAP
Adask0 Tuning mechaniczny 2 Sro Wrz 21, 2016 19:15
Adrian
Brak nowych postów [MGF] SWAP 3.0 V6 ??
Maxiking Tuning mechaniczny 23 Nie Sie 07, 2011 20:33
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink